Στο πλαίσιο της ανανέωσης των επιβατικών εκδόσεων του Ford Fiesta, παρουσιάστηκε και το ολοκαίνουργιο Fiesta Van EcoBoost Hybrid, ένα μικρό βαν με κινητήρα βενζίνης και ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 volt.

H εν Ελλάδι αντιπροσωπεία ξεκίνησε να δέχεται παραγγελίες για το «εξηλεκτρισμένο» μοντέλο, οι παραδόσεις του οποίου προγραμματίζεται να εκκινήσουν στη χώρα μας τον προσεχή Οκτώβριο.

Σημειώνεται, πως το Fiesta Van EcoBoost Hybrid θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις εξοπλισμού Trend και Sport, αντικαθιστώντας στη γκάμα του μοντέλου την έκδοση 1.5 TDCi των 85 ίππων. Επιπλέον, το μικρό της Ford θα συνεχίσει να διατίθεται στη συμβατική έκδοση βενζίνης με τον 1000άρη EcoBoost των 125 ίππων.

Πώς λειτουργεί το EcoBoost Hybrid

Η ήπια υβριδική γραμμή κίνησης περιλαμβάνει τον 1000άρη τρικύλινδρο EcoBoost κινητήρα των 125 ίππων, ο οποίος υπόσχεται μειωμένη κατανάλωση χάρη στα 24 Nm επιπλέον ηλεκτρικής ροπής, η οποία στις χαμηλές στροφές φτάνει έως και τα 50 Nm. Συγκεκριμένα, η μέση κατανάλωση του Fiesta Van EcoBoost Hybrid σύμφωνα με το πρότυπο NEDC είναι μειωμένη κατά 6% συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα, καθώς ξεκινά από τα 4,1 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2, πάλι, εκκινούν από τα 93 γρ./χλμ. Με βάση τις μετρήσεις WLTP, τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ορίζονται στα 5,1 λτ./100 χλμ. και στα 115 γρ./ χλμ., αντίστοιχα.

Μια ενσωματωμένη μίζα / γεννήτρια με ιμάντα (BISG) στη θέση του τυπικού εναλλάκτη, επιτρέπει την ανάκτηση και την αποθήκευση ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Αυτή η ενέργεια χρησιμοποιείται για τη φόρτιση μιας αερόψυκτης μπαταρίας λιθίου των 48 volt. Το BISG επιτρέπει επίσης στο σύστημα Auto Start-Stop του κινητήρα να λειτουργεί σε περισσότερες περιπτώσεις, για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου. Για παράδειγμα, ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο ρολάρει με ταχύτητα κάτω από 25 χλμ./ώρα ή όταν ο οδηγός πατάει τον συμπλέκτη ενώ έχει ταχύτητα στο κιβώτιο.

Επιπλέον, το BISG λειτουργεί ως μοτέρ, προσφέροντας στον κινητήρα βενζίνης την αποθηκευμένη ενέργεια, ώστε να αυξηθεί η ροπή κατά τη διάρκεια της οδήγησης και ειδικά της επιτάχυνσης. Ακόμα, τροφοδοτεί με ενέργεια τη λειτουργία των ηλεκτρικών βοηθητικών συστημάτων του οχήματος. Το έξυπνο, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το όχημα, για να προσδιορίσει πότε και πόσο έντονα να φορτίσει την μπαταρία για βέλτιστο όφελος, αλλά και πότε να χρησιμοποιήσει την αποθηκευμένη ενέργεια για να βοηθήσει τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα. Σημειώνεται, πως το τρικύλινδρο Fiesta Van EcoBoost Hybrid διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου όταν δεν υπάρχουν υψηλές ενεργειακές ανάγκες. Η διαδικασία απενεργοποίησης ή επαναφοράς σε λειτουργία του κυλίνδρου, πραγματοποιείται σε 14 χλστ. του δευτερολέπτου.

Άνεση και ασφάλεια

Το «παρών» στον εξοπλισμό του Fiesta Van EcoBoost Hybrid δίνει το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment SYNC 3 με την οθόνη αφής των 8 ιντσών, το οποίο είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και and Android Auto. Τη συνδεσιμότητα εξασφαλίζει το FordPass Connect που μετατρέπει το όχημα σε ένα κινητό WiFi hotspot. Επιγραμματικά αναφέρονται τα παρακάτω συστήματα ενεργητικής ασφάλειας: Pre-Collision Assist με Active Braking, Cross Traffic Alert με Active Braking, Lane-Keeping System και Adaptive Cruise Control με Speed Sign Recognition.

Για το τέλος αφήσαμε την εμφάνιση του Fiesta Van EcoBoost Hybrid, το οποίο διαθέτει νέα LED φωτιστικά σώματα και καινούργιας σχεδίασης ζάντες, με την έκδοση Trend να έχει ατσάλινες 16 ιντσών και την Sport να «φοράει» 17άρες αλουμινίου.