Τον Νοέμβριο του 1950 πραγματοποίησε το εμπορικό του ντεμπούτο το Mercedes-Benz O 6600, ένα εμβληματικό λεωφορείο της Daimler-Benz AG -όπως ονομαζόταν τότε η γερμανική μάρκα- το οποίο ανήκε στη σειρά μοντέλων 304, όπως και το θρυλικό φορτηγό L 6600 (διαβάστε Τ&Τ Ιανουαρίου 2021), που είχε λανσαριστεί ένα μήνα νωρίτερα.
Το νέο λεωφορείο δημιουργήθηκε πριν από 70 και πλέον χρόνια, συνδυάζοντας τα αμαξώματα λεωφορείων της εταιρείας από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 (O 5000), με τη γραμμή κίνησης και το εξατάχυτο κιβώτιο του νέου φορτηγού, L 6600. Λόγος γίνεται για τον OM 315 πετρελαιοκινητήρα των 8.280 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε ισχύ 145 ίππων στις 2.100 σ.α.λ. και κινώντας το «αδελφό» φορτηγό, εμφάνιζε κατανάλωση της τάξης των 24 λτ./100 χλμ., μια εντυπωσιακή επίδοση για τα μέτρα της εποχής. Υπενθυμίζεται, πως ο συγκεκριμένος 6κύλινδρος κινητήρας σημείωσε τεράστια επιτυχία, καθώς η εταιρεία μέχρι το 1979 παρήγαγε στο εργοστάσιο του Unterturkheim, συνολικά 40.207 μονάδες του.
Από αστικό λεωφορείο ως πολυτελές πούλμαν
Το O 6600 ήταν διαθέσιμο εργοστασιακά ως αστικό λεωφορείο, το οποίο διέθετε δύο συρόμενες πόρτες, 27 ή 29 θέσεις και χώρο για 14 όρθιους επιβάτες στον διάδρομο ή στο πίσω τμήμα του οχήματος. Επιπλέον, το μοντέλο προσφερόταν ως περιαστικό λεωφορείο με μία πτυσσόμενη ή συρόμενη πόρτα στη δεξιά πλευρά του αμαξώματος. Εσωτερικά -ανάλογα με το πόσες σειρές καθισμάτων έφερε- διέθετε 37 ή 41 θέσεις επιβατών, καθώς και 8 ή 9 πτυσσόμενα καθίσματα στον διάδρομο. Επιπλέον, κατόπιν αιτήματος μπορούσε να εξοπλιστεί και με έναν πτυσσόμενο διθέσιο πάγκο δίπλα στον οδηγό.
Παράλληλα, το Mercedes-Benz O 6600 λανσαριζόταν ως τουριστικό λεωφορείο, στο οποίο ξεχώριζαν οι γυάλινες επιφάνειες που «αγκάλιαζαν» την άκρη της οροφής, όπως και η συρόμενη ηλιοροφή της Webasto. Σημειώνεται, πως το μοντέλο από το 1954 μετονομάστηκε σε O 304. Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως μεταξύ Ιουλίου 1950 και Ιανουαρίου 1959, συνολικά 625 μονάδες του οχήματος κατασκευάστηκαν στις διάφορες εκδόσεις αμαξώματος και σε εκδόσεις σασί.
Με τον κινητήρα μπροστά ή πίσω
Στο μεταξύ, η Daimler-Benz υιοθέτησε μια διπλή προσέγγιση στις αρχές της δεκαετίας του 1950 στην ανάπτυξη των «cabover» λεωφορείων (προωθημένης οδήγησης ή «κοψομούρικα») που έφεραν τον πετρελαιοκινητήρα OM 315.
Από τη μία υπήρχαν τα O 6600 H/O 320 H της σειράς 320, τα οποία κατασκευάζονταν από τον Μάρτιο του 1951 και διέθεταν τον κινητήρα πίσω. Παράλληλα, ήταν διαθέσιμη και μία πιο προσιτή cab-over έκδοση σασί, στην οποία προφανώς ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος μπροστά. Πρόκειται για τα OP 6600/OP 315 που διέθεταν μεταξόνιο μήκους 5.700 χλστ. και παράγονταν από τον Δεκέμβριο του 1953, με τη βοήθεια καταξιωμένων αμαξοποιών όπως οι εταιρείες Vetter και Fellbach.
Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας, πως στη γκάμα του μοντέλου υπήρχε και το Mercedes-Benz O 6600 T, το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο ως ηλεκτρικό τρόλεϊ με παντογράφο, το οποίο έπαιρνε ενέργεια από εναέρια ηλεκτρικά καλώδια.