Τροχοί & TIR

Όλα τα νέα μοντέλα στην Transport Show 2023

Οι επαγγελματίες και οι άνθρωποι της Μεταφοράς που επισκέφθηκαν την Transport Show 2023 ανταμείφθηκαν, μεταξύ άλλων, κι από την ευκαιρία να δουν από κοντά πολλά νέα μοντέλα και τεχνολογίες σε πανελλ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 29/10/2023 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι επαγγελματίες και οι άνθρωποι της Μεταφοράς που επισκέφθηκαν την Transport Show 2023 ανταμείφθηκαν, μεταξύ άλλων, κι από την ευκαιρία να δουν από κοντά πολλά νέα μοντέλα και τεχνολογίες σε πανελλήνια πρεμιέρα. 

Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με επαγγελματικά οχήματα όλων των κατηγοριών, παρατάχθηκαν στους χώρους του MEC τα περισσότερα φορτηγά, λεωφορεία και LCV που οι κατασκευαστές παρουσίασαν το 2023, και τα οποία οι Έλληνες αντιπρόσωποι και εισαγωγείς κατάφεραν να εξασφαλίσουν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα για τη μεγαλύτερη έκθεση επαγγελματικών οχημάτων της χώρας μας. Για τρεις ημέρες, νέοι τράκτορες, κάποιοι με υδροστατικό σύστημα στον εμπρός άξονα, ανατροπές με νέες καμπίνες, ηλεκτρικά μεσαία φορτηγά, ηλεκτρικά λεωφορεία και van που ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει να παράγονται συνέθεσαν στη φετινή Transport Show μία μοναδική πανδαισία.

DAF XFC 530 FAD

Η νέα σειρά χωματουργικών της DAF Trucks, η οποία, πέρα από το XFC που είδαμε στην Transport Show 2023, περιλαμβάνει και τη σειρά XDC εισάγει τους Ολλανδούς σε μία νέα εποχή στο εργοτάξιο και τις χωματουργικές εργασίες. Από μία ουσιαστικά επιλογή, το CF, υπάρχουν τώρα μια επιβλητική σειρά από επιλογές και πιθανές διαμορφώσεις. 

Ειδικά η προσφορά της XF(C) καμπίνας, προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερο ωφέλιμο όγκο στο εσωτερικό, πρωτοφανείς ανέσεις για τον οδηγό, κατά πολύ ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού και σημαντικά βελτιωμένη αποδοτικότητα. Το XFC 530 FAD 8x4 έκανε πρεμιέρα στην ελληνική αγορά, και αποτελεί τη ναυαρχίδα των τετράξονων ανατροπών του κατασκευαστή. Κινητήρας για το έκθεμα της Ergotrak, ο Paccar ΜΧ-13 στην πιο δυνατή εκδοχή του, με 530 hp και μέγιστη ροπή 2.700 Nm. 

Πρώτη φορά στην Ελλάδα το νέο DAF XFC
Πρώτη φορά στην Ελλάδα το νέο DAF XFC

Ο εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας παραπέμπει σε τράκτορες μεγάλων αποστάσεων: Από προγνωστικό predictive cruise control και DAF Corner View μέχρι σύστημα διατήρησης εγγύτητας, το XFC ήταν από τα highlights ολόκληρης της διοργάνωσης.

Iveco X-Way 570, X-Way 420

Εντυπωσιακή η παρουσία της Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ στα χωματουργικά/εργοταξιακά οχήματα, με δύο πρεμιέρες. Το τριάξονο Iveco X-Way 420 που δέσποζε στην είσοδο του ΜΕC και το θηριώδη τράκτορα X-Way 570 με σύστημα (υδροστατικής) κατ’ επιλογή μετάδοσης της κίνησης και στον εμπρός άξονα –αμφότερα στην πρώτη τους παρουσία επί ελληνικού εδάφους. 

Ειδικότερα, ένα από τα πιο εντυπωσιακά βαρέα οχήματα της έκθεσης, το X-Way 570, έφερε τον ισχυρότερο εξακύλινδρο κινητήρα Cursor 13 του κατασκευαστή, στα 570 hp και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Hi-Tronix με λογισμικό off-road, λειτουργία έρπυσης (creeping mode) και 4 σχέσεις όπισθεν. Με τη μεγάλη AS Cab και το σύστημα Hi-Traction το οποίο μεταφέρει την κίνηση στον εμπρός άξονα μόνο όταν ο οδηγός το επιθυμεί, ο τράκτορας της Iveco ήταν πραγματικός μαγνήτης για τους επισκέπτες της έκθεσης. Η εξατομικευμένη εμφάνιση, με φοβερούς -οι επιλογές κατά την παραγγελία είναι ανεξάντλητες- συνδυασμούς προφυλακτήρα, μάσκας και «ποδιάς» προστασίας, συνθέτουν ένα σύνολο που σφύζει από δυναμισμό κι έκανε τους πάντες να ζητήσουν να μάθουν περισσότερα από τα στελέχη της Κοντέλλης.

Πρεμιέρα για το θηριώδες Iveco X-Way 570 με υδροστατικό σύστημα  Hi-Traction και το τριάξονο X-Way 420
Πρεμιέρα για το θηριώδες Iveco X-Way 570 με υδροστατικό σύστημα Hi-Traction και το τριάξονο X-Way 420

Volvo FE Electric

Μεγάλη έκπληξη στο περίπτερο της VolvoTrucks, το αμιγώς ηλεκτρικό FE Electric, ανάμεσα στα γιγάντια FH και FH16. Η σουηδική εταιρεία ξεκινά πλέον τη μαζική παραγωγή φουλ ηλεκτρικών φορτηγών σε όλα τα τονάζ –FE, FM και FH- και η Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. διαθέτει όλη την καινοτόμο γκάμα και στους Έλληνες πελάτες. 

Το FE Electric διατίθεται ως μονό φορτηγό (4x2, 6x2) με μικτό έως 27 τόνους. Ενδεικτικό του πόσο σοβαρά αντιμετωπίζει η Volvo την κατηγορία, είναι η διάθεση της πλήρους σειράς καμπινών του συμβατικού, και για το ηλεκτροκίνητο FE: ημέρας, short sleeper, sleeper cab και low entry cab είναι, όλες ανεξαιρέτως διαθέσιμες. Επιλογή ανάμεσα σε 3 ή 4 μπαταρίες, με χωρητικότητα 280 έως 375 kWh, και αυτονομία με μία φόρτιση 275 χιλιόμετρα. Η πρεμιέρα συνοδεύτηκε από μία μεγάλη έκπληξη, καθώς μάθαμε ότι, όχι μόνο έχει πουληθεί το πρώτο FE Electric σε Έλληνα πελάτη, αλλά και δύο (μεγαλύτερα) FM Electric.

Πολλαπλές πρωτιές για τα ηλεκτρικά Volvo στη χώρα μας –όχι μόνο οι επισκέπτες  είδαν για πρώτη φορά από κοντά το νέο FE Electric αλλά και οι πρώτες παραγγελίες  για το εικονιζόμενο FM Electric είναι γεγονός!
Πολλαπλές πρωτιές για τα ηλεκτρικά Volvo στη χώρα μας –όχι μόνο οι επισκέπτες είδαν για πρώτη φορά από κοντά το νέο FE Electric αλλά και οι πρώτες παραγγελίες για το εικονιζόμενο FM Electric είναι γεγονός!

Irizar i6s Efficient

Δίπλα στα φορτηγά Volvo ο Όμιλος Σαρακάκη, είχε, σε μία απίθανη παστέλ απόχρωση, το νέο Irizar i6s Efficient σε πρώτη εμφάνιση στη χώρα μας. Με σασί κ

Νέο Irizar i6s Efficient σε σασί Volvo με 500 hp και σημαντική μείωση  της κατανάλωσης καυσίμου
Νέο Irizar i6s Efficient σε σασί Volvo με 500 hp και σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου

αι γραμμή μετάδοσης Volvo B13R με ισχύ 500 hp, ροπή 2.500 Nm και αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift διαθέτει ένα πολύ ελκυστικό πακέτο, που συμπληρώνεται από το όμορφα ανασχεδιασμένο αμάξωμα του Ισπανού αμαξοποιού. 

Το «efficient» στο λογότυπο προέρχεται από τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου που υπόσχεται η Volvo και η οποία αγγίζει το 13% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Για την εντυπωσιακή αυτή επίδοση ευθύνονται η χρήση πολύ ελαφριών δομικών υλικών που συντελούν στη μείωση του απόβαρου κατά σχεδόν ένα τόνο (950 κιλά) καθώς και η αποδοτικότερη γραμμή κίνησης.

Iveco Crossway CNG

Όπου και να κοιτούσε ο επισκέπτης στους χώρους της έκθεσης, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα υπήρχε κάποιο όχημα σε πρώτη «προβολή». Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το intercity Crossway της Iveco Bus, με κινητήρα 8,7 λίτρων Cursor 9, φυσικού αερίου, με ισχύ 360 hp και μέγιστη ροπή 1.600 Nm. Η Iveco Bus είναι κυρίαρχος στη συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ στα CNG έχει σχεδόν μονοπωλιακή θέση. Με εκδόσεις στα 12 και 13 μέτρα –έως 55 και 63 θέσεις αντίστοιχα- χαρακτηρίζεται από σειρά σημαντικών στοιχείων εκμετάλλευσης: έχει το ίδιο ακριβώς ύψος με το ντίζελ μοντέλο (3,45 μ.), ίδια χωρητικότητα επιβατών, οι μπαγκαζιέρες έχουν ωφέλιμο όγκο έως 6,2 κυβικά μέτρα, και ύψος 2 μέτρα στο εσωτερικό. Η αυτονομία είναι 600 χιλιόμετρα, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και με βιοαέριο χωρίς καμία μετατροπή.

Το Iveco Crossway CNG  για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Iveco Crossway CNG για πρώτη φορά στην Ελλάδα

King Long K06

Πρεμιέρα και στο περίπτερο της εταιρείας Ανδρέας Νίκας Α.Ε., όπου ξεχώριζε η ιδιαίτερη φιγούρα του 6μετρου mini αστικού Κ06 τηςKing Long. Σαν εικόνα από το μέλλον των πόλεων, το λιλιπούτειο λεωφορείο μπορεί να μεταφέρει έως 24 επιβάτες, με 13 από αυτούς καθήμενους, συν 10 όρθιους συν 1 θέση για αμαξίδιο ΑΜΕΑ. 

Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 135 kW και η μέγιστη ροπή στρέψης είναι 350 Nm. Η μπαταρία (της CATL) έχει χωρητικότητα 89 kWh, ενώ η αυτονομία με μία φόρτιση είναι 200 χιλιόμετρα. 

Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ευρηματικός και το φινίρισμα εξαιρετικό. Το όχημα έχει εξελιχθεί με τρόπο που μελλοντικά θα του επιτρέψει να κινείται αυτόνομα, ακόμη και σε επίπεδο L4.

Μίνι αστικό με  χαμηλοδάπεδη διαμόρφωση  από το μέλλον: Κing Long K06  από την εταιρεία Νίκας
Μίνι αστικό με χαμηλοδάπεδη διαμόρφωση από το μέλλον: Κing Long K06 από την εταιρεία Νίκας

Otokar e-Centro

Στα 6,6 μέτρα μήκους, πρεμιέρα είχαμε και για το έτερο mini αστικό λεωφορείο της έκθεσης, το Otokar eCentro, στο περίπτερο της Ergotrak, η οποία αναλαμβάνει την εισαγωγή όλων των οχημάτων της φίρμας. 

Το όχημα φέρει δύο μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 110 kWh, αυτονομία 200 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 140 kW και μέγιστη ροπή 1.200 Νm. Ξεχωρίζουν το πολύ όμορφο εσωτερικό με τη χαμηλοδάπεδη διαμόρφωση, ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει ακόμα και σύστημα αντικατάστασης καθρεπτών με κάμερες, και η πραγματικά εντυπωσιακή εκμετάλλευση: η χωρητικότητα φτάνει τους 32 επιβάτες και υπάρχει φυσικά και θέση για αμαξίδια ΑΜΕΑ. Το όχημα έχει επίσης κατασκευαστεί για να υποστηρίξει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.

Otokar e-Centro, φουλ ηλεκτρικό στα 6,6 μέτρα με δυνατότητα  μεταφοράς 32 επιβατών
Otokar e-Centro, φουλ ηλεκτρικό στα 6,6 μέτρα με δυνατότητα μεταφοράς 32 επιβατών

Ford Transit Custom

Μεγάλη έκπληξη για τους επισκέπτες της έκθεσης ήταν η παρουσία του νέου Ford Transit Custom, στην πρώτη του εμφάνιση στην Ευρώπη –είναι χαρακτηριστικό ότι, το έκθεμα ήταν μοντέλο προπαραγωγής. Το μεσαίο van της Ford στη νέα του γενιά είναι πλήρως ανασχεδιασμένο τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό της καμπίνας, με το αποτέλεσμα να είναι μοναδικό για την κατηγορία σε επίπεδο ντιζάιν και προσλαμβάνουσας ποιότητας. 

Σημείο αναφοράς, οι βελτιωμένοι δίλιτροι ντίζελ EcoBlue στα 136, 150 και 170 PS και το πλήθος των εκδόσεων και διαμορφώσεων: αμιγώς ηλεκτρικό (αυτονομία 380 χιλιόμετρα), plug-in υβριδικό, εκδόσεις Trail και με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, και πολλές επιλογές σε διαστάσεις αμαξώματος. 

Ανεξάρτητα από τον τύπο αμαξώματος, θα χωρέσουν έως και 3 ευρωπαλέτες. Τα ηλεκτρονικά συστήματα και η συνδεσιμότητα είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί σε van του κατασκευαστή, με στοιχεία όπως το delivery assist και το Ford Pro Telematics να δίνουν μοναδικές δυνατότητες στον επαγγελματία.

Επίσημη πρώτη  σε Ελλάδα και Ευρώπη για το ολοκαίνουργιο Ford Transit Custom
Επίσημη πρώτη σε Ελλάδα και Ευρώπη για το ολοκαίνουργιο Ford Transit Custom

Volkswagen I.D. Buzz Cargo

Πρεμιέρα στην Ελλάδα και για το φουτουριστικό I.D. Buzz Cargo της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα. Το… χαριτωμένο, αμιγώς ηλεκτρικό van διατηρεί όλη τη γοητεία του αντίστοιχου επιβατικού και προσθέτει τον χώρο φόρτωσης. 

Σχεδιασμένο εξαρχής ως αποκλειστικά ηλεκτρικό, «έλυσε» τα χέρια μηχανικών και σχεδιαστών για να τολμήσουν να του δώσουν ένα ξεχωριστό σχήμα, και μοναδικά πλεονεκτήματα: ο κύκλος στροφής των μόλις 11,09 μέτρων, η αυτονομία των 425 χιλιομέτρων και η δυνατότητα να χωρέσουν δύο ευρωπαλέτες, συνθέτουν την πιο ιδιαίτερη πρόταση ελαφρού επαγγελματικού της κατηγορίας. 

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στη δυνατότητα έλξης μέχρι και 1.000 κιλών, και η τοποθέτηση ψυκτικού της γνωστής ελληνικής εταιρείας Stathis που μπορεί να διατηρήσει και θερμοκρασίες της τάξης των μείον 15 βαθμών Κελσίου στον θάλαμο/κλούβα.

Επίσημη  παρουσίαση του νέου  Volkswagen I.D. Buzz  Cargo στη χώρα μας
Επίσημη παρουσίαση του νέου Volkswagen I.D. Buzz Cargo στη χώρα μας
PreviousNext