«Το φορτηγό είναι τρόπος ζωής και το ακολουθούν μόνο όσοι το αγαπούν πραγματικά». Η παραπάνω φράση αποτελεί μια σημαντική αλήθεια που έχει βγει μέσα από την καθημερινότητα εκατοντάδων επαγγελματιών οδηγών. Ιδιαίτερα για αυτούς που δουλεύουν σε ταξιδιάρικα φορτηγά και απουσιάζουν πολλές μέρες, το φορτηγό τελικά είναι το πρώτο σπίτι τους και όχι το δεύτερο, όπως συνηθίζουμε να λέμε. Μια τέτοια περίπτωση είναι ο Χρήστος Τζώνης από την Ιστιαία Ευβοίας, ο οποίος εκπροσωπεί την τρίτη γενιά αυτοκινητιστών στην οικογένειά του, που δραστηριοποιείται στο χώρο από το 1948.
Ο Χρήστος έχει υπό την εποπτεία του τις εγκαταστάσεις της μεταφορικής στην Αθήνα ενώ παράλληλα εκτελεί δρομολόγια με τα φορτηγά, όπου και όποτε χρειαστεί. Ο ίδιος δηλώνει φαν των old school φορτηγών και το υποστηρίζει περίτρανα με τα δύο 144, το ένα από τα οποία γνωρίζουμε μέσα από την παρουσίαση. Αναφερόμαστε σε old school φορτηγά, αν αναλογιστούμε ότι και τα Scania 144 μετράνε ήδη 25 χρόνια ζωής, καθώς τα πρώτα κατασκευάστηκαν το 1996. Βλέποντας όμως αυτό του Χρήστου συνειδητοποιούμε, ότι δεν πέρασε μέρα από πάνω του. Όλα αυτά όμως χάρη στο μεράκι του ίδιου.
Στο δρόμο για Πειραιά
Επιβιβαζόμαστε στην καμπίνα του 144 και ξεκινάμε να βρούμε το κατάλληλο σημείο για φωτογράφιση. Αυτό που μας αρέσει στον Χρήστο είναι ότι ενθουσιάζεται με την όλη διαδικασία της παρουσίασης και κάνει ό,τι μπορεί για να βγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Άλλωστε το μικρόβιο και η αγάπη του για το φορτηγό έχουν μπολιάσει για τα καλά μέσα του, από μικρή ηλικία, οπότε στο DNA του «τρέχουν» νταλίκες. Σημείο υπεροχής για το Scania του (κινούμαστε με σκέτο τον τράκτορα), είναι η πολύ καλή καβάλα του, χωρίς κουνήματα και βιράρισμα της καμπίνας, χάρη σε κάποιες προσθήκες που έγιναν, για τις οποίες ο Χρήστος αναφέρει σχετικά:
«Στον μπροστινό άξονα έχουμε βάλει πιο λεπτές σούστες (δίφυλλες)και ανάμεσα στις σούστες έχουν μπει φούσκες, τοποθετήθηκε ζυγιστικό και τάκος και έτσι δημιουργήθηκε μια τέλεια ανάρτηση θα έλεγα. Η ανάρτηση φουσκώνει και ξεφουσκώνει, δίνοντάς μου αρκετές λύσεις σε χαμηλά σημεία του οδοστρώματος καθώς και στην από/επιβίβαση στα καράβια. Είναι πολύ σταθερό στο δρόμο και πιο μαλακό. Η μετατροπή των αναρτήσεων να αναφέρω ότι έγινε από τον Γιώργο Βασιλάτο και τον Γιώργο Μαρκόπουλο».
White Power
Η ώρα που περιμέναμε πώς και πώς έφτασε τη στιγμή που παρκάραμε το 144 στις προβλήτες του Πειραιά, οπότε, είχαμε τη δυνατότητα να το επεξεργαστούμε από κοντά. Στα βασικά ατού του συγκεκριμένου Scania είναι ότι διατηρεί γνήσια όλα τα εργοστασιακά του χαρακτηριστικά, μόνο ο γείσος είναι διαφορετικός, και έτσι έχει τη δική του μοναδική ταυτότητα. Άλλωστε αυτό είναι το ζητούμενο πλέον.
Να βρίσκεις ένα αυτοκίνητο με περισσότερα από είκοσι χρόνια ζωής και να διατηρείται στην αρχική του κατάσταση. Το χρώμα του, λευκό πέρλα, δίνει πολλά μπόνους στην εμφάνιση του 144 και είναι αυτό που τραβάει όλα τα βλέμματα πάνω του. Μάλιστα όταν πέφτουν οι ακτίνες του ήλιου στην καμπίνα, τότε, ο χρωματισμός γίνεται πολύ εντυπωσιακός.
Εσωτερικά η λευκή γοητεία μετατρέπεται σε V.I.P Scania χάρη στις επενδύσεις οι οποίες κάνουν την παραμονή του οδηγού σε αυτήν πραγματική απόλαυση.
Το κερασάκι στην τούρτα μπήκε λίγες μέρες μετά τη φωτογράφιση, όταν ταξιδέψαμε με το 144 του Χρήστου από τη Βόρεια Εύβοια προς την Αθήνα. Σε μια διαδρομή γεμάτη αναβάσεις, το 144 αποδεικνύεται ότι δεν έχει τελικά κανέναν αντίπαλο, καθώς οι μηχανικές βελτιώσεις εκτόξευσαν τη δύναμή του στα ύψη!