Το ενδέκατο βραβείο IEPOTY (International Engine and Powertrain of the Year) από το 2012 που πρωτοπαρουσιάστηκε, απέσπασε για το 2019 ο 1.000άρης κινητήρας EcoBoost της Ford, επικρατώντας στην κατηγορία «Κάτω των 150 ίππων» (Sub-150 PS).

Η κριτική επιτροπή του θεσμού IEPOTY, η οποία αποτελείται από 70 μέλη από 31 χώρες, απένειμε στον 1.0L EcoBoost της Ford συνολικά 145 βαθμούς, επίδοση που τον ανέδειξε νικητή της κατηγορίας με διαφορά 26 βαθμών. Αναλυτικότερα, στη δεύτερη θέση με 119 βαθμούς κατετάγη ο 3κύλινδρος 1.500άρης turbo κινητήρας της BMW, ακολουθούμενος από τον υπετροφοδοτούμενο 3κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα του PSA Group, ο οποίος συγκέντρωσε 104 βαθμούς. Σειρά είχε ο κινητήρας βενζίνης των 1,8 λτ. ο οποίος βρίσκεται στα υβριδικά μοντέλα των Toyota και Lexus (82 βαθμοί) και ακολούθησαν δύο κινητήρες της Volkswagen, ο 3κύλινδρος 1.000άρης (81 βαθμοί) και ο TFSI Evo των 1,5 λίτρων (75 βαθμοί).

Σημειώνεται πως ο 1.0L EcoBoost κινητήρας που αποδίδει έως και 140 ίππους, αποτέλεσε την πηγή ισχύος σε πάνω από 1 στα 4 μοντέλα που πούλησε η Ford το 2018, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 410.000 οχήματα. «Ακόμα και μετά από συνολικές πωλήσεις 1,6 εκ. κινητήρων 1.0L EcoBoost, συνεχίζουμε να ανακαλύπτουμε τις δυνατότητές του. Νέα, ακόμα πιο αποδοτικά ηλεκτροκίνητα συστήματα, βασισμένα στον 1.0L EcoBoost, θα λανσαριστούν σύντομα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Carsten Weber, μάνατζερ του τμήματος «Research & Advanced Powertrain Engineering» της Ford Ευρώπης.

Υπενθυμίζεται, πως η Ford αναβάθμισε πρόσφατα τον βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, με τεχνολογίες όπως το πρώτο στη βιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για τρικύλινδρο κινητήρα. Επιπλέον, βελτιώσεις στην κυλινδροκεφαλή, την τροφοδοσία καυσίμου και τα συστήματα ελέγχου εκπομπών ρύπων, συμπληρώνουν τόσο την τεχνολογία υπερσυμπίεσης EcoBoost, όσο και τις τεχνολογίες άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και διπλού/ανεξάρτητου μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων (Twin-independent Variable Cam Timing). Η αναβαθμισμένη αυτή έκδοση του κινητήρα απαντάται μεταξύ άλλων και στο Transit Connect και πρόκειται να λανσαριστεί σε ακόμα περισσότερα μοντέλα της Ford μέσα στη χρονιά.

Ακόμα, νωρίτερα φέτος, η Ford είχε ανακοινώσει πως ο 1.000άρης EcoBoost θα αποτελέσει τη βάση για τις εκδόσεις ήπιας υβριδικής τεχνολογίας των ΙΧ μοντέλων της «μπλε οβάλ» μάρκας. Επιπλέον, θα αποτελέσει μέρος του υβριδικού συστήματος του Transit Custom Plug-In Hybrid van, αλλά και της επιβατικής έκδοσης Tourneo Custom Plug-In Hybrid.