Σε μία από τις πιο διάσημες πίστες του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, στο Le Mans της δυτικής Γαλλίας, πραγματοποιήθηκε ο 7ος (και προτελευταίος) γύρος του πρωταθλήματος FIA European Truck Racing Championship 2018. Εκεί, όπως και το 2016, ο Jochen Hahn κερδίζοντας τις δύο από τις τέσσερις κούρσες του διημέρου (δέκα συνολικά νίκες από την αρχή της σεζόν), πανηγύρισε μπροστά σε σχεδόν 60.000 θεατές, τον 5ο τίτλο της καριέρας του (2011, 2012, 2013, 2016 και 2018) και έγινε έτσι ο πιο πετυχημένος έως τώρα οδηγός στην ιστορία του θεσμού.

Ο Γερμανός οδηγός του IVECO Stralis βοήθησε τα μέγιστα την ομάδα του, Die Bullen von IVECO Magirus, να κατακτήσει με τη σειρά της τον τίτλο στις ομάδες, με τους ανθρώπους της IVECO να είναι περιχαρείς, καθώς η μάρκα έχει σημειώσει μέχρι στιγμής 14 νίκες στο πρωτάθλημα. Στην πίστα Le Mans Bugatti, πανηγύρισε και ο Shane Brereton, ο οποίος με 15 ως τώρα νίκες στην κατηγορία, κέρδισε το πρώτο κύπελο FIA ETRC Grammer Truck Cup της διοργάνωσης. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…

Η καλή μέρα απ’ το πρωί φαίνεται

Ο Jochen Hahn (IVECO) φάνηκε από την πρώτη στιγμή πως δεν ήθελε να περιμένει το φινάλε του Jarama της Ισπανίας για να εξασφαλίσει τον τίτλο. Για αυτό κέρδισε την πρώτη κούρσα στην πίστα Le Mans Bugatti, κάτι που μάλιστα κατάφερε με άνεση, ειδικά από τη στιγμή που ο Sascha Lenz, με τον οποίο μοιραζόταν την πρώτη γραμμή της εκκίνησης, έκανε ένα μικρό λάθος γλιστρώντας με το ΜΑΝ του. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Norbert Kiss (Mercedes-Benz), έχοντας σε μικρή διαφορά πίσω του το MAN του Antonio Albacete.

Με σχετικά μεγάλη απόσταση, πέμπτο τερμάτισε το Freightliner του Adam Lacko, ο οποίος είδε τις όποιες ελπίδες του για τίτλο να εξανεμίζονται.

Στη 2η κούρσα της πρώτης ημέρας, ο Andre Kursim (IVECO) πήρε την 3η φετινή του νίκη, καθώς κατάφερε να υπερασπιστεί την pole position που είχε κερδίσει νωρίτερα, αντέχοντας στην πίεση της Steffi Halm στην πρώτη στροφή. Το IVECO της Steffi Halm, μάλιστα, αμέσως μετά δέχθηκε την επίθεση του πρώην ομόσταβλού της, Rene Reinert. Οι δυο τους πήγαιναν προφυλακτήρα προφυλακτήρα μέχρι τον 3ο γύρο, όταν και συγκρούστηκαν με θεαματικό τρόπο. Η Halm μπόρεσε να συνεχίσει, αλλά το ΜΑΝ του Reinert κατέληξε στον τοίχο, εγκαταλείποντας τη μάχη. Πίσω από τη 2η Steffi Halm, τερμάτισαν οι Adam Lacko, Jochen Hahn και Antonio Albacete.

O Jochen Hahn έγραψε ιστορία

Κερδίζοντας την 3η κούρσα του Le Mans, ο Jochen Hahn εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο, δίνοντας στο φινάλε της Ισπανίας, αλλά και στην 4η κούρσα της Γαλλίας, ένα διαδικαστικό χαρακτήρα. ≪Είναι ωραία η αίσθηση, αλλά πρώτα πρέπει να απολαμβάνεις τις κούρσες και τις μάχες με τον ανταγωνισμό≫, δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα ο νέος πρωταθλητής, Jochen Hahn, ο οποίος συμπλήρωσε δίνοντας μάλιστα και είδηση για το μέλλον: ≪Ερχόμενος στο Le Mans, είχαδιαφορά 66 βαθμών από τον Adam Lacko, οπότε δεν ένιωθα μεγάλη πίεση. Ωστόσο, πρέπει να αποφύγεις τα λάθη και να κερδίσεις τις κούρσες. Ξεκινήσαμε ήδη την εξέλιξη για τη νέα σεζόν και είναι ξεκάθαρο πως θα είμαστε μαζί με την IVECO στα επόμενα ένα-δύο χρόνια≫.

Ο Γερμανός πρωταθλητής ξεκίνησε στην 3η κούρσα της Γαλλίας από την pole position και είχε μια άνετη επικράτηση, ειδικά από τη στιγμή που άντεξε στην αρχική πίεση του Sascha Lenz (ΜΑΝ), ο οποίος είχε εκκινήσει πλάι του από την πρώτη γραμμή. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Andre Kursim (IVECO), κρατώντας πίσω του το Mercedes-Benz του Norbert Kiss. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε το IVECO της Steffi Halm, που εκκίνησε από την 8η θέση.

Στην τελευταία κούρσα του διημέρου στην πίστα Le Mans Bugatti, τη νίκη πήρε ο Antonio Albacete. Ο Ισπανός οδηγός της Trucksport Lutz Bernau MAN κέρδισε για 4η φορά φέτος, αφού επιτέθηκε από την αρχή στο ΜΑΝ του Ryan Smith που βρισκόταν μπροστά. Η νίκη δεν ήλθε εύκολα, καθώς ο Ryan Smith αντεπιτέθηκε, με την τελική διαφορά των δύο να διαμορφώνεται στα 0,497 δλ.

Απαλλαγμένος από το άγχος, ο Jochen Hahn ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, παρόλο που ξεκίνησε από την 8η θέση του αγώνα. Ο πρωταθλητής, με μία αποφασιστική του κίνηση, προσπέρασε τους Andre Kursim (6ος με IVECO), Jose Rodrigues (5ος με MAN) και Steffi Halm (4η με IVECO), κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο ένα ονειρεμένο για αυτόν αγωνιστικό διήμερο. Φινάλε στο Jarama Στην πρώτη κούρσα του τελευταίου αγώνα στο Jarama της Ισπανίας, ο πρωταθλητής Jochen Hahn πήρε με το IVECO του μία ακόμα νίκη, την 11η φετινή. Ο Γερμανός μετέτρεψε σε πρωτιά την pole position, επικρατώντας με διαφορά 2,1 δλ. του τοπικού ήρωα, Antonio Albacete (MAN). Ο αγώνας των 12 γύρων αρχικά διεκόπη μόλις στην 4η στροφή του, όταν οι Antonio Albacete και Norbert Kiss (Mercedes-Benz) συγκρούστηκαν στην προσπάθειά τους να καταλάβουν τη 2η θέση, ένα γεγονός που επηρέασε συνολικά έξι φορτηγά, καθώς έμπλεξαν και οι Andre Kursim (IVECO), Jamie Anderson (MAN), Frankie Vojtisek (MAN) και Luis Recuenco (ΜΑΝ). Ο Albacete επανεκκίνησε στον αγώνα, ενώ ο Kiss τον άφησε, στέλνοντας το όχημά του για επισκευές.

Σειρά του Rene Reinert (ΜΑΝ), ήταν στον 2ο αγώνα της Ισπανίας, να καταλάβει την 3η φετινή του νίκη στο FIA ETRC Για να το καταφέρει αυτό έπρεπε να προσπεράσει στον 7ο γύρο, τον Shane Brereton (ΜΑΝ), ο οποίος είχε το προβάδισμα μέχρι τη μέση της κούρσας, έχοντας ξεκινήσει από την pole position. Νωρίτερα, ήδη από τον 1ο γύρο, είχε αφήσει πίσω του το IVECO της Steffi Hahn. Άλλη μια πρωτιά και για τον Shane Brereton στο Grammer Truck Cup, όπου έχει ήδη αναδειχθεί πρωταθλητής.

Ενώπιον σχεδόν 30.000 θεατών, Jochen Hahn πανηγύρισε τη 12η φετινή του νίκη, καθώς κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Antonio Albacete, με τον οποίο μοιραζόταν την 1η γραμμή της εκκίνησης. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Adam Lacko (Freightliner), έχοντας πίσω του μέχρι τον 6ο γύρο το Norbert Kiss, όταν και τον προσπέρασε το ΜΑΝ του Sascha Lenz. Ο Ούγγρος οδηγός αναγκάστηκε τελικά στον 8ο γύρο να εγκαταλείψει με το Mercedes-Benz του. Με την 4η θέση του ο Lenz, κατάφερε να πάρει βαθμούς σε κάθε έναν από τους 31 αγώνες της σεζόν. Αυλαία έπεσε για φέτος με την 4η κούρσα της Ισπανίας, με την τελευταία νίκη να πηγαίνει στον Rene Reinert (4η φετινή), σε έναν αγώνα που έμοιαζε πολύ με το 2ο χθεσινό, καθώς πάλι ο Brereton προηγείτο αρχικά, αλλά στον 6ο γύρο υπέκυψε στη σφοδρή πίεση του Reinert. Τότε βρήκε ευκαιρία και ο Jose Rodrigues να περάσει αυτός στη 2η θέση και να περιμένει ένα λάθος του Reinert, το οποίο τελικά δεν ήρθε ποτέ.

Πρωτάθλημα με 9 αγώνες το 2019

Επιπλέον των οκτώ αγώνων που μπήκαν στο καλεντάρι του φετινού πρωταθλήματος FIA ETRC, η ETRA (European Truck Racing Association) θέλει να προσθέσει του χρόνου και έναν 9ο αγώνα, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί σε κάποια από τις γνωστές πίστες της Ευρώπης. Στο μεταξύ, ανακοινώθηκε το προσωρινό πρόγραμμα του επόμενου πρωταθλήματος, η αγωνιστική δράση του οποίου όλα δείχνουν πως θα εκκινήσει εκ νέου από το Misano της Ιταλίας. Αναλυτικά η σειρά των αγώνων, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, θα έχει ως εξής:

1. Misano, Ιταλία: 25/26 Μαΐου 2019

2. Νέος αγώνας: 11/12 Μαΐου ή 8/9 Ιουνίου 2019

3. Hungaroring, Ουγγαρία: 22/23 Ιουνίου 2019

4. Slovakia Ring, Σλοβακία: 6/7 Ιουλίου 2019

5. Nurburgring, Γερμανία: 20/21 Ιουλίου 2019

6. Most, Τσεχία: 31 Αυγούστου/1 Σεπτεμβρίου 2019

7. Zolder, Βέλγιο: 14/15 Σεπτεμβρίου 2019

8. Le Mans, Γαλλία: 28/29 Σεπτεμβρίου 2019

9. Jarama, Ισπανία – 5/6 Οκτωβρίου 2019

Νέα προσιτή κατηγορία από το 2020

Στη δημιουργία της καινούργιας -πιο προσιτής οικονομικά- σειράς που απευθύνεται σε νέους συμμετέχοντες και οδηγούς, προχώρησε η ETRA. Λόγος γίνεται για το κύπελο LT4 Cup (Light Trucks for Drivers), το οποίο προγραμματίζεται να έχει πλήρη αγωνιστική δράση από το 2020, ενώ αναμένεται να γίνει κάποιος πιλοτικός αγώνας μέσα στην άνοιξη του 2019.

Τα φορτηγά που θα ομολογοποιηθούν στην κλάση LT4, θα μοιάζουν και θα ακούγονται περίπου όπως και τα μεγαλύτερά τους ≪αδέλφια≫ του FIA ETRC. Τα πιο προσιτά οχήματα θα προέρχονται από κατασκευάστριες εταιρείες ή από εγκεκριμένους οίκους βελτίωσης.

Η αρχική ιδέα για την κατηγορία, κάνει λόγο για δύο οδηγούς ανά φορτηγό, αλλά και για ένα υποχρεωτικό pit-stop ανάμεσα στους κούρσες, ώστε να αντικατασταθούν τα ελαστικά και να αλλάξουν οι οδηγοί. Από το 2021, τέλος, οι τεχνικοί κανονισμοί θα επιτρέπουν τη συμμετοχή στην LT4, οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως αέριο, υδρογόνο ή ακόμα και ηλεκτρισμό!