Όλοι οι κατασκευαστές βαρέων επαγγελματικών οχημάτων έχουν πλέον επιδοθεί στην εξέλιξη φορτηγών αυτόνομης οδήγησης, τα οποία χρησιμοποιούν, κυρίως, ως πλατφόρμα επίδειξης υψηλής τεχνολογίας –η Scania θεωρεί ότι, σύντομα θα δούμε χωματουργικά φορτηγά χωρίς οδηγό, σε ορυχεία και «δύσκολα» εργοτάξια.

Η Scania παρουσίασε στη Σουηδία τη δική της άποψη για το πιο δημοφιλές θέμα των ημερών στη Μεταφορά –τα βαρέα οχήματα αυτόνομης οδήγησης. Σε συνεργασία με ερευνητικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα, κάποιους από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας και το δικό της τμήμα καινοτομίας ονόματι Vinnova, η εταιρεία εξέλιξε φορτηγά τα οποία σε ελεγχόμενο περιβάλλον μπορούν να «δουλέψουν» χωρίς την παρέμβαση ενός οδηγού.

Τα οχήματα δουλεύουν υποδειγματικά στις δοκιμές, και μοιάζουν ιδανικά για δύο συγκεκριμένες μεταφορικές εφαρμογές, τα ορυχεία και τη Μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Scania, θα περάσουν πολλά χρόνια έως ότου καταστεί εφικτή η εμπορική διάθεση ενός πλήρως αυτόνομου τράκτορα στην αγορά, ικανού να κινείται σε δημόσιο δρόμο. Σε κλειστούς χώρους όπως εργοτάξια και ορυχεία, θεωρούν, αντίθετα, πως πολύ σύντομα θα δούμε «ανατροπές» χωρίς οδηγό στην καμπίνα.

Γνωρίστε το μέλλον που προτείνει η Scania στο τεύχος Ιουλίου που κυκλοφορεί.