Αυτονομία 600 χλμ. αναμένεται να έχει το ηλεκτρικό φορτηγό κυψελών καυσίμου, που συμφώνησαν να εξελίξουν από κοινού η Toyota και η εταιρεία μέλος του ιαπωνικού ομίλου, Hino Motors.

Το μικτού βάρους 25 τόνων υδρογονοκίνητο φορτηγό, στηρίζεται στο Hino Profia και έχει μήκος 11.990 χλστ., πλάτος 2.490 χλστ. και ύψος 3.780 χλστ. Εξοπλίζεται με δύο κυψέλες καυσίμου της Toyota, τις οποίες εξέλιξε πρόσφατα η ιαπωνική μάρκα προκειμένου να τις τοποθετήσει στο επόμενης γενιάς ΙΧ μοντέλο της, Mirai. Το υδρογόνο θα αποθηκεύεται σε υψηλής πίεσης (70MPa) δεξαμενές, άγνωστης προς το παρόν χωρητικότητας, με τις δύο εταιρείες να μην ανακοινώνουν ακόμα τα χαρακτηριστικά του ηλεκτροκινητήρα και τη χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου του φορτηγού.

Hino και BYD στα ηλεκτρικά μπαταρίας

Toyota & ηλεκτροκίνηση βαρέων οχημάτων

Στο μεταξύ, μια νέα συμφωνία στρατηγικής συμμαχίας υπέγραψαν πρόσφατα οι επικεφαλής της BYD και της Hino Motors, προκειμένου οι δύο εταιρείες να εξελίξουν από κοινού ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα μπαταρίας (BEVs). Επίσης, αξιοποιώντας τόσο την τεχνογνωσία όσο και την εμπειρία τους, οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στο λιανικό εμπόριο και σε άλλες συναφείς επιχειρήσεις που θα προωθήσουν την υιοθέτηση των BEV οχημάτων.

Σημειώνεται, πως η πιο πάνω συμφωνία έρχεται σε συνέχεια της αντίστοιχης που έχει υπογραφεί μεταξύ των BYD και Toyota για τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ και ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα και η οποία οδήγησε πρόσφατα στην ίδρυση της κοινοπραξίας BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY CO., LTD. (BTET).

386_foto_17b_0.jpg

Υπενθυμίζεται πως παράλληλα, η Hino Motors και ο γερμανικός όμιλος TRATON GROUP έχουν δημιουργήσει την κοινοπραξία προμηθειών «HINO & TRATON Global Procurement». Επιπλέον, συνεργάζονται και στην ηλεκτροκίνηση, με την TRATON να επικεντρώνεται σε εφαρμογές βαρέως τύπου (Scania, MAN) και τη Hino σε ελαφρά και μεσαία φορτηγά. Σημειώνεται, τέλος, πως η Hino λανσάρει εδώ και λίγο καιρό στην ιαπωνική αγορά, το υβριδικό 25τονο Profia Hybrid.