Παγκόσμια έκπληξη προκαλεί η σημερινή κοινή δήλωση των μεγαλύτερων ευρωπαίων κατασκευαστών φορτηγών για μία μεταξύ τους συμμαχία με σκοπό την εξεύρεση αποδεκτών λύσεων στην εφαρμογή των ενεργειακών κυψελών υδρογόνου, την εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών και καθαρότερων καυσίμων.

Στο επίκεντρο της κοινής δήλωσης βρίσκεται ο τερματισμός της πώλησης φορτηγών με κινητήρες πετρελαίου το αργότερο μέχρι το 2040, δηλαδή 10 χρόνια νωρίτερα από την αρχική εξαγγελία για μέχρι το 2050.

Στη συμμαχία μετέχουν οι κατασκευαστές Daimler, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco και Ford και σύμφωνα με τον επικεφαλής της Scania, Henrik Henriksson, το πρόγραμμα θα κοστίσει περισσότερο από 50 δισ. ευρώ και αφορά επενδύσεις για την ανάπτυξη των νέων βιώσιμων τεχνολογιών που θα αντικαταστήσουν τους κινητήρες πετρελαίου.

Έτσι, εξηγείται, θα λέγαμε, και η είδηση που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Δεκεμβρίου (σελίδα 32) για την κοινοπραξία μεταξύ της Daimler και της Volvo με μερίδιο 50/50 για την κατασκευή ενός διπλού συστήματος κυψελών καυσίμου.

Η κοινή δήλωση των κατασκευαστών δημοσιεύθηκε σήμερα στον ιστότοπο του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και στο Ινστιτούτο Ερευνών για την επίδραση του Κλίματος του Potsdam (PIK).

Λεπτομέρειες, σχόλια και αντιδράσεις θα παρουσιαστούν στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR της 1ης Ιανουαρίου 2021.