Η σειρά 500 της Setra συμπυκνώνει με τον καλύτερο τρόπο τα 70 χρόνια αδιάλειπτης εξέλιξης και τεχνολογικής καινοτομίας της εταιρείας από το Ουλμ.

Ξεκινώντας πρώτα με τα λεωφορεία ComfortClass 500 που λανσαρίστηκαν το 2012, και χάρη στον ευφυή σχεδιασμό τους δείχνουν το ίδιο μοντέρνα όσο και την ημέρα που παρουσιάστηκαν. Είναι πλέον κοινή εικόνα σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, ενώ πέρα από τη φήμη που τα συνοδεύει, κατέχουν κι ένα μοναδικό ρεκόρ.

Το 2013, το τουριστικό γραφείο Avanti από το Φράιμπουργκ της Γερμανίας, οργάνωσε για τους τυχερούς πελάτες του ένα επικό οδικό ταξίδι από τη Γερμανία στην Κίνα, με ένα S 515 HD ComfortClass, ενώ κατόπιν η περιπέτεια συνεχίστηκε με τη διάσχιση ολόκληρης της Λατινικής και Νότιας Αμερικής. Μέχρι σήμερα, αυτό είναι το μεγαλύτερο ταξίδι που έχει πραγματοποιηθεί με λεωφορείο, στην ιστορία.

Setra ComfortClass S 516 HD/2
Το πανοραμικό σαλόνι στο Setra S 531 DT

ComfortClass 500

Οι πρεμιέρες και οι -σε παγκόσμια πρώτη ≪προβολή≫- πρωτιές της σειράς ComfortClass 500 είναι πολλές. Η σημαντικότερη από αυτές είχε να κάνει με το πρώτο λεωφορείο παραγωγής που κάλυπτε τη νέα τότε, νόρμα Euro 6.

Το φουτουριστικό σχήμα του αμαξώματος, πέρα από την ανυπέρβλητη κομψότητα, έμοιαζε να έχει δημιουργηθεί στην αεροδυναμική σήραγγα.

Με συντελεστή Cd μόλις 0,33 ήταν με διαφορά το κορυφαίο στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς η συγκεκριμένη επίδοση ήταν μέχρι τότε άπιαστος στόχος για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο κατασκευαστής είχε εξαρχής επενδύσει τεράστια ποσά στην εξέλιξη των κινητήρων BlueEfficiency Power, ενώ και τα τέσσερα τελευταία χρόνια συνεχίζει απτόητος στην ίδια κατεύθυνση.

Τα διαστήματα μεταξύ των εργασιών τακτικής συντήρησης έχουν πάει τώρα από τα 90.000 στα 120.000 χιλιόμετρα, ενώ συνεχείς αναβαθμίσεις σε θέματα όπως η παθητική ασφάλεια, η βελτιστοποιημένη αντισκωριακή προστασία, ο όσο το δυνατόν χαμηλότερος θόρυβος κύλισης και το διαχρονικό ντιζάιν –όλα τους συντείνουν στη διατήρηση της πολύ υψηλής μεταπωλητικής αξίας των πούλμαν που φέρουν το λογότυπο της Setra.

Η κατανάλωση εκτιμάται γύρω στο 8% χαμηλότερη σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενης γενιάς, ενώ με έξι συνολικά εκδόσεις, από το (σχήμα λόγου) μικρό S 511 HD έως το τεράστιο 15μετρο S 519 HD, η γκάμα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό της.

TopClass 500: το απόλυτο

Η σειρά ComfortClass 500 ήταν τόσο πολυτελής, που αρκετοί αιφνιδιάστηκαν όταν ο κατασκευαστής παρουσίασε τα τριάξονα TopClass 500. Τα S 515 HDH, S 516 HDH και S 517 HDH θα πήγαιναν το ντιζάιν, το πρεστίζ, την πολυτέλεια και την άνεση του ταξιδιού σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Ήταν φανερό ότι, οι μηχανικοί και σχεδιαστές είχαν το ελεύθερο να δημιουργήσουν ελεύθερα, σχεδόν χωρίς περιορισμούς κόστους.

Μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των αξόνων επέτρεψαν τη δημιουργία επιπλέον 0,6 κυβικών μέτρων στον χώρο των αποσκευών, και στα τρία μοντέλα.

Στο εσωτερικό τοποθετήθηκαν νέα καθίσματα, η μοναδική TopSky πανοραμική οροφή έγινε πιο φαρδιά, νέο σύστημα κλιματισμού και εσωτερικού φωτισμού, καθώς και επενδύσεις –όλα αυτά τα στοιχεία δημιούργησαν ένα μοναδικό, εξατομικευμένο διάκοσμο που έδινε τον τόνο για μια μοναδική εμπειρία ταξιδιού. Το 2017 παρουσιάστηκε η ναυαρχίδα της κορυφαίας σειρά της Setra, το διώροφο S 531 DT.

Setra σειρά 500
Κόκπιτ πρωτοποριακής σχεδίασης και εξαιρετικής εργονομίας στο S 516 HDH

Θωρακισμένο με πλειάδα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, παραμένει το πια καλά εξοπλισμένο πούλμαν σε αντίστοιχα συστήματα, της παγκόσμιας αγοράς. Από Sideguard Assist που εξαλείφει τις τυφλές γωνίες και σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist 4, το οποίο για πρώτη φορά στην κατηγορία διέθετε και λειτουργία αναγνώρισης πεζών. Στάνταρ ήταν τα LED φωτιστικά σώματα και το πλήρως αυτόματο σύστημα κατάσβεσης πυρκαγιάς στο διαμέρισμα του κινητήρα.

Συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης ήταν επίσης σε πρωτόγνωρα χαμηλή τιμή για την κατηγορία (Cd = 0,35) και κινητήρας ο ΟΜ 471 των 12,8 λίτρων, με 510 hp.

Το ντιζάιν είναι μοναδικό, με μία φουτουριστική εκδοχή της περίφημης, και τυπικής για Setra αλουμινένιας λωρίδας ≪La Linea≫ και μοναδικό στοιχείο ταυτότητας την οπτική συγχώνευση των παρμπρίζ κάτω και πάνω ≪ορόφου≫. Και το ταξίδι συνεχίζεται