Τροχοί & TIR

Νέο Peugeot e-Traveller για VIP ηλεκτρικές μετακινήσεις

Σε τρεις εκδόσεις μήκους και δύο μεγέθη μπαταρίας για αυτονομία έως και 330 χλμ., λανσάρεται το ηλεκτροκίνητο Peugeot e-Traveller, για να μεταφέρει με όλες τις ανέσεις –σχεδόν αθόρυβα και δίχως να ε
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Τρίτη 15/09/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Προηγμένο τεχνολογικό προφίλ και πλούσιος εξοπλισμός για το νέο Peugeot e-Traveller.
Προηγμένο τεχνολογικό προφίλ και πλούσιος εξοπλισμός για το νέο Peugeot e-Traveller.

Σε τρεις εκδόσεις μήκους και δύο μεγέθη μπαταρίας για αυτονομία έως και 330 χλμ., λανσάρεται το ηλεκτροκίνητο Peugeot e-Traveller, για να μεταφέρει με όλες τις ανέσεις –σχεδόν αθόρυβα και δίχως να εκπέμπει ρύπους– έως 8 επιβάτες, πλέον του οδηγού.

Μετά το ηλεκτρικό van, e-Expert, η Peugeot παρουσιάζει το μηδενικών ρύπων, επιβατικό, e-Traveller σε τρεις εκδόσεις μήκους, τις Compact (4.609 χλστ.), Standard (4.959 χλστ.) και Long (5.306 χλστ.). Το νέο μοντέλο στηρίζεται στην πλατφόρμα ΕΜΡ2 του ομίλου PSA και διαθέτει μεταξόνιο 2.925 χλστ. στη μικρή και 3.275 χλστ. στις δύο μεγαλύτερες εκδόσεις μήκους, το ύψος των οποίων δεν υπερβαίνει τα 1,9 μέτρα.

Το ηλεκτρικό Traveller θα διατίθεται στην επαγγελματική έκδοση Shuttle, στα επίπεδα εξοπλισμού Business (5 ως 9 θέσεις) και Business VIP (6 ως 7 θέσεις). Εναλλακτικά, υπάρχει η ΙΧ έκδοση Combispace (επίπεδα εξοπλισμού Active και Allure), που απευθύνεται κυρίως σε πολυμελείς οικογένειες και προσφέρει από 5 μέχρι 8 καθίσματα. Για τη μεταφορά προσωπικού προορίζεται το e-Traveller Combi, που λανσάρεται σε εκδόσεις 2 έως 9 θέσεων. Ακόμα και η «κοντή» έκδοση Compact μπορεί να μεταφέρει μέχρι και οκτώ επιβάτες (+ τον οδηγό), προσφέροντας υψηλή αστική ευχρηστία, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και στο τιμόνι που «κόβει» (κύκλος στροφής 11,3 μ.).

Στη διάταξη 9 καθισμάτων, το e-Traveller Long διαθέτει μπαγκαζιέρα χωρητικότητας 1.500 λτ., ενώ στην πενταθέσια διαμόρφωση, ο ωφέλιμος όγκος φτάνει στα 3.000 λτ. Στην περίπτωση που αφαιρεθούν τα καθίσματα της δεύτερης και τρίτης σειράς, ο όγκος αποσκευών ανέρχεται στα 4.900 λτ., τιμές που σημειώνεται πως αφορούν στη φόρτωση του οχήματος μέχρι την οροφή. Επιπλέον, στην καμπίνα υπάρχουν διάσπαρτοι χώροι μικροαντικειμένων, συνολικής χωρητικότητας 74 λτ.

Αυτονομία έως 330 χλμ. και φόρτιση σε μισή ώρα

Σε όλες τις εκδόσεις (Compact, Standard και Long) το ηλεκτρικό Peugeot μπορεί να αποκτηθεί με μπαταρίες χωρητικότητας 50 kWh, οι οποίες σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP, του προσδίδουν αυτονομία έως και 230 χλμ. Οι υποψήφιοι αγοραστές των εκδόσεων Standard και Long, μπορούν να επιλέξουν τις μπαταρίες των 75 kWh για μέγιστη αυτονομία 330 χλμ.

Σημειώνεται, πως το e-Traveller εξοπλίζεται με μονοφασικό φορτιστή 7,4 kW ή προαιρετικά με τριφασικό 11 kW. Η πλήρης φόρτιση σε μία τυπική πρίζα (8A) διαρκεί 31 ώρες (50 kWh) ή 47 ώρες (75 kWh), ενώ σε μία πρίζα των 16A απαιτούνται 15 και 23 ώρες αντίστοιχα. Σε ένα Wall Box των 7,4 kW χρειάζονται 7 ώρες και 30 λεπτά για τη μικρή και 11 ώρες και 20 λεπτά για τη μεγάλη μπαταρία. Στο Wall Box των 11 kW, η διαδικασία διαρκεί 5 ώρες ή 7 ώρες και 30 λεπτά αντίστοιχα. Σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης των 100 kW, πάλι, οι μπαταρίες των 50 kWh φτάνουν στο 80% πληρότητας σε 30 λεπτά, ενώ αυτές των 75 kWh απαιτούν 45 λεπτά. Επιπλέον, οι μπαταρίες φορτίζουν εν κινήσει με το σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά την πέδηση αλλά και όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού.

Τρία set-up οδήγησης και δυναμικές επιδόσεις

Το e-Traveller εξοπλίζεται με τον ηλεκτροκινητήρα που η Peugeot τοποθετεί και στα μικρότερα ΙΧ μοντέλα της και ο οποίος αποδίδει 100 kW (136 hp) ισχύος και 260 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα πιο «κοντό» αυτόματο κιβώτιο και προσδίδει στο όχημα δυναμικές επιδόσεις, καθώς απαιτούνται 13,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 35,8 δλ. για να φτάσει από στάση στα 1.000 μέτρα. Σβέλτες είναι και οι ρεπρίζ του μοντέλου, καθώς χρειάζονται 12,1 δλ. για να επιταχύνει από τα 80 στα 120 χλμ./ ώρα. Η τελική ταχύτητα, περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα.

Η Peugeot προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει μέσω του σχετικού διακόπτη τις λειτουργίες Eco (60 kW, 180 Nm) για τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, Normal (80 kW, 210 Nm) για καθημερινή χρήση και Power (100 kW, 260 Nm) για βέλτιστη απόδοση όταν το όχημα μεταφέρει πλήρες φορτίο (μικτό έως 2.970 κιλά). Σημειώνεται, πως η μέγιστη ελκτική ικανότητα με φρένα στο τρέιλερ, παραμένει όπως και στις συμβατικές εκδόσεις, στον ένα τόνο.

Αξίζει να αναφερθεί, πως οι υπηρεσίες που λανσάρει η Peugeot για το ηλεκτρικό της μοντέλο, στηρίζονται σε τρεις πυλώνες. Αναλυτικότερα, μέσω του «Easy-Charge» διευκολύνεται η φόρτιση σε ιδιωτικούς ή δημόσιους σταθμούς (πάνω από 150.000 σημεία σε όλη την Ευρώπη). Επιπλέον, η υπηρεσία «Easy-Move» και τα διάφορα «εργαλεία» που αυτή περιλαμβάνει, δημιουργήθηκε για να εξασφαλίζεται η αδιάλειπτη κινητικότητα των e-Traveller. Τέλος, το «Easy-care» έχει ως στόχο να απλοποιείται η χρήση του οχήματος, ακόμα και από ιδιοκτήτες που δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με την ηλεκτροκίνηση.

PreviousNext