Στη μικρή πόλη Bietigheim-Bissingen, μερικά χιλιόμετρα νότια της Στουτγκάρδης η εταιρεία Spillmann διαθέτει τον πιο ξεχωριστό στόλο αστικών λεωφορείων της Ευρώπης, και αποτελεί ένα μοναδικό παράδειγμα επιτυχημένης δραστηριοποίησης στην οδική μεταφορά επιβατών. Η εταιρεία ξεκίνησε με 6 Citaro το 2012, και σήμερα διαθέτει ένα στόλο 30 οχημάτων –όλα τους Citaro- που είναι πιθανότατα τα πιο εντυπωσιακά που κυκλοφορούν σήμερα.
Η εταιρεία, στην οποία έχουμε αναφερθεί και παλαιότερα στο Τ&T παραπέμπει σε κάποιο… δημιουργικό εργαστήρι, σκοπός του οποίου είναι να κατασκευάζονται τα πιο συναρπαστικά αστικά λεωφορεία της εποχής μας. Διόλου τυχαία, το σλόγκαν της εταιρείας είναι ότι «οι μοντέρνες αστικές συγκοινωνίες ξεκινούν από το όχημα».
Η οροφή του BeachBus
Με την παράδοση τεσσάρων νέων υβριδικών Citaro πριν από μερικές εβδομάδες, γίνεται πλέον φανερό πόσο έξυπνη ήταν η αρχική ιδέα: το επιβατικό κοινό έχει αγκαλιάσει το εγχείρημα, με εντυπωσιακές πληρότητες σε όλα τα δρομολόγια, και, ίσως το κυριότερο, ανυπαρξία βανδαλισμών, καθώς άπαντες εκτιμούν τα οπτικά, μοναδικά οχήματα που κυκλοφορούν στην περιοχή τους. Τα 30 λεωφορεία της εταιρείας διαθέτουν συναρπαστικό ντιζάιν, όχι μόνο στο εσωτερικό αλλά και στο αμάξωμα, και μοναδικά εμφατική προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ θεματικά, όλα είναι διαφορετικά.
Το λονδρέζικο Citaro είναι όντως Magic Bus
Τα τέσσερα νέα Citaro hybrid παραδόθηκαν από τον υπεύθυνο πωλήσεων σε φορείς του Δημοσίου της Daimler Buses Γερμανίας Rüdiger Kappel, στον διευθύνοντα σύμβουλο της Spillmann, Bülent Menekse. Όπως και τα υπόλοιπα Mercedes του στόλου της εταιρείας, έτσι και αυτά φέρουν ονόματα που περιγράφουν το κόνσεπτ δημιουργίας τους: BeachBUS, Spillmann’s Diner, Routemaster και SpaceBus.
Σε αντίθεση όμως με τα προηγούμενα Citaro της Spillmann, το αμάξωμα κάθε οχήματος ακολουθεί πιστά την αισθητική ιδέα του εσωτερικού. Το λεωφορείο με θέμα την παραλία για παράδειγμα, φέρει ένα εντυπωσιακό αυτοκόλλητο με σανίδα του σερφ στο πίσω μέρος, ενώ το Routemaster, ως φόρος τιμής στα παραδοσιακά διώροφα του Λονδίνου, φέρει ειδική κόκκινη βαφή εμπρός και «πειραγμένα» σχήματα στα φανάρια, καθώς κι ένα εντυπωσιακό οπτικό εφέ στα πλαϊνά που δίνει την εντύπωση διώροφου λεωφορείου.
Απολαυστικά δρομολόγια
Ο δημιουργικός και ιθύνων νους πίσω από τα ξεχωριστά αστικά λεωφορεία, είναι ο Bülent Menekse. Με καθεμία από τις δημιουργίες του πάνω στον καμβά που θεωρεί πως είναι ένα Citaro, θέλει να ξαφνιάζει ευχάριστα τους επιβάτες, και με τα τέσσερα νέα αποκτήματα επιχειρεί να κάνει το ίδιο. Πέρα από τις ευφάνταστες ανα