Αν και τον Απρίλη η αγορά ήταν με τα χέρια δεμένα λόγω κοροναϊού, οι ταξινομήσεις δεν έδειξαν σοβαρά συμπτώματα και αυτό γιατί ο 4ος μήνας απλά κατέγραψε προγενέστερες πωλήσεις, αλλά κυρίως παραδόσεις οχημάτων στο πλαίσιο των διαγωνισμών.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του Τ.Τ. οι παραδόσεις αυτές, λόγω της συνέχειας που είχαν και έχουν, θα εμφανιστούν και στις ταξινομήσεις του Μαΐου βελτιώνοντας σημαντικά την εικόνα των ταξινομήσεων για τις περισσότερες μάρκες των μεσαίων – βαρέων φορτηγών.
Ωστόσο, και οι επτά μάρκες αυτών των κατηγοριών, δεν πρόκειται να αποφύγουν την πτωτική πορεία που διατρέχει όλες τις αγορές της Ευρώπης προκαλώντας αλυσιδωτά προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία και στα εκατοντάδες εργοστάσια που λειτουργούν ως προμηθευτές των κατασκευαστών οχημάτων.
Επιστρέφοντας στους πίνακές μας, παρατηρούμε σοβαρές απώλειες στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών (LCV) οι οποίες εν μέρει οφείλονται και στην πρωτόγνωρη πτώση του leasing και του rent–a-van (υπερδιπλάσιο για τους λόγους αυτούς ήταν το ποσοστό πτώσης στα επιβατικά αυτοκίνητα).
Μιλώντας με παράγοντες της αγοράς, μπορούμε να σας μεταφέρουμε την αβεβαιότητά τους ως προς τη δυνατότητα ανάκαμψης της αγοράς των επαγγελματικών αυτοκινήτων το τελευταίο τρίμηνο του έτους σε βαθμό που θα μετρίαζε τις απώλειες του 7μηνου Μαρτίου – Σεπτεμβρίου.
Αντίθετα, οι ίδιοι παράγοντες θεωρούν βεβαία την πλήρη επάνοδο στην κανονικότητα, με πωλήσεις που μάλιστα θα τρέχουν θεαματικά από τον πρώτο κιόλας μήνα του 2021. Την αισιοδοξία αυτή βασίζουν στην αναμενομένη ευτυχή συγκυρία που θέλει τον ιδιωτικό τομέα να αναπτύσσεται πριμοδοτούμενος από τα οικονομικά κίνητρα της κυβέρνησης που στοχεύουν στην ανανέωση του στόλου, στην πρόοδο των μεγάλων έργων (παραλιακή, αυτοκινητόδρομοι, Θριάσιο κ.α.), αλλά και στην αύξηση των διαγωνισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα που συμπίπτει μάλιστα και με το νέο ΕΣΠΑ το οποίο ξεκινά με τον καινούργιο χρόνο (2021-2027).
Σαφέστατα, το 2021 θα είναι χρονιά ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας μας, όπως άλλωστε δηλώνουν και οι γνωστοί οίκοι του εξωτερικού και αυτή η ανάκαμψη θα αποτυπωθεί εντυπωσιακά στον τομέα των επαγγελματικών αυτοκινήτων.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος της αναβολής της έκθεσης TRANSPORT SHOW και της μεταφοράς της, την άνοιξη του 2021, σε μια περίοδο που ικανοποιεί στελέχη και εκπροσώπους της ελληνικής αγοράς του επαγγελματικού αυτοκινήτου, όχι μόνο λόγω ευνοϊκής συγκυρίας και κλίματος αισιοδοξίας, αλλά και λόγω διαθεσιμότητας μεγαλύτερου αριθμού νέων μοντέλων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων την περίοδο αυτή. Η ακριβής ημερομηνία, θα ανακοινωθεί έγκαιρα από τη διοργανώτρια εταιρεία.