Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Στο πέρασμα επάνω Το πέρασμα από τη μια εποχή στην άλλη, ποτέ δεν γίνεται αυτόματα. Μεσολαβεί η περίοδος της βροχής και του ήλιου, της ζέστης και της κρύας νύχτας, αλλά εκεί στο βάθος του ορίζοντα,
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 01/05/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στο πέρασμα επάνω

Το πέρασμα από τη μια εποχή στην άλλη, ποτέ δεν γίνεται αυτόματα. Μεσολαβεί η περίοδος της βροχής και του ήλιου, της ζέστης και της κρύας νύχτας, αλλά εκεί στο βάθος του ορίζοντα, βλέπει κανείς ότι κάτι αλλάζει, ότι κάτι νέο έρχεται. Για την οικονομία, το πέρασμα από τη μια στην άλλη εποχή απαιτεί μια περίοδο μεταβατική ή ένα χρόνο «ωρίμανσης», όπως λένε οι οικονομολόγοι.

Το ίδιο συμβαίνει και με τις Μεταφορές. Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, είμαστε ακριβώς πάνω στο πέρασμα. Αφήνουμε πίσω μια μακρά περίοδο αυτήν που έζησαν και ζουν χιλιάδες αυτοκινητιστές και περνάμε οριστικά σε μια καινούργια εποχή, αυτή που βιώνουν τώρα λίγοι μόνο μεταφορείς, αλλά στα αμέσως επόμενα χρόνια θα τη ζουν όλοι. Γιατί απλά θα έχουμε περάσει απέναντι.

Τι αλήθεια, υπάρχει εκεί απέναντι; Η Μεταφορά των επόμενων δεκαετιών:

  • Με νέους να σπουδάζουν την εφοδιαστική αλυσίδα στα πανεπιστήμια και να συνεχίζουν μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στον ίδιο τομέα.

  • Με ασφαλή οχήματα, δηλαδή χωρίς ατυχήματα στους δρόμους εξαιτίας του «ανθρώπινου λάθους».

  • Με την πλήρη συνδεσιμότητα όλων των φορτηγών, των λεωφορείων και κάθε μεταφορικού μέσου, με συστήματα τηλεματικής υπό διαρκή έλεγχο

  • Με την αύξηση της αποδοτικότητας φορτηγών και λεωφορείων (αυξημένη μεταφορική δυνατότητα με το χαμηλότερο κόστος)

  • Με οχήματα καθαρά απέναντι στο περιβάλλον και οδηγούς συνειδητοποιημένους πάνω στο έργο που επιτελούν, με καλύτερες συνθήκες εργασίας και αμοιβές.

«Παράπλευρες απώλειες»

Σήμερα, που βρισκόμαστε πάνω στο πέρασμα, βιώνουμε την ηλεκτροκίνηση, την τελευταία γενιά των πιο σύγχρονων πετρελαιοκίνητων οχημάτων, το άνοιγμα στις μισθώσεις των ΦΔΧ και μια γενικότερη τάση για την ανανέωση του στόλου των φορτηγών και των ρυμουλκούμενων, καθώς και των λεωφορείων.

Μάλιστα, όλα αυτά θα πρέπει να επιταχυνθούν. Ο χρόνος «ωρίμανσης» συμπληρώθηκε. Φτάνοντας εκεί απέναντι, πρέπει να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε τον μεγάλο αντίπαλο, δηλαδή τον επίσης αυξανόμενο και σκληρότερο ανταγωνισμό, ντόπιο και διεθνή.

Θα τα καταφέρουμε, αλλά με «παράπλευρες απώλειες», με το κλείσιμο δηλαδή αριθμού επιχειρήσεων, όπως συμβαίνει σε κάθε μετάβαση, σε κάθε πέρασμα…

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext