Τροχοί & TIR

Δοκιμή νέο Mercedes Antos

Στο τεύχος Νοεμβρίου που κυκλοφορεί, οδηγούμε το νέο μοντέλο της Mercedes–που καλύπτει το φάσμα από 18 έως 26 τόνους μικτού, με φορτηγά με δύο και τρεις άξονες ενώ αυξάνεται σημαντικά με τράκτορες με συρόμενο ή επικαθήμενο- είναι αυτό που σηματοδοτεί τη νέα στρατηγική της εταιρείας. Σύμφωνα δε με το αφεντικό της εταιρείας κ. Hubertus Troska, το Antos εξελίχθηκε για να καλύψει τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου κομματιού της Μεταφοράς και δε λανσαρίστηκε «απλά» στην αγορά περιμένοντας τον κάθε επαγγελματία να αποφασίσει αν ταιριάζει στις ανάγκες του. Συνοπτικά, η νέα εταιρική φιλοσοφία της Mercedes-Benz Trucks είναι ότι, η μεταφορική εφαρμογή διαμορφώνει το όχημα και όχι το αντίστροφο.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Πέμπτη 01/11/2012 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στο τεύχος Νοεμβρίου που κυκλοφορεί, οδηγούμε το νέο μοντέλο της Mercedesπου καλύπτει το φάσμα από 18 έως 26 τόνους μικτού, με φορτηγά με δύο και τρεις άξονες ενώ αυξάνεται σημαντικά με τράκτορες με συρόμενο ή επικαθήμενο- είναι αυτό που σηματοδοτεί τη νέα στρατηγική της εταιρείας. Σύμφωνα δε με το αφεντικό της εταιρείας κ. Hubertus Troska, το Antos εξελίχθηκε για να καλύψει τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου κομματιού της Μεταφοράς και δε λανσαρίστηκε «απλά» στην αγορά περιμένοντας τον κάθε επαγγελματία να αποφασίσει αν ταιριάζει στις ανάγκες του. Συνοπτικά, η νέα εταιρική φιλοσοφία της Mercedes-Benz Trucks είναι ότι, η μεταφορική εφαρμογή διαμορφώνει το όχημα και όχι το αντίστροφο.

Μανώλης Αγριμανάκης και Βασίλης Δαραμούσκας από το Τροχοί & TIR οδηγούν πληθώρα συνδυασμών και εκδόσεων για διάφορες μεταφορικές εφαρμογές που διατίθεται αποκλειστικά στα 2,30 μέτρα πλάτους, επιλογή που ο κατασκευαστής μόνο αβασάνιστα δεν την πήρε. Έχοντας τρεις επιλογές –ClassicSpace σε «κοντή» (S) και μεσαία (Μ) έκδοση με την «Μ» να διατίθεται και ως «σούπερ επίπεδη» CompactSpace για εφαρμογές που απαιτούν χαμηλή οροφή για την εφαρμογή λ.χ., ψυκτικής μονάδας στην οροφή ή μεταφορά αυτοκινήτων, και σε κάθε περίπτωση, το τούνελ του κινητήρα εισχωρεί στο δάπεδο από 320 έως 170 χιλιοστά.

Πλήρης και αναλυτική εκτίμηση της νέας καμπίνας, των δυνατοτήτων της γραμμής μετάδοσης κίνησης και της οδικής συμπεριφοράς του νέου οχήματος «βαρέων διανομών» του Γερμανού κατασκευαστή. Ενδεικτικά, οδηγούμε στην ευρύτερη περιοχή του Ντίσελντορφ -1835 και 1830 με ψυκτικό θάλαμο, με την «κοντή» και την «Μ» καμπίνα και 1840 διαξονικό ελκυστήρα 1840 LS 4x2, «Loader» των 25 τόνων με το τριαξονικό βυτίο που βλέπετε στις φωτογραφίες, καθώς και σε όσα Antos συνδυάζονταν με τον ολοκαίνουριο ΟΜ 936 των 7,7 λίτρων.

Σημείο αναφοράς για το νέο όχημα βαρέων διανομών της Mercedes, είναι οι διαθέσιμοι κινητήρες για τη γκάμα. Όλοι ανεξαιρέτως οι νέοι εξακύλινδροι σε σειρά Euro 6, OM 936, OM 470 και ΟΜ 471, στα 7,7, 10,7 και 12,8 λίτρα χωρητικότητας αντίστοιχα, διατίθενται σε συνολικά 13 εκδόσεις ισχύος καλύπτοντας ένα πραγματικά εντυπωσιακό φάσμα απόδοσης από 238 έως 510 hp. Και νέες εκδόσεις «Loader» και «Volumer» της Mercedes –με ειδική διαμόρφωση για αυξημένο ωφέλιμο φορτίο και όγκο.

Η πιο ενδιαφέρουσα ίσως έκδοση του ΟΜ 936, αποδίδει 354 hp στις 2200 σ.α.λ. και 1400 Nm ροπή μεταξύ 1200 και 1600 σ.α.λ. Χαρακτηρίζεται από θετικό «τράβηγμα» από πολύ χαμηλά και συνδυάζεται αρμονικά με το 12άρι κιβώτιο PowerShift τρίτης γενιάς ενώ, συνολικά διατίθενται 6 τύποι κιβωτίων με προεπιλεγμένο λογισμικό για τη στρατηγική των αλλαγών, ανάλογα με τη μεταφορική εφαρμογή. Αναλυτικά, στο τεύχος που κυκλοφορεί.

PreviousNext