Μετά το Ranger, το Ford Transit αποκτά το νέο αυτόματο κιβώτιο των δέκα σχέσεων και ετοιμάζεται να ενισχύσει τη θέση του στην ευρωπαϊκή αγορά των μεγάλων βαν, έχοντας στη χώρα μας ως επιπλέον σύμμαχο την εμπορική πολιτική της Ford Motor Ελλάς.

Ξεκίνησαν οι παραγγελίες στη χώρα μας για το Ford Transit με το νέο αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων, με τα πρώτα οχήματα να παραδίδονται στους κατόχους τους προς τα τέλη του τρέχοντος έτους. Σημειώνεται, πως το νέο δεκατάχυτο κιβώτιο διατίθεται αποκλειστικά στα πισωκίνητα Transit που φέρουν τον 2λιτρο EcoBlue diesel κινητήρα των 170 ίππων.

Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με την Ford Motor Ελλάς, η οικονομική επιβάρυνση για όποιον επιλέξει το Transit με το νέο αυτόματο κιβώτιο, είναι μόλις 560 ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο που εξοπλίζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, γεγονός που μάλλον θα «καταδικάσει» εμπορικά τις μηχανικές εκδόσεις.

Υπενθυμίζεται, πως το εν λόγω κιβώτιο διατίθεται ήδη στο «κανονικό» Ranger, στο σκληροπυρηνικό Ranger Raptor, όπως και στο αμερικάνικο F-150, ενώ αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης και στην εμβληματική Mustang. Εύλογα, δέχθηκε τις απαραίτητες ρυθμίσεις για να τοποθετηθεί στο Transit, στη γκάμα του οποίου παραμένουν το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Υψηλά φορτία – Χαμηλή κατανάλωση

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της «μπλε οβάλ» εταιρείας, το 10άρι κιβώτιο είναι ιδανικό για οχήματα που δέχονται βαριές υπερκατασκευές, όπως τα βαν διανομών ειδών παντοπωλείου, τα οχήματα αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα. Επιπλέον, το αυτόματο κιβώτιο «ταιριάζει γάντι» στα mini-buses των 15 και 18 θέσεων, που κατασκευάζει η Ford με βάση το Transit.

Συγκεκριμένα, το 10τάχυτο Transit προσφέρεται σε εκδόσεις βαν, σασί και mini-bus, μικτού βάρους 3,5 – 4,6 τόνων, με μονούς ή διπλούς πίσω τροχούς. Ανάλογα πάντα με τους περιορισμούς του Νόμου, εμφανίζει ικανότητα έλξης έως και 2,8 τόνων. Σε εργοτάξια όπου πραγματοποιείται η έλξη εξοπλισμού και μηχανημάτων, το μέγιστο βάρος συρμού ανέρχεται σε 6,1 τόνους.

Οι εκδόσεις με απόβαρο από 2.380 έως 2.610 κιλά, έχουν σύμφωνα με το πρότυπο NEDC, κατανάλωση 7,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 της τάξης των 193 γρ./χλμ. Με βάση τις πιο ρεαλιστικές μετρήσεις WLTP, τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών του αυτόματου Transit ορίζονται στα 11,6 λτ./100 χλμ. και στα 305 γρ./χλμ., αντίστοιχα.

Προσαρμογή σε πραγματικό χρόνο

Οι περισσότερες σχέσεις μετάδοσης επιτρέπουν στον κινητήρα EcoBlue των 170 ίππων να λειτουργεί πιο «ξεκούραστα» αποφεύγοντας την άσκοπη καταπόνηση και αυξάνοντας το προσδόκιμο ζωής του. Επιπλέον, επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί πιο αποδοτικά κοντά στα όριά του, γεγονός που ευνοεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά και τις μεταφορικές δυνατότητες του Transit.

Σημαντικό είναι πως το νέο κιβώτιο διαθέτει ένα προηγμένο λογισμικό προγραμματισμού αλλαγών σχέσεων, που προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, επιτρέποντας σύμφωνα με την εταιρεία τη βέλτιστη επιλογή ταχυτήτων ώστε να συνδυάζονται ανά πάσα στιγμή η υψηλή απόδοση, η οικονομία καυσίμου και η ομαλή λειτουργία. «Οι οδηγοί του Transit θα απολαύσουν την ομαλή παροχή ισχύος του κορυφαίου αυτόματου κιβωτίου 10 ταχυτήτων, ενώ και οι διαχειριστές στόλων θα επωφεληθούν από την ανθεκτικότητα και την αποδοτικότητά του», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του τμήματος Commercial Vehicles της Ford Ευρώπης, Hans Schep, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει: «Πιο εύκολη στην οδήγηση και με εξαιρετική ικανότητα ρυμούλκησης, η αυτόματη έκδοση του Transit για του χρήστες “βαρέως τύπου” ενισχύει τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που έχει κερδίσει τον σεβασμό των επιχειρήσεων».

Με 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας

Αξίζει να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια εξέλιξης του κιβωτίου διανύθηκαν πάνω από 6 εκ. χιλιόμετρα, πολλές χιλιάδες από τα οποία ήταν εκτός δρόμου. Παράλληλα, κατοχυρώθηκαν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας 20 τεχνολογίες, μία εκ των οποίων είναι και η CIDAS (Casting-Integrated Direct Action Solenoid). Η τελευταία αυξάνει την ακρίβεια της πίεσης του συμπλέκτη και μειώνει τον χρόνο διαδρομής για να παρέχει ταχύτερες, πιο ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Έτσι, μεταφέρεται στον δρόμο περισσότερη ροπή, διευκολύνοντας τη μεταφορά βαρέως φορτίου και επιτρέποντας στους οδηγούς να πατάνε λιγότερο το γκάζι.

Πατενταρισμένο είναι και το υγρό κιβωτίου χαμηλού ιξώδους, που μειώνει την εσωτερική τριβή, ενισχύοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα καυσίμου, μειώνοντας τη φθορά των μερών, καθώς και εξαλείφοντας την ανάγκη για προγραμματισμένες αλλαγές υγρού. Μια αντλία μεταβλητού πτερυγίου αλλάζει τη ροή ανάλογα με τη ζήτηση, γεγονός που μειώνει τις απώλειες και βελτιώνει την απόδοση του οχήματος. Ο υψηλής ταχύτητας συμπλέκτης μειώνει σύμφωνα με τη Ford τους κραδασμούς και τη σκληρότητα κατά τις αλλαγές σε χαμηλές ταχύτητες.

Σημειώνεται, κλείνοντας, πως το νέο 10άρι αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται με το σύστημα Auto Start-Stop του Transit, το οποίο επιτρέπει τον περαιτέρω περιορισμό των επιπέδων κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.