Τροχοί & TIR

Στο Δρόμο με το Νέο Fiat Doblo

Με μακρά ιστορία, από το 2000 που παρουσιάστηκε πρώτη φορά και έχοντας συμπληρώσει περισσότερες από 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις, η νέα-4η γενιά-έρχεται να συνεχίσει την ίδια εμπορική επιτυχία της μάρκα
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/03/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με μακρά ιστορία, από το 2000 που παρουσιάστηκε πρώτη φορά και έχοντας συμπληρώσει περισσότερες από 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις, η νέα-4η γενιά-έρχεται να συνεχίσει την ίδια εμπορική επιτυχία της μάρκας. Το αυτοκίνητο έχει ανασχεδιαστεί εσωτερικά και εξωτερικά, αποκτώντας πιο σύγχρονη και νεανική φυσιογνωμία, δίνοντας περισσότερες πρακτικές λύσεις στο εσωτερικό του. Οι επιλογές για τον επαγγελματία είναι ανάμεσα σε δυο παραλλαγές αμαξωμάτων, δυο μήκη μεταξονίου και δυο ύψη οροφής που συνδυάζονται με διάφορους χώρους φόρτωσης προσφέροντας πολλές διαφορετικές εκδόσεις για πλειάδα μεταφορικών εφαρμογών.

Εξωτερική εμφάνιση

Η πλήρως τροποποιημένη σχεδίαση του αμαξώματος είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Doblό. Ο ανασχεδιασμός των επιφανειών μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένος και όπως συνηθίζεται, το μπροστινό τμήμα είναι αυτό που συγκεντρώνει τις ουσιαστικότερες παρεμβάσεις και εκείνο που το διαχωρίζει από τους προκατόχους του.

Στο μπροστινό τμήμα δεσπόζει η νέα μεγαλύτερη μάσκα και ο νέος προφυλακτήρας. Nέας σχεδίασης είναι το κάλυμμα του κινητήρα, όπως επίσης τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία υπογραμμίζουν τις οριζόντιες γραμμές του οχήματος και βρίκονται σε υψηλότερο σημείο τώρα. Εντυπωσιακές είναι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι εύχρηστες συρόμενες πόρτες που κάνουν την αποεπιβίβαση των επιβατών εύκολη υπόθεση, στην επιβατική έκδοση.

Από το πλάι, το νέο Doblό χαρακτηρίζεται από τις γραμμές που εκτείνονται κατά μήκος ολόκληρης της πλευράς, οι οποίες επιβεβαιώνουν τη δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Οι καθρέφτες τονίζουν τις καθαρές γραμμές του αυτοκινήτου, με το μεγάλο μέγεθός τους να εξασφαλίζει καλύτερη ορατότητα, ενώ οι νέες ζάντες αλουμινίου 16” δίνουν τον απαραίτητο τόνο για το ξεχωριστό νέο μοντέλο.

Εσωτερική σχεδίαση

Ανάλογες παρεμβάσεις διακρίνονται και στο εσωτερικό, το οποίο υιοθετεί σχεδιαστικές και εξοπλιστικές συνήθειες μιας πιο καθαρόαιμης επιβατικής πρότασης.

Ειδικότερα, έχει ανασχεδιαστεί προσφέροντας αυξημένους χώρους, μεγαλύτερη χρηστικότητα, όπως επίσης νέους και πιο ευχάριστους χρωματισμούς. Νέας σχεδίασης είναι το ταμπλό το οποίο, ανάλογα με την έκδοση, έχει χρωματική αντίθεση με το κάθισμα και την ταπετσαρία των θυρών, όπως επίσης το τιμόνι αλλά και ο πίνακας οργάνων με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Ο διάκοσμος παραπέμπει στα σύγχρονα επιβατικά FIAT, με το φινίρισμα να είναι προσεγμένο και ο οδηγός να έχει στη διάθεσή του ένα υψηλής λειτουργικότητας εσωτερικό.

Το ανανεωμένο Doblό προσφέρει δυο συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, ανάλογα με την έκδοση. Το πρώτο σύστημα προσφέρει το ενεργό matrix display, FM/AM radio, USB media player/iPod, θύρα AUX-In, αυτόματη διακύμανση της έντασης ανάλογα με την ταχύτητα, τεχνολογία Bluetooth (χωρίς αναγνώριση φωνής) και χειριστήρια στο τιμόνι (παρέχονται στην έκδοση Easy). Το αυτοκίνητο διατίθεται επίσης με το UConnect multimedia system, που εξοπλίζει πολλά μοντέλα της Fiat και στηρίζεται στην έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών. Στην ελληνική αγορά, η επαγγελματική έκδοση θα προσφέρεται σε δύο παραλλαγές (Cargo και WorkUp), δύο ύψη οροφής και δύο μήκη μεταξονίων. Ο όγκος και η χωρητικότητα φόρτωσης στο Cargo είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία, με βάρη μεγαλύτερα του 1 τόνου και όγκο που φτάνει τα 5 κυβικά μέτρα.

Κινητήρες

Η ισχύς παρέχεται από την επιλογή ενός από τους 2 turbodiesel κινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι στην ελληνική αγορά – MultiJet II 1.3 90 hp και Multijet II 1.6 (105 hp) - ή ενός από τους 2 κινητήρες βενζίνης: 1.4 95 hp, και TurboJet 1.4 120 hp bi-fuel (βενζίνη/ φυσικό αέριο).

Όλοι οι κινητήρες ντίζελ είναι προδιαγραφών Euro 5+ και ανήκουν στη δεύτερη γενιά της οικογένειας MultiJet. Ο Multijet II 1.3 turbodiesel (90 hp) αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 200 Nm μόλις στις 1,500 στροφές. Η τελική ταχύτητα για το Doblό Cargo Multijet II 1.3 90 hp είναι 158 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση στον τυποποιημένο κύκλο 4,4 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 μόλις 115 g/km. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 13,6 δλ. Το νέο Doblό Cargo Multijet II 1.6 105 hp συνδυάζεται με 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και προσφέρει ροπή 290 Nm από τις 1,500 rpm. Έτσι, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις – τελική ταχύτητα 164 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. – με χαμηλές εκπομπές CO2 (124 g/km) και κατανάλωση (στον συνδυασμένο κύκλο) 4,7 λίτρα/100 χλμ.

Ο 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας 1.4 της οικογένειας Fire είναι ο βασικός βενζινοκινητήρας του μοντέλου. Αποδίδει 95 ίππους στις 6.000 στροφές με μέγιστη ροπή 127 Nm στις 4.500 στροφές. Όταν συνδυάζεται με το μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο, ο κινητήρας μπορεί να προσφέρει τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ. Θα επιθυμούσαμε να συνδυάζεται με 6αρι κιβώτιο, ιδιαίτερα για τη χρήση του στον αυτοκινητόδρομο. Είναι προδιαγραφών Euro 6 και η κατανάλωση του στον τυποποιημένο κύκλο με Stop-Start είναι 7,0 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 163 g/km.

Το νέο Doblό με τον κινητήρα διπλής τροφοδοσίας καυσίμου(βενζίνη-φυσικό αέριο) T-Jet 1.4 120 hp προορίζεται για καθημερινή κίνηση εντός πόλεων, προσφέροντας υψηλή απόδοση, μειωμένη ανάγκη για αλλαγές ταχυτήτων και μεγάλη αμεσότητα. Είναι προδιαγραφών Euro 6 και συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, παράγει ροπή 206 Nm στις 2,000 σ.α.λ. με εντυπωσιακές επιδόσεις: τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 10,2 δλ.

Οι Multijet II 1.3 90 hp και Multijet II 1.6 105 hp είναι διαθέσιμοι και σε εκδόσεις "EcoJet". Οι εκδόσεις αυτές προσφέρουν μεγάλη οικονομία καυσίμου και εκπομπών ρύπων, αφού υιοθετούν το σύστημα Start&Stop, ελαστικά μειωμένης αντίστασης, έξυπνο εναλλάκτη και αεροδυναμικό πακέτο. Όλες μαζί, αυτές οι λύσεις προσφέρουν μείωση 12% στον 1.3 και 15% στον 1.6.

Όλες οι εκδόσεις του νέου Doblo Cargo, θα διατίθενται στην ελληνική αγορά με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

Ασφάλεια

O βαθμός ασφάλειας στο νέο Doblό είναι υψηλός και επιτυγχάνεται το μέγιστο αποτέλεσμα χάρη στην στάνταρ υιοθέτηση ενός πακέτου ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας με ABS και EBD, του ESC με ASR, των HBA και Hill-Holder. Το πακέτο ασφαλείας ολοκληρώνεται με τους εμπρός και πλευρικούς αερόσακους. Μετά το λανσάρισμα, τα αυτοκίνητα θα είναι επίσης εφοδιασμένα με το σύστημα Traction+ που βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση Bi-link – μια αποκλειστικότητα του μοντέλου – στην οποία συμπεριλαμβάνονται αντιστρεπτική ράβδος, αμορτισέρ διπλής ρύθμισης και ελατήρια υψηλής απόδοσης, προσφέρουν καλύτερη απόσβεση σε κάθε είδους δρόμο, δυναμική συμπεριφορά και καλύτερο κράτημα.

«Αυτοψία» στο χώρο φόρτωσης

Έχοντας στη διάθεσή μας το νέο Doblό σε διάφορες εκδόσεις, είχαμε την ευκαιρία να ελέγξουμε το χώρο φόρτωσής τους. Στα πρώτα συν μετράμε τις εργονομικές χειρολαβές, όπως επίσης το μεγάλο άνοιγμα της συρόμενης πλαϊνής πόρτας, με διαστάσεις 700Χ1175 χιλιοστά (πλάτος-ύψος). Αυτό εξυπηρετεί ιδιαίτερα στο να μπορεί άνετα ο οδηγός να φορτώνει μεγάλα αντικείμενα. Το άνοιγμα των πίσω θυρών σε 180 μοίρες διευκολύνει την τοποθέτηση αντικειμένων στο εσωτερικό. Η πίσω χειρολαβή είναι επίσης εύκολη στη λειτουργία της, επιτρέποντας το εύκολο άνοιγμα των αναδιπλούμενων θυρών για τo δεξί και αριστερό τμήμα. Το ύψος στο κατώφλι φόρτωσης είναι στα 545 χιλιοστά κάνοντας το φόρτωμα ευκολότερο και λιγότερο κουραστικό.

Τα έξι άγκιστρα συγκράτησης φορτίου στο ενισχυμένο δάπεδο εξυπηρετούν στην καλύτερη πρόσδεσή του κατά την ώρα του δρομολογίου. Ένα ή και δυο φώτα, ανάλογα με την έκδοση, στο εσωτερικό του χώρου φόρτωσης παρέχουν επαρκή φωτισμό κατά τη βραδινή εργασία. Οι αρμοί και οι σύνδεσμοι της κλούβας είναι στιβαρής κατασκευής και υψηλής αντοχής ώστε να είναι ανθεκτικοί στο χρόνο.

Στοιχεία εκμετάλλευσης

Στη νέα γενιά οι συνδυασμοί αμαξώματος, μεταξονίου, ύψους οροφής, μικτού βάρους και υπερκατασκευής συνθέτουν μια γκάμα με πολλές διαφορετικές εκδόσεις. Αναφέρουμε ότι ως προς το μεταξόνιο υπάρχουν δυο επιλογές, με το κοντό στα 2.755 χιλιοστά και το μακρύτερο στα 3.105 χιλιοστά. Ο χώρος φόρτωσης στην έκδοση με το κοντό μεταξόνιο φτάνει τα 1.820 χιλιοστά και τα 2.170 χιλιοστά στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο, με το πλάτος να είναι 1.710 χιλιοστά και το ύψος οροφής 1.300 ή 1.550 χιλιοστά. Ο ιδιοκτήτης του Doblό με το μακρύ μεταξόνιο επωφελείται των επιπλέον 350 χιλιοστών, κυρίως για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων.

Ανάμεσα στους θόλους των τροχών η απόσταση είναι 1.230 χιλιοστά, επιτρέποντας έτσι να φορτωθούν στο εσωτερικό της καρότσας δυο ευρωπαλέτες. Επίσης, κάτι πολύ σημαντικό το οποίο πρέπει να επισημανθεί είναι ότι με το άνοιγμα του διαχωριστικού και την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού, δημιουργείται επιπλέον χώρος, για μεταφορά π.χ σωλήνων. Ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης είναι από 3,4 έως 5,4 κυβικά μέτρα.

Τέλος, με το συνολικό απόβαρο του οχήματος να κυμαίνεται από τα 1.280 – 1.570 κιλά, το νέο Fiat Doblό Cargo θα είναι διαθέσιμο με μικτό βάρος από 2.030 – 2.505 κιλά και θα έχει τη δυνατότητα υποστήριξης φορτίων με βάρος μεγαλύτερο του ενός τόνου.

Στη θέση οδήγησης του νέου Doblό

Κυρίαρχο αίσθημα στη νέα-4η γενιά- Fiat Doblό παραμένει η άνετη θέση οδήγησης, η ευχάριστη διαμονή σε αυτό, η εργονομία του και η αφθονία των αποθηκευτικών χώρων. Διάφορα έγγραφα και χαρτιά τα αποθηκεύσαμε στο αεροπορικού τύπου ράφι επάνω από το παρμπρίζ, το οποίο είναι ιδιαίτερα χρηστικό. Το μπουκαλάκι νερού το τοποθετήσαμε στην ειδική θήκη που βρίσκεται στην πόρτα ενώ για τις μουσικές μας επιλογές χρησιμοποιήσαμε Usb stick μέσω της θύρας μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων. Σημαντικό στοιχείο είναι η γρήγορη εξοικείωση με τα κουμπιά των διαφόρων λειτουργιών στο ταμπλό. Το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς το ύψος αλλά και την απόσταση και πάνω σε αυτό βρίσκονται τα κουμπιά ελέγχου του ράδιου και του κινητού τηλεφώνου, για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την οδήγηση. Έχει καλό κόψιμο και αυτό το αντιλαμβάνεται ο οδηγός κατά την κίνησή του στους δρόμους της πόλης, όπως στο Τορίνο, όπου θέλει να προσεγγίσει τα μαγαζιά για να παραδώσει το εμπόρευμά του. Επίσης ο κύκλος στροφής είναι μικρός και η ευελιξία μεγάλη.

Η ορατότητα προς τα εμπρός και περιμετρικά είναι επαρκής και γενικά δεν μας προβλημάτισε επ' ουδενί στους στενούς δρόμους της πόλης.

Η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και οι περιορισμένοι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι τα δυο βασικά στοιχεία του νέου Doblό στον αυτοκινητόδρομο, όταν κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Βελτιωμένος είναι ο συμπλέκτης ενώ η απόδοση του κιβωτίου είναι εξαιρετική, με τις ταχύτητες να ''κουμπώνουν'' με ευκολία. Οι κινητήρες είναι ιδιαίτερα ''πρόθυμοι'' ακόμη και σε χαμηλό εύρος στροφών, με επάρκεια ροπής.

H σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης αποσβένει όλους τους κραδασμούς από το κακό οδικό δίκτυο, τα όρια πρόσφυσης είναι υψηλά και το σύστημα διεύθυνσης χαρακτηρίζεται για την ακρίβειά του.

Στο δια ταύτα η νέα-4η γενιά-του Fiat Doblό αποδεικνύει από την πρώτη επαφή μαζί της ότι συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που προσμετράει ο επαγγελματίας για την τελική επιλογή του. Είναι σαφές ότι βαδίζει στα χνάρια των προκατόχων του, χαράζοντας ωστόσο τη δική του μοναδική πορεία.

Στο ίδιο τεύχος #323

PreviousNext