Τροχοί & TIR

Iveco Daily Tourys Euro6 με 8άρι σασμάν

Η Π.Ι. Κοντέλης ΑΕΒΕ διαθέτει στην ελληνική αγορά τα νέα Iveco Daily Euro 6 και στις εκδόσεις Hi-Matic, όπως ονομάζονται τα μοντέλα που είναι εφοδιασμένα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF. Το δημοφ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τετάρτη 01/06/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Π.Ι. Κοντέλης ΑΕΒΕ διαθέτει στην ελληνική αγορά τα νέα Iveco Daily Euro 6 και στις εκδόσεις Hi-Matic, όπως ονομάζονται τα μοντέλα που είναι εφοδιασμένα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF. Το δημοφιλές ελαφρύ επαγγελματικό της Iveco παραμένει το μοναδικό της αγοράς στο οποίο προσφέρεται η επιλογή τοποθέτησης κιβωτίου ταχυτήτων με 8 σχέσεις. Tα Daily συγκαταλέγονται μεταξύ των νεότερων minibus της ευρωπαϊκής αγοράς, και φέρουν σημαντικά στοιχεία εκμετάλλευσης και υψηλής αποδοτικότητας.

Διαμόρφωση – στοιχεία εκμετάλλευσης

Όπως και τα Daily van και σασί/πλαίσιο φορτηγού, έτσι και η έκδοση λεωφορείου είναι αναβαθμισμένη, με το 80% περίπου των εξαρτημάτων και μηχανικών μερών να είναι είτε καινούργια, είτε ανασχεδιασμένα. Όπως έχουμε αναφέρει, το νέο Iveco Daily Minibus διατίθεται από τον κατασκευαστή σε 4 βασικές διαμορφώσεις που απευθύνονται σε διαφορετικές μεταφορικές εφαρμογές –τα Tourys, Line, Citys και Pop.

Το όχημα της παρουσίασης είναι το «Daily Tourys», η πιο πολυτελής δηλαδή έκδοση της σειράς για τουριστική χρήση. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις διαφορετικού μήκους, με το ίδιο μεταξόνιο, (4100 χιλ.). Το όχημα που παρουσιάζουμε εδώ είναι η μεγαλύτερη έκδοση, με μήκος αμαξώματος 7.515 χιλιοστά και λίγο πιο πλατύ (2.174 χιλ.).

Πρόκειται για ένα minibus μικτού βάρους 6,1 τόνων, 19+1 επιβατών, με πραγματικά αξιοσημείωτη χωρητικότητα μπαγκαζιέρας για τα δεδομένα της κατηγορίας, στα 2,5 κυβικά μέτρα, με το πίσω καπό να διαθέτει αρθρωτό άνοιγμα.

Το σχέδιο του Tourys είναι εντυπωσιακό, και το λεωφορείο δείχνει επιβλητικό. Το όχημα κατασκευάζεται από την ίδια την Iveco Bus και δεν ανατίθεται σε κάποιον ανεξάρτητο αμαξοποιό, με την εξαίρεση του άνω τμήματος της οροφής. Η πόρτα για τους επιβάτες είναι τουριστικού τύπου, ηλεκτρική, και ανοίγει προς τα έξω. Είναι μεγάλων διαστάσεων και η επιβίβαση γίνεται μέσω δύο σκαλοπατιών.

Η εφαρμογή των (διπλών) φιμέ πλευρικών κρυστάλλων είναι άψογη. Το κάλυμμα του δαπέδου από PVC είναι καλόγουστο και τα πλαϊνά πάνελ συνδυάζονται όμορφα ως προς τον χρωματισμό τους με τις επενδύσεις των καθισμάτων. Τα κανάλια των αποσκευών φέρουν και αυτά ποιοτικές επενδύσεις και ατομικό φωτισμό LED. Τα καθίσματα είναι τύπου high comfort με διχρωμία, και υποβραχιόνια στην πλευρά του διαδρόμου.

Όπως σε όλα τα Daily Minibus, υπάρχει και πόρτα οδηγού στην αριστερή πλευρά. Η θέση οδήγησης είναι φροντισμένη και προσφέρει εξαιρετική εποπτεία του δρόμου. Αν και το τιμόνι ρυθμίζεται κατά μία μόνο έννοια (ύψος) ο οδηγός θα βρει την κατάλληλη γι’ αυτόν θέση με ευκολία, καθώς το κάθισμά του διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις καθώς και ρυθμιζόμενη στήριξη οσφυϊκής χώρας. Είναι επίσης θερμαινόμενο με μαλακή ανάρτηση. Και στο Tourys, αυτό που είναι διαφορετικό από την προηγούμενη γενιά Daily Minibus, είναι ότι, η θέση οδήγησης είναι τώρα πιο χαμηλά και το τιμόνι πιο μικρό. Η εργονομία είναι συνολικά αναβαθμισμένη και τα υλικά για τους διακόπτες και τα χειριστήρια ποιοτικά στην αφή και τη χρήση.

Γραμμή μετάδοσης κίνησης, αποδοτικότητα, ενεργητική ασφάλεια

Έχουμε γράψει πως τα παραδοσιακά πλεονέκτημα των Daily Minibus είναι ο λόγος κόστους προς αξία, και ο αχτύπητος συνδυασμός επιδόσεων και απόδοσης. Στο όχημα της παρουσίασης, όλα αυτά είναι ακόμη πιο τονισμένα. Ο Euro 6 τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας της FPT Industrial SpA, μέγιστης ισχύος 170 hp και με ροπή 400 Nm από πολύ χαμηλά (1.350 σ.α.λ.) δείχνει σε αίσθηση πιο δυνατός και γραμμικός από ποτέ, και κάθε φορά που τον δοκιμάζουμε οδηγώντας ένα Daily μας θυμίζει τις αρετές του. Τον αισθάνεσαι πανίσχυρο και απόλυτα γραμμικό, με το 8άρι σασμάν να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ισχύ και τη ροπή του. Θεωρούμε πως δεν υπάρχει δρομολόγιο που θα δυσκολέψει τον κινητήρα του Iveco.

Το Daily Tourys φέρει διπλούς τροχούς πίσω, με την κίνηση να μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Η ανάρτηση εμπρός είναι ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια και ράβδο σταθεροποίησης ενώ, πίσω υπάρχουν φούσκες με ECAS (ηλεκτρονικό έλεγχο της απόσβεσης). Το Tourys είναι αισθητά πιο άνετο σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα με σούστες στον πίσω άξονα, κάτι που γίνεται ακόμη πιο έντονο όταν το λεωφορείο κινείται μόνο με τον οδηγό. Αναπηδήσεις και «ξερές» αντιδράσεις όταν περνάει πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες, απλά δεν υφίστανται.

Αναφορικά με την πέδηση και τη γενικότερη ενεργητική ασφάλεια, υπάρχουν παντού δίσκοι, σύστημα ABS, EBD, ASR, Hill Holder, αυτόματος έλεγχος κατανομής φορτίου που περιλαμβάνονται στο ESP9 τελευταίας γενιάς καθώς και LDWS (σύστημα ειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας).

Στο δρόμο, η πρώτη εφαρμογή του αυτόματου 8αριού (με μετατροπέα ροπής) της ZF είναι εντυπωσιακή. Το συγκριτικό πλεονέκτημα του Hi-Matic πάντως, είναι η ομαλότητα των αλλαγών. Αυτό, ταιριάζει γάντι με το μεταφορικό έργο που θα κληθεί να επιτελέσει το αυτοκίνητo -οι αλλαγές είναι αστραπιαίες και, σχεδόν πάντα ανεπαίσθητες από τους επιβάτες. Τα ηλεκτρονικά που διαχειρίζονται τις αλλαγές του κιβωτίου είναι πρακτικά αλάνθαστα και δε διστάζουν να ανεβοκατεβάζουν πολλές σχέσεις μαζί όποτε το κρίνουν απαραίτητο. Υπάρχει φυσικά η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων, μετακινώντας το λεβιέ πάνω κάτω, με το κιβώτιο να «ακούει» άμεσα, αλλά, δεν υπάρχει κάποιο μετρήσιμο όφελος. Η Iveco αναφέρει πως, μόνο από το κιβώτιο, το αυτοκίνητο καταναλώνει 4% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με το προηγούμενο (Agile).

Σε ελιγμούς και μανουβράρισμα, το 8άρι κιβώτιο είναι το καλύτερο που έχουμε δοκιμάσει, με το σκορτσάρισμα να αποτελεί άγνωστη λέξη. Εύλογα υποθέτει κάποιος ότι, με τον τρόπο που λειτουργεί το κιβώτιο στο μανουβράρισμα, προστατεύονται απόλυτα τα τμήματα της μετάδοσης. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, στα θετικά συγκαταλέγεται και η αθόρυβη λειτουργία του Hi-Matic. Συνολικά, το οχτάρι αυτόματο κιβώτιο είναι ίσως, το καλύτερο σασμάν που τοποθετείται αυτή τη στιγμή σε LCV.

Το Daily Tourys συνιστά μία πρόταση για ένα minibus με κάποια πολύ συγκεκριμένα πλεονεκτήματα ως προς τα στοιχεία εκμετάλλευσης και τη γενικότερη χρήση. Διαθέτει πολύ μεγάλη μπαγκαζιέρα, όμορφο σαλόνι, αρχοντική ποιότητα κύλισης, γραμμή μετάδοσης κίνησης που αποτελείται από κάποια από τα πιο εξελιγμένα μηχανικά μέρη της ευρωπαϊκής αγοράς και έρχεται απευθείας από τη γραμμή παραγωγής της Iveco Bus.

Στο ίδιο τεύχος #338

PreviousNext