Εντείνονται οι έλεγχοι των φορτηγών στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους με κύριο χαρακτηριστικό ότι γίνονται πλέον πιο σχολαστικοί, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τα κλιμάκια ελέγχου υποστηρίζονται από συνεργεία τεχνικών ή στελέχη τελωνειακών υπηρεσιών.

Ακόμη και μέσα στον Αύγουστο, η δραστηριότητα των αρχών παρέμεινε υψηλή, διατηρώντας τα ποσοστά ελέγχων, όπως προβλέπονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της κάθε χώρας. Από τη συνεργασία του περιοδικού Τ.Τ. με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά περιοδικά, αντιγράφουμε τα παρακάτω:

«Ενεργειακά» ποτά και πρόστιμο 70.000 ευρώ

Πριν λίγες μέρες στη Δανία, Γερμανός οδηγός φορτηγού κλήθηκε σε έλεγχο σε ένα από τα Truck Control πλησίον της Κοπεγχάγης. Ο αξιωματικός της αστυνομίας παραλαμβάνοντας τα χαρτιά από τον οδηγό πρόσεξε πως στο πίσω μέρος του καθίσματος υπήρχαν πολλά και διαφορετικά άδεια κουτάκια από ενεργειακά ποτά. Μετά από αυτό ζήτησε έλεγχο διαγραμμάτων ταχογράφου, όχι του τελευταίου 24ώρου, αλλά των τελευταίων 28 ημερών. Ολοκληρώνοντας τον έλεγχο των ωραρίων διαπιστώθηκε πως ο 27χρονος Γερμανός οδηγός είχε παραβιάσει τις ώρες οδήγησης κατά 893%.

Σε έξι περιπτώσεις οι περίοδοι ημερήσιας ανάπαυσης των εννέα ωρών βρέθηκαν να είναι από δύο έως πέντε ώρες. Σε τέσσερις περιπτώσεις ο οδηγός είχε οδηγήσει το φορτηγό για 16 έως 22 συνεχείς ώρες -χωρίς κανένα διάλειμμα. Συνολικά κατεγράφησαν από τον αξιωματικό ελέγχου 27 παραβάσεις, με χαρακτήρα «πολύ σοβαρές» έως «επικίνδυνες», για τις οποίες το συνολικό πρόστιμο ανήλθε σε 500.000 δανέζικες κορώνες, δηλαδή περί τα 70.000 ευρώ, το οποίο μοιράστηκε μεταξύ του οδηγού και του ιδιοκτήτη του οδηγού σύμφωνα με τον νόμο.

Φούσκωνε ο μουσαμάς

Σε μια άλλη διαφορετική περίπτωση, επεβλήθη ένα ακόμα υψηλό πρόστιμο, 32.000 ευρώ, αυτή τη φορά σε γερμανικό έδαφος. Συγκεκριμένα, περιπολικό της γερμανικής αστυνομίας παρατήρησε φουσκώματα στον μουσαμά μιας νταλίκας με πινακίδες Λιθουανίας. Ειδοποίησε το επόμενο control, οι άνδρες του οποίου σταμάτησαν το εν λόγω φορτηγό προς έλεγχο. Στο άνοιγμα του μουσαμά διαπιστώθηκε πως στοίβες από χαρτοκιβώτια πάνω σε παλέτες είχαν γλιστρήσει στα πλάγια, καθώς δεν είχαν καθόλου ασφαλιστεί με ιμάντες πρόσδεσης (δέστρες). Βέβαια, αυτό ήταν η αρχή, γιατί όπως συνηθίζεται ο έλεγχος επεκτάθηκε και στον ταχογράφο. Διαπιστώθηκαν επανειλημμένες παραβιάσεις του ωραρίου οδήγησης και σε μία περίπτωση το διάγραμμα έδειξε 16 ώρες συνεχούς οδήγησης χωρίς κανένα διάλειμμα. Το συνολικό πρόστιμο που μοιράστηκε ο 28χρονος οδηγός από τη Λευκορωσία και ο Λιθουανός ιδιοκτήτης του φορτηγού ανήλθε στα 32.000 ευρώ.

Μύριζαν πολύ τα καυσαέρια

Στον αυτοκινητόδρομο Α28 της Ολλανδίας, κοντά στο Beilen, το «μικτό» σταμάτησε βουλγάρικο φορτηγό για έλεγχο. Αν και το όχημα ήταν Euro 6 και φαινόταν σχετικά καινούριο, τα καυσαέρια μύριζαν έντονα. Κλήθηκε συνεργείο ειδικευμένο στην επιτόπια λήψη και ανάλυση των καυσαερίων και διαπιστώθηκαν υψηλά επίπεδα διοξειδίου του Άνθρακα και οξειδίων του αζώτου. Μετά από αυτό, έγινε τεχνικός έλεγχος και διαπιστώθηκε ότι είχε γίνει παρέμβαση στο «κουτί», δηλαδή στο σύστημα SCR, στο οποίο δεν γίνονταν η χημική επεξεργασία για τη μείωση των καυσαερίων, αν και το δοχείο του adΒlue ήταν γεμάτο. Επιβεβαιώθηκε ότι επρόκειτο για παρέμβαση στον μηχανισμό και όχι για βλάβη, οπότε ακολούθησε το πρόστιμο ύψους 8.000 ευρώ. Κατανεμήθηκε σε 7.500 ευρώ στον ιδιοκτήτη του φορτηγού και 500 ευρώ στον οδηγό, ο οποίος πάντως επέμεινε πως δεν είχε ιδέα.

Υπενθυμίζεται, κλείνοντας πως εντοπίστηκε πρόσφατα στην Ελλάδα Φ.Ι.Χ. που μετέφερε απαγορευμένο ψυκτικό υγρό (φωτό).