Η Mercedes-Benz Trucks είναι ο μεγάλος νικητής του θεσμού Truck Innovation Award 2021.

Η κορυφαία διάκριση για τεχνολογικές καινοτομίες στον χώρο των βαρέων οχημάτων απονεμήθηκε από κοινού στο ηλεκτρικό eActros (BEV) το οποίο μπαίνει στην παραγωγή το 2021, και στο Mercedes-Benz GenH2 Truck, ένα πρωτότυπο όχημα υδρογόνου με κυψέλες καυσίμου (FCEV) το οποίο θα βρεθεί στα χέρια πελατών το 2023. Τα μέλη της επιτροπής κρίσης του θεσμού έχουν την ίδια σύνθεση με του θεσμού «Φορτηγό της Χρονιάς» (IToY) και προέρχονται από 25 ευρωπαϊκές χώρες και τη Ν. Αφρική, με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από το T&T με τον συντάκτη Βασίλη Δαραμούσκα.

Το βαρύτιμο τρόπαιο απονεμήθηκε συμβολικά, σε διαδικτυακή εκδήλωση στον πρόεδρο στον διευθύνοντα σύμβουλο της Daimler Truck AG, Martin Daum, και τον Sven Ennerst διευθυντή του τμήματος Daimler Trucks Product Engineering στα κεντρικά της εταιρείας στη Στουτγκάρδη της Γερμανίας. Το βραβείο «Truck Innovation» δημιουργήθηκε ως αναγνώριση των τεράστιων αλλαγών που συντελούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία, και τη γοργή μετάβαση σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Συγκεντρώνοντας 128 πόντους, το δίδυμο των ηλεκτρικών Mercedes επικράτησε των έτερων υποψήφιων μοντέλων από Volvo Trucks με κόνσεπτ ηλεκτρικών φορτηγών, και του επίσης ηλεκτρικού DAF CF δεύτερης γενιάς.

Τα μέλη της επιτροπής κρίσης είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το Mercedes eActros σε διάφορα στάδια της διαδικασίας εξέλιξής του, από πρώιμα πρωτότυπα, έως την τελευταία, σχεδόν έτοιμη για μαζική παραγωγή εκδοχή. Κοινή διαπίστωση ήταν η φιλικότητα του οχήματος προς το χρήστη, και η απόδοση του φορτηγού σε επιτάχυνση και γενικά οδηγησιμότητα. Συνολικά, εντυπωσίασε η τεχνολογική ωριμότητα του eActros και η δυνατότητα άμεσης εξοικείωσης με τη συγκεκριμένη τεχνολογία για οποιονδήποτε οδηγό. Επίσης, θετικά εκτιμήθηκε η συνολική προσέγγιση της Mercedes-Benz Trucks στην αποκαλούμενη ηλεκτρική κινητικότητα (electromobility), η οποία βασίζεται σε μία ξεκάθαρη και καλά σχεδιασμένη μακροπρόθεσμη στρατηγική, και μία νέα παγκόσμια, modular ηλεκτρική πλατφόρμα για ενιαία γραμμή μετάδοσης κίνησης για όλες τις φίρμες της εταιρείας ανά τον πλανήτη και η εξέλιξη σημαντικών εξαρτημάτων στα εργοστάσια της Daimler, χωρίς δηλαδή, εξάρτηση από προμηθευτές. Η γκάμα (θα) καλύπτει όλες τις μεταφορικές εφαρμογές, από το eActros για διανομές, έως το eActros Long Haul μεγάλων αποστάσεων και το κόνσεπτ με κυψέλες καυσίμου και υγρό υδρογόνο GenH2 Truck.

Συνοψίζοντας την επιλογή των μελών της επιτροπής κρίσης του θεσμού, ο πρόεδρος του International Truck of the Year, ανέφερε: «Για να γίνει πραγματικότητα η μετάβαση σε Μεταφορά με μηδενικές εκπομπές CO2, απαιτείται η ταχεία ανάπτυξη ηλεκτρικών και fuel cell φορτηγών. Αυτού του είδους η εξέλιξη προϋποθέτει τον σχεδιασμό μίας σωστής στρατηγικής προώθησης της ηλεκτρικής κινητικότητας, κάτι που περιγράφει με σαφήνεια αυτό που κάνει η Mercedes-Benz Trucks.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της επιτροπής IToY, κάθε υποψήφιο για το Truck Innovation Award όχημα, πρέπει να φέρει κάποιου είδους προηγμένη τεχνολογία, να είναι μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, και να κινείται είτε από εναλλακτική γραμμή μετάδοση κίνησης, ή από εναλλακτικά καύσιμα. Διαφορετικά, μπορεί να φέρει εξειδικευμένες τεχνικές λύσεις, όπως για παράδειγμα προηγμένη συνδεσιμότητα (με συστήματα που επιτρέπουν δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης), ικανότητα κίνησης σε σχηματισμό («platooning»), ή πρωτοποριακά συστήματα υποστήριξης, όπως εξ αποστάσεως διαγνωστικά.