Τροχοί & TIR

Γιάννενα – Αθήνα με Mercedes-Benz Actros 1953

Σύγχρονη και συνεχώς αναπτυσσόμενη, η εταιρεία Ηπειρώτικα Αυγά – Ovo Fresco προχώρησε πρόσφατα στην απόκτηση καινούριων και αποδοτικών φορτηγών για την κάλυψη των μεταφορικών της αναγκών. Έχοντας με
από Παύλος Μαυρομύτης | Τρίτη 01/09/2020 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το επικαθήμενο της εταιρείας Ηπειρώτικα Αυγά – Ovo Fresco μεταφέρει φρέσκα αυγά από τα Ιωάννινα στην Αθήνα.
Το επικαθήμενο της εταιρείας Ηπειρώτικα Αυγά – Ovo Fresco μεταφέρει φρέσκα αυγά από τα Ιωάννινα στην Αθήνα.

Σύγχρονη και συνεχώς αναπτυσσόμενη, η εταιρεία Ηπειρώτικα Αυγά – Ovo Fresco προχώρησε πρόσφατα στην απόκτηση καινούριων και αποδοτικών φορτηγών για την κάλυψη των μεταφορικών της αναγκών.

Έχοντας μελετήσει τα καθημερινά δρομολόγια από τα Γιάννενα προς όλη τη χώρα και με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία, την προστασία του περιβάλλοντος, την ασφάλεια και την άνεση των οδηγών, αποφάσισε να επενδύσει σε δύο νέα αποδοτικά αυτοκίνητα, έναν καινούριο τράκτορα Mercedes-Benz Actros 1953 LS και ένα καινούριο τριαξονικό φορτηγό 2553 L. Η οικονομία στην κατανάλωση φάνηκε από τα πρώτα κιόλας δρομολόγια, όπως μας εξηγεί ο οδηγός του 1953 Βασίλης Παπαδόπουλος. Συνταξιδεύουμε από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας μέχρι την Αθήνα και συζητάμε για τη μέχρι τώρα εμπειρία του από το αυτοκίνητο.

Giga Space: Άνεση και επάρκεια χώρων

Θα συναντήσουμε τον Βασίλη μαζί με τον γιο του, τη στιγμή που τοποθετούν τα πράγματά τους στην καμπίνα για την οποία ο Βασίλης μας δήλωσε: «Αυτό που έχω να σχολιάσω για την καμπίνα Giga Space είναι ότι έχει αυξημένους αποθηκευτικούς χώρους εξωτερικά με τα δύο μεγάλα ντουλάπια στις πλαϊνές πλευρές. Με εξυπηρετεί η εύκολη πρόσβαση καθώς βρίσκονται στο σωστό ύψος. Στο εσωτερικό της καμπίνας υπάρχουν επίσης πολλές αποθηκευτικές λύσεις στις τσέπες μέσα από τις πόρτες, στα ντουλάπια πάνω από το παρμπρίζ και σε αυτά κάτω από το κρεβάτι. Στο ψυγείο καμπίνας με χωρητικότητα 36 λίτρα, χωράνε όλα τα φαγητά που παίρνω μαζί μου, καθώς επίσης και αρκετά μπουκάλια νερό, σε όρθια θέση μάλιστα. Στο συρτάρι κάτω από το ταμπλό τοποθετώ αντικείμενα τα οποία μου είναι άμεσα απαραίτητα».

Περνώντας στο εσωτερικό, ρωτάμε τον Βασίλη σχετικά με την ευκολία πρόσβασης. «Κοιτάξτε, τα τέσσερα σκαλοπάτια είναι θέμα συνήθειας, στην αρχή για κάποιον που είναι μαθημένος στα τρία σκαλοπάτια θα του φανεί κάπως δύσκολα το ανέβα-κατέβα, αλλά στην πορεία δεν θα έχει κανένα πρόβλημα. Άλλωστε δεν δουλεύω φορτηγό διανομών για να ανεβοκατεβαίνω συχνά. Τα σκαλοπάτια έχουν ίση απόσταση μεταξύ τους και αυτό με βοηθάει σημαντικά, όπως επίσης και το σωστό άνοιγμα των χειρολαβών. Για μένα όμως το νούμερο ένα πλεονέκτημα της συγκεκριμένης καμπίνας είναι η άνεση που μου προσφέρει λόγω του εσωτερικού ύψους της στα 2.50 μέτρα. Αλλάζω μπλούζα χωρίς να ακουμπάνε τα χέρια μου στην οροφή. Επίσης το κάθισμα του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο και έτσι έχω ελευθερία κινήσεων».

Ύπνος σαν το σπίτι μου

Ο Βασίλης στρώνει τα σεντόνια στο κρεβάτι ώστε να είναι έτοιμα για το βραδινό ύπνο και χαμογελώντας μας λέει: «Το κάτω κρεβάτι τύπου Luxury δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα αυτό του σπιτιού μου. Έχει αυξημένες διαστάσεις σε μήκος (2.200 χιλιοστά) και πλάτος (750 χιλιοστά) και το στρώμα του PremiumComfort είναι αρκετά μαλακό. Απλά κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά στο κρεβάτι γιατί η καλή ποιότητά του έχει άμεσο αποτέλεσμα στην απόδοση του οδηγού, ο οποίος θα απολαύσει τον ύπνο του και θα ξεκουραστεί όπως πρέπει τις ώρες ανάπαυσής του».

Mirror Cam… Ανώτερο από τους καθρέφτες

Ο Βασίλης είναι από τους πρώτους οδηγούς Actros στη χώρα μας με το σύστημα Mirror Cam, οπότε η εμπειρία και άποψή του έχουν βαρύνουσα σημασία. Ο ίδιος αναφέρει: «Οι κάμερες είναι απλά θέμα προσαρμογής για τον οδηγό γιατί στην αρχή είναι μια ξένη και πρωτόγνωρη εικόνα, το να μην έχει καθρέφτες το φορτηγό του. Στο πρώτο δρομολόγιο είχα μια δυσπιστία ως προς την απόδοσή τους αλλά σήμερα, μετά από καθημερινή χρήση αρκετών μηνών σας διαβεβαιώνω ότι προσφέρουν αυξημένη ορατότητα σε σχέση με τους καθρέφτες. Καταρχάς βλέπω καλύτερα όταν οδηγώ τη νύχτα. Τα φώτα των υπολοίπων αυτοκινήτων φαίνονται πιο καθαρά και εντοπίζω αμέσως το σημείο που κινούνται δίπλα από το φορτηγό μου.

Στην πορεία, οι τέσσερις κίτρινες γραμμές απόστασης στις οθόνες με διευκολύνουν σημαντικά για να γνωρίζω την απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα. Επίσης με το σύστημα αυτό είναι πιο εύκολη η προσέγγιση με όπισθεν στη ράμπα γιατί εμφανίζονται τέσσερις γραμμές στην οθόνη και γνωρίζω ακριβώς πού βρίσκεται το τελείωμα της νταλίκας. Να αναφέρω ότι οι οθόνες είναι 15 ιντσών όπου στο πάνω μέρος είναι η κανονική προβολή και στο κάτω η ευρυγώνια».

«Επίσης με την απουσία των καθρεφτών έχω καλύτερο οπτικό πεδίο στο δρόμο, κυρίως όταν εισέρχομαι σε κυκλικούς κόμβους. Ένα άλλο πλεονέκτημα του Mirror Cam είναι το βράδυ όταν κοιμάμαι, καθώς ακόμη και όταν έχω κλειστές τις κουρτίνες, οι κάμερες λειτουργούν και έτσι εποπτεύω το χώρο γύρω από το φορτηγό μου».

Συστήματα ασφαλείας

Ξεκινώντας το δρομολόγιό μας από τα Ιωάννινα, το Actros διασχίζει κατοικημένη περιοχή μέχρι να πιάσει την Ιόνια οδό. Ο Βασίλης εκείνη τη στιγμή θα μας αναφέρει:

«Τα συστήματα ασφαλείας του φορτηγού είναι εξαιρετικά, κάνοντας την οδήγησή μου πιο εύκολη και ασφαλή. Το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης με βοηθάει κυρίως στην οδήγηση σε αστικό περιβάλλον καθώς αναγνωρίζει κινούμενα και στάσιμα αντικείμενα στη δεξιά πλευρά και με προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά αν υπάρχει κίνδυνος. Ειδικότερα για τους δρόμους της Αθήνας όπου χώνονται αυτοκίνητα και μηχανάκια από τη δεξιά πλευρά, το σύστημα αυτό είναι σωτήριο.

Κορυφαίο σύστημα όμως θεωρώ το Active Brake Assist 5. Εντοπίζει κινούμενα ή στάσιμα αντικείμενα μπροστά από το Actros και επεμβαίνει αποτελεσματικά, σε περίπτωση που αργήσω να αντιδράσω. Κυρίως για την περιοχή μας που έχει πυκνή ομίχλη το χειμώνα και η ορατότητα είναι χαμηλή, το σύστημα αυτό είναι ο καλύτερος σύμμαχος του οδηγού. Την πρώτη φορά που το δοκίμασα ήταν σε σταθμό διοδίων προσεγγίζοντας την μπάρα από τη λωρίδα e-pass. Είχα ενεργοποιημένο το Cruise Control στα 80χλμ/ώρα και όταν έφτασα κοντά στα διόδια η ταχύτητα άρχισε να μειώνεται σταδιακά και τελικά πέρασα μπροστά από την μπάρα με 20 χλμ/ώρα. Αν δεν σηκωνόταν η μπάρα θα σταματούσε εντελώς το φορτηγό μου. Εν συνεχεία επιτάχυνε και πάλι ανεβάζοντας σταδιακά την ταχύτητα».

Οικονομία στο φουλ

«Στον τομέα της κατανάλωσης, το αυτοκίνητο είναι πολύ οικονομικό, ξεπερνώντας τις προσδοκίες που είχα για αυτό. Στη διαδρομή Ιωάννινα – Αθήνα με 42 τόνους μικτό φορτίο και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, η κατανάλωση είναι 27 λίτρα/100 χλμ. Όταν μερικές φορές επιστρέφω άδειος από την Αθήνα τότε η κατανάλωση πέφτει στα 20 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει σημαντικά και το σύστημα Predictive Powertrain Control, το οποίο βελτιστοποιεί τον τρόπο οδήγησής μου στις ανηφόρες και τις κατηφόρες, καθώς γνωρίζει συνεχώς την τοπογραφία της διαδρομής».

«Παρατηρώ τις αλλαγές στο κιβώτιο και διαπιστώνω ότι είναι πάντοτε ακριβείς και στο σωστό χρόνο, αφενός μεν για να μην κρεμάσει ο κινητήρας, αφετέρου δε για να κάνει την ανάλογη οικονομία στα καύσιμα».

«Δυνατότερο από ό,τι περίμενα»

Η διαδρομή Ιωάννινα – Πάτρα έχει πολλές και συνεχόμενες ανηφόρες (Αυγό, Μενίδι, Κλόκοβα) όπου δοκιμάζονται καθημερινά οι αντοχές και η δύναμη του κινητήρα. Ο Γιάννης αναφέρθηκε στον εξακύλινδρο ΟΜ 471. «Στην κάθοδο για Αθήνα κινούμαι πάντα με 42 τόνους σε ένα δρόμο με έντονες υψομετρικές διαφορές και αυτό που διαπίστωσα από την πρώτη στιγμή είναι ότι ο 13λιτρος κινητήρας έχει πολύ καλή απόδοση. Για παράδειγμα στην ανηφόρα του Μενιδίου, ανεβαίνω με 10η σχέση στο κιβώτιο και με ταχύτητα 60 με 65 χλμ/ώρα. Για να είμαι ειλικρινής και σε αυτό τον τομέα το Actros ξεπέρασε τις προσδοκίες μου».

«Γνώριζα ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αρκετά βελτιωμένος και πράγματι το διαπίστωσα στην πράξη. Κρατάει σταθερή την ταχύτητα στις ανηφόρες και επίσης είναι πολύ χαμηλόροπος. Στις ευθείες του αυτοκινητόδρομου χρησιμοποιώ πάντα τη λειτουργία Economy, για να επιτυγχάνω έτσι οικονομία στα καύσιμα, ενώ στις ανηφόρες επιλέγω τη λειτουργία Power όπου ανακτάται ανά πάσα στιγμή η μέγιστη ισχύς. Πιστεύω πως δεν υπάρχει καλύτερος κινητήρας από αυτόν, καθώς συνδυάζει καλές επιδόσεις και αρκετή δύναμη».

Το καλύτερο της μάρκας

«Πριν πάρω στα χέρια μου αυτό το φορτηγό οδηγούσα και πάλι Actros, το 1848 μοντέλο του 2011, οπότε έχω εμπειρία από Mercedes-Benz άρα και μπορώ να τα συγκρίνω. Βάσει της καθημερινής εμπειρίας και τριβής μαζί του θεωρώ ότι το Actros που οδηγώ τώρα, το 1953, είναι το καλύτερο φορτηγό που έχει βγάλει η εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια».

«Είναι το πιο ολοκληρωμένο από όλες τις απόψεις, τόσο για την άνεση του οδηγού με την εξαιρετική Giga Space, όσο και για τον ιδιοκτήτη χάρη στον οικονομικό κινητήρα του και την αυξημένη αποδοτικότητά του. Επίσης μην ξεχνάμε ότι και το After Sales της εταιρείας είναι πολύ καλό, οπότε ό,τι και αν χρειαστεί κάποιος, θα βρεθεί άμεσα η λύση».

PreviousNext