Η Iveco λανσάρει τις επόμενες ημέρες πανευρωπαϊκά, το νέο Eurocargo με ανασχεδιασμένο εξωτερικό, αναβαθμισμένο διάκοσμο στην καμπίνα και κινητήρες αποκλειστικά τεχνολογίας HI-SCR με παθητικό φίλτρο σωματιδίων DPF. Από τα πρώτα στοιχεία φαίνεται ότι, οι διαστάσεις και η δομή της καμπίνας παραμένουν ως είχαν, οι σχεδιαστές προσάρμοσαν το ανανεωμένο μοντέλο στη σχεδιαστική «γραμμή» του νέου Daily. Οι γρίλιες της μάσκας περιβάλλονται από δύο πάνελ σχήματος μπούμερανγκ, και οι πλαϊνοί απαγωγείς αέρα είναι νέας σχεδίασης. Το Eurocargo είναι το μεσαίο μοντέλο της γκάμας βαρέων επαγγελματικών οχημάτων του Ιταλού κατασκευαστή, και με το νέο μοντέλο σηματοδοτείται η ολοκλήρωση της ανανέωσης της γκάμας της Iveco.

«Μόνο SCR»

Η εταιρεία θεωρεί την τεχνολογία που χρησιμοποιεί για την επεξεργασία των καυσαερίων («SCR, μόνο») ως την καλύτερη και αποδοτικότερη για βαρέα επαγγελματικά οχήματα, και την εφαρμόζει πλέον σε όλο το εύρος της γκάμας της. Τα επιχειρήματα που προτάσσουν οι μηχανικοί του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Iveco είναι σαφή και σημαντικά: το HI-SCR είναι το μοναδικό σύστημα ελέγχου και επεξεργασίας καυσαερίων που δεν αλλάζει τη διαδικασία της καύσης. Δουλεύει αποκλειστικά και μόνο με «φρέσκο» αέρα από την εισαγωγή και δεν χρησιμοποιεί ανακυκλοφορία καυσίμων στην εξαγωγή (όπως το EGR). Το HI-SCR είναι απλό στην τεχνική του διαμόρφωση, ελαφρύ και αξιόπιστο. Η αναγέννηση του φίλτρου (DPF) είναι τέλος, παθητική και δεν απαιτεί καμία ενέργεια από τον οδηγό, ούτε την ακινητοποίηση του οχήματος.

Τα οχήματα της κατηγορίας χρησιμοποιούνται κυρίως για αστικές διανομές, εθνικές μεταφορές και σε διάφορες εφαρμογές από Δήμους. Με αυτό κατά νου, η Iveco εστίασε κυρίως στη βελτίωση των επιδόσεων και της αποδοτικότητας κατά την εξέλιξη του νέου Eurocargo. Η γκάμα κινητήρων θα αποτελείται λοιπόν από 8 κινητήρες Tector, οι οποίοι θα προσφέρουν μια ευρύτερη γκάμα ιπποδυνάμεων από μόλις 160 hp μέχρι και 370 hp ή και παραπάνω, σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες του ΤΤ. Οι Ιταλοί έχουν εξελίξει ένα καινούριο υπερσυμπιεστή που αυξάνει τη σχέση συμπίεσης και τη ροπή κάτω από τις 1.200 σ.α.λ., και είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη μειωμένη έως 8% κατανάλωση του νέου Eurocargo σε σχέση με τον προκάτοχο. Συνολικά, το όχημα εκκινεί με μεγαλύτερη άνεση και επιταχύνει πιο «δυνατά» εν κινήσει.

Νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και αύξησης αποδοτικότητας

Νέο για τη σειρά Eurocargo είναι και το σύστημα EcoSwitch, το οποίο «κρατάει» περισσότερο την 6η σχέση (στα αυτόματα κιβώτια) και καθυστερεί το κατέβασμα σε 4η, κάτι που, μαζί με το νέο EcoRoll/σύστημα ρολαρίσματος, συνεισφέρουν περαιτέρω στην εξοικονόμηση καυσίμου. «Θωρακισμένο» και σε θέματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας είναι το νέο Eurocargo, με αερόσακο οδηγού και πλειάδα εξελιγμένων ηλεκτρονικών να είναι τμήμα του βασικού εξοπλισμού. Αναμενόμενα λοιπόν, το σύστημα ειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας (LDWS) είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως και το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEBS), καθώς και τα δύο γίνονται πλέον υποχρεωτικά για όλες τις νέες ταξινομήσεις από τον προσεχή Νοέμβριο.

Δε λείπει φυσικά και το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας, το οποίο ήταν ήδη στάνταρ στις εκδόσεις των 12 και 19 τόνων μικτού της απερχόμενης γενιάς. Επίσης, χάρη στην ύπαρξη του συστήματος ευστάθειας και του AEBS, για πρώτη φόρα υπάρχει η τεχνική δυνατότητα για διάθεση στον κατάλογο του εξοπλισμού, και «έξυπνου» αυτόματου πιλότου, το γνωστό σύστημα εγγύτητας που διατηρεί την προκαθορισμένη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα και συνήθως ήταν προνόμιο μεγαλύτερων οχημάτων. Τα φώτα ημέρας (DRL) με LED είναι στάνταρ παντού, και προαιρετικά, διατίθενται και φώτα τεχνολογίας Xenon.

Δύο χρόνια λοιπόν, μετά το λανσάρισμα του Eurocargo Euro 6, ο κατασκευαστής προχωρά σε σημαντική ανανέωση (facelift) του οχήματος, με τον σχεδιασμό να έχει πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Μπρέσια της Ιταλίας. Η Iveco έχει κατασκευάσει πάνω από μισό εκατομμύριο μονάδες Eurocargo, το οποίο πωλείται σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική, Λατινική Αμερική και Αυστραλία. Η διάθεση του νέου μοντέλου αναμένεται άμεσα, αν και δεν ανακοινώνεται επισήμως η ακριβής ημερομηνία έναρξης διάθεσης. Σύντομα στο T&T θα υπάρχει πλήρης οδηγική παρουσίαση και εκτίμηση των δυναμικών χαρακτηριστικών και στοιχείων εκμετάλλευσης του Eurocargo, με τεχνικά χαρακτηριστικά και αναλυτική περιγραφή των αλλαγών στη γραμμή μετάδοσης κίνησης.