Κίνητρα: 96 κενές σελίδες
Ο θόρυβος γύρω από την πολυπόθητη ανανέωση του γηρασμένου στόλου, με λεφτά, με κίνητρα, και ΕΣΠΑ, θα πρέπει κάποια στιγμή να κοπάσει. Οι γενικόλογες ανακοινώσεις και ανεπίσημες διαρροές προς τον τύπο πρέπει άμεσα να αντικατασταθούν με κυβερνητικές αποφάσεις. Καθημερινά σχεδόν, έχουμε γεγονότα και εξελίξεις για την αντικατάσταση των παλαιών επιβατικών ΙΧ ή και των ελαφρών επαγγελματικών, αλλά μέχρι εκεί.
Για τα παλιά βαρέα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία που εκπέμπουν 500 φορές περισσότερους ρύπους από τα ΙΧ, δεν υπάρχει καμιά επίσημη αναφορά.
Ακόμα και κοινές υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται με σκοπό τη μεταφορά του κοινοτικού δικαίου στην εθνική μας νομοθεσία, δεν αναφέρουν τίποτα το συγκεκριμένο για τα βαρέα οχήματα και φτάνουμε στο σημείο να διαβάζουμε μια τέτοια υπουργική απόφαση, όπως την πιο πρόσφατη, στο ΦΕΚ 182/Β/22-1-21, αποτελούμενη από 96 ολόκληρες σελίδες, χωρίς καμιά συγκεκριμένη αναφορά για κίνητρα αντικατάστασης φορτηγών και λεωφορείων, παρά μόνο με γενικόλογα αποσπάσματα για την ηλεκτροκίνηση και τα εναλλακτικά καύσιμα που περισσότερο μοιάζουν με ευχολόγιο παρά με νομοθέτημα.
Υπάρχουν έτοιμα προγράμματα
Αντίθετα, τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη – μέλη της ΕΕ, έχουν ήδη σε εξέλιξη προγράμματα παροχής κινήτρων για την αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών και – προσέξτε – όταν οι Βέλγοι, οι Γερμανοί, Ολλανδοί κ.α. μιλάνε για παλιά φορτηγά, εννοούν τα euro 5, αυτά των περίπου 10 ετών και όχι των 20 ετών που είναι η μέση ηλικία των ελληνικών.
Ενδιαφέρον μάλιστα είναι το πρόγραμμα που τρέχει στη Γερμανία, το οποίο είναι σαφέστατο ως προς το ποσό της ενίσχυσης, φτάνει όμως και παραπέρα, δίνοντας κίνητρα ακόμη και για την αντικατάσταση των ρυμουλκούμενων.
Ας το δούνε οι συναρμόδιοι υπουργοί Μεταφορών και Οικονομικών και ας προχωρήσουν άμεσα στην υλοποίηση ενός έτοιμου προγράμματος, όπως αυτό της Γερμανίας ή σε ένα πιο βελτιωμένο, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομία της χώρας μας.
Καλή υγεία να έχετε και πάντα καλοτάξιδοι