Η γερμανική Keyou, η εταιρεία που «κρύβεται» πίσω από όλα τα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου, παρουσίασε πρόσφατα τα δικά της πρωτότυπα.
Πρόκειται για ένα 18τονο φορτηγό κι ένα 12μετρο αστικό λεωφορείο, αμφότερα με κινητήρα της Keyou που βασίζεται σε γνωστό συμβατικό μηχανικό σύνολο και το οποίο με τις απαραίτητες μετατροπές, χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο, χωρίς δηλαδή κυψέλες καυσίμου.
Μέχρι σήμερα, όποιο όχημα αντίστοιχης τεχνολογίας έχουμε παρουσιάσει στο T&T χρησιμοποιεί τεχνολογία της Keyou, ακόμη κι αν τα λογότυπα της εταιρείας δεν φαίνονται στις φωτογραφίες. Η βαυαρική εταιρεία –έδρα στο Μόναχο- ήταν η πρώτη παγκοσμίως η οποία το 2015 άρχισε να εξελίσσει μηχανικά μέρη και τεχνολογίες ώστε ήδη διαθέσιμοι κινητήρες να μπορούν να μετατραπούν σε σύνολα ικανά να λειτουργούν με H2 χωρίς την
ανάγκη χρήσης κυψελών καυσίμου. Όλες οι ερευνητικές προσπάθειες οδήγησαν σε αυτό που σήμερα τα στελέχη της εταιρείας ισχυρίζονται ότι είναι ο πιο αποδοτικός (και βασιζόμενος σε υφιστάμενο ντίζελ μηχανικό σύνολο) κινητήρας υδρογόνου που έχει παρουσιαστεί ποτέ.
Μηδενικές εκπομπές ρύπων χωρίς πανάκριβα υλικά
Σκοπός των δύο οχημάτων που παρουσιάζει η Keyou είναι να αποδειχθεί στην πράξη η οικονομική βιωσιμότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ως σοβαρής εναλλακτικής έναντι των ηλεκτρικών και fuel cell φορτηγών και λεωφορείων. Μηχανολογικά, η τεχνολογία της Keyou έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: διατηρεί σχεδόν αμετάβλητη τη διάταξη και λειτουργία ενός συμβατικού πετρελαιοκινητήρα πάνω στον οποίο έτσι κι αλλιώς «δουλεύει», με μηδενικές εκπομπές CO2 και χωρίς την ανάγκη τοποθέτησης ενός ακριβού συστήματος επεξεργασίας καυσαερίων στην εξαγωγή. Επιπρόσθετα, το κόστος αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με fuel cell οχήματα, ενώ εκεί που η Keyou δηλώνει ότι διαθέτει μοναδικό πλεονέκτημα, είναι η αντοχή και αξιοπιστία της συγκεκριμένης τεχνολογίας, και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας.