Τροχοί & TIR

Υπηρεσία Ταξί με FIAT TALENTO

Το Fiat Talento Combi αποτελεί την πρόταση της ιταλικής εταιρείας για μεταφορά έως εννέα επιβατών, και τοποθετείται ανάμεσα στα μοντέλα Doblo και Ducato, με δυο εκδόσεις μεταξονίου και δυο ύψους. Πο
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 01/04/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το Fiat Talento Combi αποτελεί την πρόταση της ιταλικής εταιρείας για μεταφορά έως εννέα επιβατών, και τοποθετείται ανάμεσα στα μοντέλα Doblo και Ducato, με δυο εκδόσεις μεταξονίου και δυο ύψους. Ποια είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο και πόσο αποδοτικός είναι ο κινητήρας του; Διαθέτει αυξημένες διαστάσεις και χώρους για τους επιβάτες του; Καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας εταιρείας, όπως η Euro Taxi Λάρισας; Απαντούμε στα παραπάνω ερωτήματα αφού πρώτα το οδηγούμε από την Αθήνα μέχρι την Πάργα, καταγράφοντας τις επιδόσεις του.

Δυναμικό παρουσιαστικό

Η όμορφη μπροστινή όψη του Talento με το καπό του κινητήρα σε ψηλότερη θέση και με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που εντείνονται και στο πλάι αποτελεί δυνατό σχεδιαστικό χαρτί για τη Fiat. Το σήμα της μάρκας δεσπόζει πάνω στην κυψελοειδή γρίλια της μάσκας, ενώ τα φώτα ημέρας-led τοποθετήθηκαν ιδανικά στο κάτω μέρος. Η σχεδιαστική ταυτότητα του οχήματος συνεχίζεται στην πλαϊνή του πλευρά, επίσης, με απαλές γραμμές.

Άνετο εσωτερικό

Η σχεδίαση ενός εννιαθέσιου οχήματος πρέπει να πληροί δυο βασικές προϋποθέσεις, πρώτον, την εύκολη πρόσβαση των επιβατών σε αυτό και δεύτερον, την άνεσή τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός άλλωστε του οχήματος περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση ατόμων ή ομάδων που θα χρειαστεί να εισέλθουν αρκετές φορές σε αυτό, κάποιοι ενδεχομένως με κινητικά προβλήματα (ενδείκνυται για οίκους ευγηρίας ή κέντρα αποκατάστασης) οπότε η κίνησή τους πρέπει να γίνεται με ευκολία. Η είσοδος των επιβατών, ακόμη και για εύσωμα άτομα, πραγματοποιείται από τη μια πλαϊνή δεξιά συρόμενη πόρτα, όπου το άνοιγμά της γίνεται δίχως ιδιαίτερη μυϊκή προσπάθεια και περνούν στο εσωτερικό χωρίς να «βρίσκουν» οι ώμοι στα μπροστινά καθίσματα ή στην κολώνα της πόρτας. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα ψηλά, προσφέροντας καλό οπτικό πεδίο προς τα έξω, και στις δυο σειρές. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ατομικά ακροφύσια κλιματισμού και ξεχωριστό χειριστήριο σε σχέση με τις μπροστινές θέσεις, ενώ τα μεσαία φινιστρίνια είναι ανοιγόμενα. Επιπρόσθετα, στα πλαϊνά βρίσκονται θήκες για μικροπράγματα. Από την άλλη πλευρά, για την πρόσβαση στην μπροστινή τριάδα καθισμάτων θα θέλαμε χειρολαβή στην κολώνα, ειδικά στην πλευρά του συνοδηγού, για πρόσθετη ευκολία προς ένα μικρόσωμο επιβάτη.

Σχεδιαστικά, το εσωτερικό του Talento είναι προσεγμένο και σύγχρονο, με σκληρά πλαστικά. Στο καθαρά αισθητικό κομμάτι το ταμπλό του είναι το τυπικό της Fiat, ωστόσο, πρακτικά είναι πολύ εξυπηρετικό καθώς δημιουργεί επαρκή χώρο για μικροαντικείμενα, και είναι εύκολα προσβάσιμο. Έξυπνη θεωρούμε ακόμη και την παρουσία κερματοθήκης στο ταμπλό. Εργονομικά δεν εντοπίσαμε κάποια ατέλεια ή έλλειψη, με τους διακόπτες να βρίσκονται σε σωστά σημεία. Η ρύθμιση του τιμονιού γίνεται μόνο μπρος-πίσω, χωρίς το πάνω-κάτω το οποίο, εναλλακτικά, το αναλαμβάνει το κάθισμα. Επίσης, ο λεβιές ταχυτήτων ναι μεν είναι σε καλό σημείο επάνω στο ταμπλό, ωστόσο, θα θέλαμε λίγα εκατοστά ψηλότερα για να μην ενοχλεί το αριστερό πόδι του συνοδηγού. Φυσικά, η απουσία χειριστηρίων στο τιμόνι, ηχοσύστημα, σύνδεση τηλεφώνου, θα δυσαρεστήσει τους νεότερους ειδικά οδηγούς.

Αθήνα-Τρίκαλα-Πάργα

Η δοκιμή του Talento περιλάμβανε μια εκτεταμένη μικτή διαδρομή πολλών χιλιομέτρων, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο και ιστό πόλης. Χωρίζουμε την κάθε διαδρομή ξεχωριστά κρίνοντας επιμέρους τη λειτουργία του οχήματος ξεκινώντας από τον αυτοκινητόδρομο στον οποίο οδηγήσαμε με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Eco ώστε ο κινητήρας να δουλεύει με γνώμονα την οικονομία στα καύσιμα. Άλλωστε, στον αυτοκινητόδρομο, με δυο λωρίδες ανά κυκλοφορία, όπου οι προσπεράσεις γίνονται με τη μέγιστη ασφάλεια, θεωρούμε ότι δεν χρειάζεται η απενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας.

Ο κινητήρας δείχνει νεύρο και μαζεύει γρήγορα τα χιλιόμετρα. Με υψηλή ταχύτητα δεν περνούν θόρυβοι στο εσωτερικό, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όχι μόνο στην πρώτη τριάδα, αλλά και στις δυο πίσω, ακόμη και στην τελευταία σειρά. Η ανάρτηση είναι μαλακή, απορροφά ικανοποιητικά όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου και ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμη και όταν μπαίνει στις στροφές με αυξημένη ταχύτητα. Ακόμη και με 120 χλμ. στα επικίνδυνα σαμάρια της εθνικής, πριν τη Λαμία, το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στο οδόστρωμα, ενώ, το τιμόνι δεν χρειάζεται συνεχείς διορθωτικές κινήσεις. Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι συνδυάζοντας τη λειτουργία Eco με την αλλαγή σχέσεων σε σωστό χρόνο, όπως αυτή εμφανίζεται στο καντράν όπου υπάρχει ειδική ένδειξη για να ανεβάσει ή να κατεβάσει ο οδηγός, επιτυγχάνεται μεγάλη οικονομία, λίγο κάτω από τα 7 λίτρα.

Τρίκαλα-Πάργα

Η καθημερινότητα του Talento βρίσκεται σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, εκεί, που ο οδηγός μπορεί να κρίνει και να αξιολογήσει ακόμη καλύτερα τις επιδόσεις του κινητήρα. Οι γνώστες της συγκεκριμένης διαδρομής ξέρουν πως πρόκειται για μια αρκετά δύσκολη με πολλές ανηφόρες-κατηφόρες, και εκεί πραγματικά το Talento ξεδίπλωσε ένα από τα ταλέντα του και αναφερόμαστε φυσικά στον κινητήρα του ο οποίος εντυπωσιάζει τον οδηγό με τις επιδόσεις του.

Απενεργοποιώντας τη λειτουργία eco αλλάζει η συμπεριφορά του κινητήρα, ο οποίος ροπιάζει από πιο χαμηλά, στις 1.400 σ.α.λ, και με το πάτημα του γκαζιού γίνεται πιο σβέλτος. Σίγουρα, ο 1.600άρης κινητήρας του με τα δυο Turbo κινεί γρήγορα το όχημα. Αυτό το πλεονέκτημά του γίνεται άμεσα αισθητό σε μια τέτοια διαδρομή, με τις προσπεράσεις να επιτυγχάνονται γρήγορα με την απαιτούμενη ασφάλεια.

Ευκολοδήγητο εντός πόλης

Μια από τις πολλές εφαρμογές της επιβατικής έκδοσης του Fiat Talento είναι σε συνεταιρισμούς Ταξί για τη μεταφορά πολυάριθμων ομάδων, όπως η εταιρία Euro Taxi στη Λάρισα, η οποία έχει στο στόλο οχήματα αυτού του τύπου. Η μετακίνηση επιβατών σε κεντρικές περιοχές της πόλης αποτελεί καθημερινότητα των οδηγών, οπότε, ακολουθούμε ένα τέτοιο δρομολόγιο για να εντοπίσουμε πελονεκτήματα και παραλείψεις του.

Η πρώτη, θετική παρατήρηση αφορά το ύψος του καθίσματος του οδηγού ο οποίος κάθεται ψηλά και έχει άριστο οπτικό πεδίο προς όλες τις κατευθύνσεις. Επιπρόσθετα, η αριστερή κολώνα δεν δημιουργεί τυφλή γωνία, ούτε μειώνει το οπτικό πεδίο. Εύκολη πρόσβαση στο κέντρο πόλης εξασφαλίζει το καλό κόψιμο του τιμονιού, το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ, ακόμη και όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο. Θετικά, κρίνουμε το σχεδιασμό των καθρεφτών οι οποίοι είναι ευρυγώνιοι στο κάτω αλλά και στο πλαϊνό μέρος τους. Τέλος, ο μεγάλος χώρος αποσκευών, αλλά, και η δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, αυξάνουν σημαντικά τη χωρητικότητα αποσκευών.

Κατανάλωση

Συνοδεύονται όμως οι καλές επιδόσεις του κινητήρα από αντίστοιχη οικονομία, το ζητούμενο άλλωστε για τον επαγγελματία και την κάθε επιχείρηση; Συνολικά, καλύψαμε μια απόσταση 1.160 χιλιομέτρων για την οποία ο κινητήρας κατανάλωσε 84.6 λίτρα, δηλαδή 7.3 λίτρα/100 χλμ. και 1.5 λίτρο Ad blue. Θεωρούμε ότι ο κινητήρας είναι αρκετά οικονομικός, ωστόσο, οφείλουμε να διευκρινήσουμε ότι στα περισσότερα χιλιόμετρα το όχημα κινήθηκε μόνο με τρεις ενήλικες επιβάτες και χωρίς αποσκευές. Στο δια ταύτα το Fiat Talento αποδεικνύεται ένα ταλαντούχο εργαλείο δουλειάς με πολλά πελονεκτήματα σχετικά με την άνεση των επιβατών και την εξασφάλιση ξεκούραστων ταξιδίων. Στο καθαρά οδηγικό κομμάτι πιστεύουμε ότι ο κινητήρας του είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του με δυναμικά και γρήγορα χαρακτηριστικά, διατηρώντας παράλληλα χαμηλά τα επίπεδα της κατανάλωσης.

PreviousNext