Τροχοί & TIR

Τροφοδοσίες με υβριδικό DAF CF

Ξεκίνησαν πρόσφατα οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, δύο υβριδικών DAF CF Hybrid, από την ολλανδική μεταφορική εταιρεία Peter Appel, η οποία χρησιμοποιεί τα εν λόγω φορτηγά για να προμηθε
Δευτέρα 18/05/2020 - 11:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ξεκίνησαν πρόσφατα οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, δύο υβριδικών DAF CF Hybrid, από την ολλανδική μεταφορική εταιρεία Peter Appel, η οποία χρησιμοποιεί τα εν λόγω φορτηγά για να προμηθεύει σούπερ μάρκετ της χώρας.

Πρόκειται για το καινοτόμο φορτηγό της DAF Trucks, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο όταν κινείται σε αστικό περιβάλλον και χρησιμοποιεί τον πετρελαιοκινητήρα του όταν εξέρχεται των πόλεων.

Το υβριδικό του σύστημα αποτελείται από τον diesel κινητήρα PACCAR MX-11 των 10,8 λτ., ο οποίος αποδίδει ισχύ 450 ίππων και συνεργάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα της ZF που έχει ισχύ 100 ίππων (μέγιστη τιμή 175 hp). Το κιβώτιο ταχυτήτων TraXon είναι και αυτό της ZF, κατασκευασμένο ειδικά για υβριδικά οχήματα. Σημειώνεται, πως ο ηλεκτρικός κινητήρας παίρνει ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 85 kWh, τη φόρτιση των οποίων αναλαμβάνει ο πετρελαιοκινητήρας που λειτουργεί ως γεννήτρια.

Μελλοντικά, θα δίνεται η δυνατότητα ταχείας φόρτισης των μπαταριών μέσω καλωδίου, κάτι που θα μετατρέψει το ολλανδικό φορτηγό σε ένα plug-in hybrid (PHEV) όχημα. Σε κάθε περίπτωση, όταν οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες, το DAF CF Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση 30-50 χλμ., ανάλογα πάντα με το συνολικό βάρος του συρμού.

Εκτός πόλεως, το CF Hybrid -όπως προείπαμε- κινείται από τον πετρελαιοκινητήρα PACCAR MX-11, με την υβριδική τεχνολογία του φορτηγού να συνδράμει στην εξοικονόμηση καυσίμου, χάρη στην έξυπνη διαχείριση ενέργειας. Συγκεκριμένα, η ενέργεια που παράγεται από την πέδηση με τον κινητήρα, καθώς και η λειτουργία ελέγχου ταχύτητας στις κατωφέρειες (Down Hill Speed Control) χρησιμοποιούνται από τον ηλεκτροκινητήρα προκειμένου αυτός να υποστηρίξει τον κινητήρα diesel, κάτι που είναι επωφελές τόσο για την κατανάλωση καυσίμου όσο και για τις εκπομπές CO2.

PreviousNext