Τι ισχύει για την επιδότηση ταξί και ελαφρών επαγγελματικών. Τα βασικά τεχνικά στοιχεία. Τι να περιμένουμε για μεσαία – βαρέα ηλεκτροκίνητα φορτηγά.

Με τη δημοσίευση του νόμου 4710/20 περί προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, και το άνοιγμα της πλατφόρμας επιδοτήσεων, μια σειρά ερωτημάτων που απασχολούσαν πολίτες και επαγγελματίες απαντήθηκαν διεξοδικά θα λέγαμε, και πλέον το τυπικό μέρος που αφορά στην παροχή κινήτρων για τα «καθαρά» οχήματα γίνεται ξεκάθαρο, όπως ξεκάθαρο είναι και το κείμενο των αντικινήτρων για την αγορά παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων. Το πώς ο νομοθέτης κάνει αυτό τον διαχωρισμό των οχημάτων θα το δούμε παρακάτω.

Ομοίως καθορίζεται το συνολικό νομοθετικό πλαίσιο, που ορίζει τις υποδομές φόρτισης, από τις πιο απλές, τις οικιακές, μέχρι εκείνες των δημόσιων χώρων, όπως και των ντεπό για στόλους πολλών οχημάτων. Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε, ότι ήδη δεκάδες δήμοι της χώρας και πλήθος επιχειρηματιών έχουν σε εξέλιξη προγράμματα εγκατάστασης φορτιστών σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους και όπως είχαμε επισημάνει στο εκθεσιακό συνέδριο «Ηλεκτροκίνηση Expo» πέρυσι τον Νοέμβριο, αναμένεται πλημμυρίδα φορτιστών παντού σε όλη τη χώρα και φυσικά στους ΣΕΑ (Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών), κάτι που ενδιαφέρει και τους επαγγελματίες της Μεταφοράς.

Ήδη η ΔΕΗ προκήρυξε διαγωνισμό για τους πρώτους χίλιους φορτιστές, στη βάση ενός προγράμματος εγκατάστασης 10.000 φορτιστών σε όλη την επικράτεια. Αυτή, η ταχεία ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης οφείλεται κατά κύριο λόγο στο υψηλό ποσοστό χρηματοδότησης που προβλέπεται από κρατικές και, κυρίως, κοινοτικές πηγές. Όταν τις υποδομές φόρτισης αναλαμβάνουν οι Περιφέρειες και οι Δήμοι, προβλέπονται διαγωνιστικές διαδικασίες για την τοποθέτηση του απαιτούμενου αριθμού φορτιστών ανά περιοχή και για διάφορα σημεία με δημόσια πρόσβαση από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Επιπλέον, προβλέπεται και «δικλίδα» ασφαλείας για την τοποθέτηση φορτιστών σε σημεία (απόμακρα, χαμηλής κυκλοφορίας κ.λ.π.) στην περίπτωση κατά την οποία οι ιδιώτες δεν θα εκδήλωναν ενδιαφέρον.

Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, στο τεύχος Σεπτεμβρίου (389) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.