Τροχοί & TIR

Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για το 19τονο Hyundai υδρογόνου

Ετοιμάζεται τράκτορας κυψελών καυσίμου με αυτονομία 1.000 χλμ. Παραδόθηκαν πρόσφατα στην Ελβετία οι δέκα πρώτες μονάδες του Hyundai XCIENT Fuel Cell, ενός 4x2 φορτηγού κυψελών καυσίμου μικτού βάρους
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Πέμπτη 13/08/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Τα πρώτα Hyundai XCIENT Fuel Cell φορτώνονται στο πλοίο, έχοντας ως τελικό προορισμό την Ελβετία.
Τα πρώτα Hyundai XCIENT Fuel Cell φορτώνονται στο πλοίο, έχοντας ως τελικό προορισμό την Ελβετία.

Ετοιμάζεται τράκτορας κυψελών καυσίμου με αυτονομία 1.000 χλμ.

Παραδόθηκαν πρόσφατα στην Ελβετία οι δέκα πρώτες μονάδες του Hyundai XCIENT Fuel Cell, ενός 4x2 φορτηγού κυψελών καυσίμου μικτού βάρους 19 τόνων, που υπόσχεται αυτονομία 400 χλμ. και αποτελεί το πρώτο βαρύ φορτηγό υδρογόνου που λανσάρεται παγκοσμίως.

Η Hyundai θα αποστείλει φέτος στην ευρωπαϊκή χώρα συνολικά 50 φορτηγά υδρογόνου, από τα οποία τα πρώτα θα πιάσουν δουλειά τον Σεπτέμβριο. Μάλιστα, η κορεάτικη μάρκα σχεδιάζει να κατασκευάσει 1.600 μονάδες του μονού φορτηγού έως το 2025 και επιπλέον, έχει στα σκαριά για την Ευρώπη έναν τράκτορα κυψελών καυσίμου, ο οποίος αναμένεται να έχει αυτονομία 1.000 χλμ. με ένα μόνο γέμισμα με υδρογόνο.

Παγκόσμιοι κολοσσοί οι προμηθευτές

Σημειώνεται, πως το XCIENT Fuel Cell εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα της Siemens, απόδοσης 350 kW (475 hp) ισχύος και 3.400 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με το 6τάχυτο κιβώτιο ATM S4500 της Allison. Τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από δύο παράλληλα συνδεδεμένες κυψέλες καυσίμου των 190 kW (2x95 kW) και μία μπαταρία 73,2 kWh της Akasol. Η τελική ταχύτητα του φορτηγού περιορίζεται στα 85 χλμ./ώρα.

Προκειμένου να επιτευχθεί μια αυτονομία κίνησης της τάξης των 400 χλμ. (ανεπίσημη τιμή), το φορτηγό διαθέτει επτά δεξαμενές υδρογόνου συνολικής χωρητικότητας 32,09 κιλών, οι οποίες λειτουργούν με πίεση 350 bar και βρίσκονται τοποθετημένες ανάμεσα από την καμπίνα και τον χώρο φόρτωσης. Ο ανεφοδιασμός του οχήματος με υδρογόνο διαρκεί από οκτώ έως είκοσι λεπτά. Με μικτό βάρος συρμού 36 τόνων

Υπενθυμίζεται, πως το Hyundai XCIENT Fuel Cell έλαβε πέρυσι το βραβείο καινοτομίας «Truck Innovation Award» από τα μέλη της επιτροπής κρίσης «International Truck of the Year». Έχει απόβαρο 9.795 κιλών (Chassis Cab) και μέγιστο μικτό βάρος συρμού 36 τόνων. Το ανώτερο επιτρεπτό φορτίο στον εμπρόσθιο και οπίσθιο άξονα, είναι στους 8 και 11,5 τόνους αντίστοιχα. Το μήκος του μονού φορτηγού με καμπίνα ημέρας (Day Cab) ορίζεται στα 9.745 χλστ., το πλάτος στα 2.515 χλστ. και το ύψος στα 3.730 χλστ., με το μεταξόνιο να εκτείνεται στα 5.130 χλστ. Ο πίσω πρόβολος έχει μήκος 3.075 χλστ. και ο εμπρός 1.540 χλστ.

Το φορτηγό διαθέτει αερανάρτηση και retarder τεσσάρων ταχυτήτων. Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας, το XCIENT Fuel Cell εξοπλίζεται -μεταξύ άλλων- με τα συστήματα Front Collision-avoidance Assist (FCA), Smart Cruise Control (SCC), Electronic Braking System (EBS), Vehicle Dynamic Control (VDC) και Lane Departure Warning (LDW). Αξίζει να αναφερθεί κλείνοντας, πως το 2019 η Hyundai Motor Company δημιούργησε την κοινοπραξία Hyundai Hydrogen Mobility, με την ελβετική εταιρεία ενέργειας H2 Energy. Η νεοσυσταθείσα εταιρεία θα μισθώνει ανά χρήση τα XCIENT Fuel Cell, απαλλάσσοντας αρχικά τους πελάτες της από την ανάγκη να επενδύσουν στην ακριβή υδρογονοκίνηση.

Μέχρι το 2025, η Hyundai θέλει να έχει κατασκευάσει 1.600 μονάδες του υδρογονοκίνητου XCIENT Fuel Cell.

Στο ίδιο τεύχος #388

PreviousNext