Το είδαμε και πάθαμε καρδιοχτύπι, και μάλιστα, σουηδικό καρδιοχτύπι. Άλλωστε οι ιδιοκτήτες του, ο Ανδρέας και ο Χάρης Κοντογιάννης, δεν του έχουν δώσει τυχαία το συγκεκριμένο όνομα. Swedish heartbeat, γιατί γνωρίζουν πολύ καλά πως από όπου περνάει το φορτηγό τους, προκαλεί ταχυπαλμίες. Στο τέλος θα χρειαστούμε καρδιολόγο, σκεφτήκαμε, πριν ξεκινήσουμε τη φωτογράφιση, αλλά τελικά για εμάς ο καλύτερος γιατρός είναι το ίδιο το Scania των αδερφών Κοντογιάννη από τη Λευκάδα. Ας το γνωρίσουμε…

Ένα ξεχωριστό Ι.Χ. φορτηγό

Η εμπειρία όλων αυτών των χρόνων στις φωτογραφίσεις μας έδειξε ότι τα Δ.Χ. φορτηγά υπερισχύουν σε βελτιώσεις, έναντι των Ι.Χ. φορτηγών, καθώς στα περισσότερα δημοσίας οδηγοί είναι οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες τους, οπότε θέλουν να τα έχουν πάντα σε άριστη κατάσταση. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αρκετοί ιδιοκτήτες Ι.Χ. φορτηγών με το ίδιο μεράκι, οι οποίοι θέλουν να έχουν ξεχωριστά αυτοκίνητα. Άλλωστε, όπως πολύ σωστά λένε, τα φορτηγά αποτελούν τη βιτρίνα της επιχείρησής τους, και επιλέγουν να έχουν την καλύτερη εικόνα στο δρόμο.

 

Χάρης Κοντογιάννης Scania
Ο Χάρης Κοντογιάννης δείχνει την αγάπη του για το μυθικό γρύπα!

 

Το πριν και το μετά

Όταν βλέπουμε ένα φτιαγμένο φορτηγό, ζητούμε πάντα από τον ιδιοκτήτη του να μας δείξει μια φωτογραφία με την αρχική κατάσταση του φορτηγού, πώς ήταν δηλαδή πριν επέμβει το χέρι του τεχνίτη. Αυτό έχει τη δική του συμβολική αξία, αφενός, για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, αφετέρου, για να δούμε μέχρι ποιο σημείο φτάνει η βελτίωση ενός φορτηγού, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να εκτοξεύσει τον προϋπολογισμό στα ύψη! Έτσι, ζητήσαμε και από τον Χάρη να μας δείξει πώς ήταν το 144 όταν το αγόρασαν, για να το αξιολογήσουμε τελικά, εκ του αποτελέσματος.

Διαπιστώσαμε, λοιπόν, ότι το πριν και το μετά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Τα δύο αδέρφια έκαναν πράγματα και θαύματα στο αμάξι τους, ώστε να καμουφλάρει για τα καλά την ηλικία του, καθώς, ας μην ξεχνάμε ότι, στην πλάτη του κουβαλάει πάνω από είκοσι χρόνια ζωής. Το κορυφαίο σημείο του εξωτερικά είναι η διχρωμία του, με το κόκκινο χρώμα της καμπίνας, το οποίο «σπάει» με τη μαύρη μάσκα, τους καθρέφτες και το γείσο. Οπτικά δίνει ωραίο αποτέλεσμα, τόσο όταν βρίσκεται το αυτοκίνητο εν κινήσει, όσο και όταν είναι σταματημένο.

Το σήμα της Scania σε λευκό φόντο, επίσης ταιριάζει άψογα με τον υπόλοιπο χρωματισμό. Γενικότερα δεν παρατηρήσαμε καμία παραφωνία σε αμάξι, καμπίνα και θάλαμο, καθώς όλα τα αξεσουάρ έχουν τοποθετηθεί με απόλυτη τάξη και συμμετρία. Ακόμη και τα φαναράκια και τα φώτα όγκου είναι τόσα, όσα χρειάζονται, για να μην παραφορτωθεί το 144 και αλλάξει η βραδινή του εμφάνιση, όταν βρίσκονται σε λειτουργία. Το 144 ανεβάζει στα ύψη τους χτύπους της καρδιάς μας και στο εσωτερικό του, με τις καπιτονέ επενδύσεις του, το οποίο μετατρέπεται σε Super Interior.

Τέλος, το σουηδικό καρδιοχτύπι οφείλει την ονομασία του και κάπου αλλού, το οποίο ένας σκανιάκιας μπορεί να αντιληφθεί άμεσα. Μα φυσικά στον κινητήρα του, ο οποίος έχει δεχτεί «ιατρική» φροντίδα για να μοιράζει καρδιοχτύπια σε όλες τις μεγάλες ανηφόρες!