Τροχοί & TIR

Το αρθρωτό, υβριδικό Citaro G

Τα πρώτα από τα συνολικά 129 νέα υβριδικά Mercedes-Benz Citaro G, έπιασαν πρόσφατα δουλειά στις πόλεις Λιέγη, Μονς και Νιβέλ στην επαρχία της Βαλλονίας του Βελγίου, με τη συγκεκριμένη παραγγελία να
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Τετάρτη 19/05/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Mercedes-Benz Citaro G.
Το Mercedes-Benz Citaro G.

Τα πρώτα από τα συνολικά 129 νέα υβριδικά Mercedes-Benz Citaro G, έπιασαν πρόσφατα δουλειά στις πόλεις Λιέγη, Μονς και Νιβέλ στην επαρχία της Βαλλονίας του Βελγίου, με τη συγκεκριμένη παραγγελία να αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες των τελευταίων χρόνων για αρθρωτά λεωφορεία της γερμανικής μάρκας.

Τα εν λόγω κατακίτρινα λεωφορεία αποκτήθηκαν από την εταιρεία δημόσιων μεταφορών TEC Group, η οποία διαθέτει ένα στόλο 2.400 λεωφορείων και απασχολεί περίπου 5.200 υπαλλήλους. Τα νέα Citaro G του Βελγίου παραγγέλθηκαν με 3 ή 4 πόρτες και φέρουν πλούσιο εξοπλισμό, όπως ηλεκτρικές ράμπες τύπου κασέτας για αμαξίδια ΑμΕΑ, δάπεδα από απομίμηση ξύλου, επενδύσεις καθισμάτων από κόκκινη δερματίνη και θύρες φόρτισης USB. Οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους -μεταξύ άλλων- τα επικουρικά συστήματα ADAS, Preventive Brake Assist και Sideguard Assist, τα οποία διαθέτουν και λειτουργία αναγνώρισης πεζών.

Μείωση κατανάλωσης κατά 8,5%

Υπενθυμίζεται, πως το μικτού βάρους 28 τόνων, Citaro G, έχει μήκος 18.125 χλστ. και μπορεί να μεταφέρει έως και 157 επιβάτες, από τους οποίους οι 40 είναι καθήμενοι. Φέρει τον 6κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα OM 936 των 7,7 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 220 kW (299 PS) ισχύος και 1.200 Nm ροπής στις 1.200-1.600 σ.α.λ. Εναλλακτικά, μπορεί να τοποθετηθεί ο επίσης 6κύλινδρος κινητήρας OM 470 χωρητικότητας 10,7 λτ., του οποίου η ισχύς ορίζεται στα 265 kW (360 PS) και η ροπή στα 1.700 Nm, διαθέσιμα στις 1.100 σ.α.λ.

Αμφότεροι οι κινητήρες πετρελαίου είναι αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6 D και συνεργάζονται με έναν μικρό υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 14 kW (19 PS) ισχύος και 220 Nm ροπής, ο οποίος είναι ενσωματωμένος ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Λειτουργεί, μεταξύ άλλων, ως γεννήτρια κατά την πέδηση του λεωφορείου και μετατρέπει την ενέργεια αδράνειας σε ρεύμα, κατά το φρενάρισμα και την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Το ρεύμα που παράγεται συσσωρεύεται ως ηλεκτρική ενέργεια σε μπαταρία υψηλής πυκνότητας ισχύος.

Μόλις το λεωφορείο ξεκινήσει από την ακινητοποίηση, ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει με ροπή στρέψης τον πετρελαιοκινητήρα (ή τον κινητήρα αερίου), στη λεγόμενη φάση ενίσχυσης ισχύος (boost). Με τον τρόπο αυτό, απαιτείται λιγότερη ισχύς κατά την εκκίνηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και έτσι εξοικονομείται καύσιμο. Επιπλέον ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τη λειτουργία στο ρελαντί, γεγονός που βελτιώνει τον βαθμό απόδοσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης και συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών, με τη γερμανική εταιρεία να κάνει λόγο για μείωση -ανάλογα με τη χρήση- έως και κατά 8,5%.

PreviousNext