Τροχοί & TIR

Στον Όλυμπο με τη Mercedes-Benz X-Class

Συνεχίζοντας με επιτυχία την εμπορική της πορεία στην Ελλάδα, η Mercedes-Benz X-Class, το πρώτο premium pick up της γερμανικής εταιρείας, συναρπάζει με τις εξαιρετικές δυνατότητές της εντός και εκτό
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 01/12/2018 - 06:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Συνεχίζοντας με επιτυχία την εμπορική της πορεία στην Ελλάδα, η Mercedes-Benz X-Class, το πρώτο premium pick up της γερμανικής εταιρείας, συναρπάζει με τις εξαιρετικές δυνατότητές της εντός και εκτός δρόμου. Μάλιστα στην πιο πλούσια έκδοση, την Power, η πολυτέλεια και η άνεση αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού της. Παράλληλα διατηρεί αυξημένες μεταφορικές διαστάσεις, με ανθεκτικό χώρο φόρτωσης, για σκληρή επαγγελματική χρήση.

Άλλωστε ο ρόλος της Χ-Class είναι διπλός: αφενός να χρησιμοποιηθεί από τον ιδιοκτήτη ο οποίος θέλει ένα ασφαλές και άνετο όχημα για τις οικογενειακές αποδράσεις του, αφετέρου να είναι δυνατό για να μεταφέρει με ευκολία τα εμπορεύματά του. Έχουμε στη διάθεσή μας την έκδοση Power με τους 190 ίππους στην οποία φορτώνουμε μια παλέτα τούβλα συνολικού βάρους 750 κιλών και εν συνεχεία την οδηγούμε στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας καταγράφοντας την απόδοση του κινητήρα και τη συνεργασία του με το εφτάρι αυτόματο κιβώτιο. Παράλληλα, σε μια πιο δύσκολη αποστολή δοκιμάζουμε την Χ-Class στη διαδρομή Ελασσόνα-καταφύγιο Χριστάκη στον Όλυμπο σε υψόμετρο 2.500 μέτρων, λίγα μέτρα κάτω από τις επιβλητικές κορυφές του.

Στο δρόμο με την X-Class

Περνώντας στο εσωτερικό της X-Class, ρυθμίζουμε το κάθισμα αρκετά εκατοστά προς τα πίσω αφήνοντάς μας αρκετό ελεύθερο χώρο για τα πόδια. Η μοναδική παρατήρησή μας αφορά το τιμόνι το οποίο ρυθμίζεται μόνο επάνω-κάτω και όχι μέσα-έξω. Ο κινητήρας εκκινεί πατώντας το κουμπί Start/Stop. Η χρήση του αυτόματου κιβωτίου γίνεται από το λεβιέ ο οποίος έχει τέσσερις επιλογές: τη θέση P για πάρκινγκ, την R για όπισθεν, τη Ν για νεκρά και τη D για οδήγηση.

Πατώντας μαλακά το γκάζι οι αλλαγές των σχέσεων, από την πρώτη μέχρι την τετάρτη γίνονται από τις 1.550 έως τις 1.800 σ.α.λ ενώ για τις υπόλοιπες από τις 1.800-2.700 σ.α.λ. Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι οι αλλαγές γίνονται γρήγορα χωρίς διακοπή ισχύος και το βασικότερο χωρίς να γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα μέχρι 120 χλμ/ώρα και ενεργοποιημένο το cruise control η μέση κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 8 λίτρα και η ποιότητα του ταξιδιού είναι εξαιρετική. Βέβαια έχοντας ο οδηγός στη διάθεσή του 190 ίππους, ροπή 450 Nm και τουρμπίνα δυο σταδίων, το μόνο βέβαιο είναι ότι θα μπει στον πειρασμό να σανιδώσει το γκάζι και να το οδηγήσει αρκετά σβέλτα. Ακριβώς το ίδιο κάναμε και εμείς στη διαδρομή της Δεσφίνας, με τις πολλές ανηφόρες. Πιέσαμε πιο δυνατά το γκάζι και παρατηρήσαμε τις αλλαγές στη λειτουργία του κιβωτίου. Πλέον, οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται πιο ψηλά, από τις 2.800 σ.α.λ και πάνω, διατηρώντας παράλληλα τις σχέσεις σε μεγαλύτερο εύρος στροφών.

Ανεβαίνοντας στον Όλυμπο

Ξεκινούμε από τη Λάρισα για την Ελασσόνα και εν συνεχεία για το καταφύγιο Χριστάκη στον Όλυμπο σε υψόμετρο 2.500 μέτρων. Στο πρώτο μέρος της διαδρομής, μέχρι το χωριό Ολυμπιάδα μας δίνεται η δυνατότητα να ελέγξουμε τα κρατήματα του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και ο άκαμπτος άξονας με πέντε συνδέσμους πίσω προσφέρει εξαιρετικό κράτημα στις στροφές χωρίς να δημιουργεί απότομες κλίσεις.

Ακόμη και αν κάποιες στιγμές το παρακάναμε και μπήκαμε με αρκετά χιλιόμετρα, το ESP ήταν συνεχώς παρόν. Λίγα χιλιόμετρα μετά το χωριό Ολυμπιάδα αφήνουμε την άσφαλτο και πλέον κινούμαστε σε χωματόδρομο.

Η διαδρομή αυτή έκρυβε δυο δυσκολίες, από τη μία είχε παρατεταμένη ανηφόρα και από την άλλη πολλές κοφτερές πέτρες τις οποίες έπρεπε να αποφύγουμε για να μην προκαλέσουμε ζημιά στα ελαστικά του αυτοκινήτου. Βέβαια η αυξημένη απόστασή του από το έδαφος στα 212 χιλιοστά συντελεί στην προσπέλαση των εδαφικών ανωμαλιών και επιπλέον η πρώτη σχέση, με επιλογή της τετρακίνησης, είναι αρκετά κοντή κάνοντας ευκολότερες τις αναρριχήσεις. Έτσι, μετά τα 2.200 μέτρα υψόμετρο, όπου η διαδρομή γίνεται ακόμη πιο δύσκολη, η ποιότητα του ταξιδιού παραμένει εξαιρετική. Το αυτοκίνητο δεν παίρνει απότομες κλίσεις, οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τα χτυπήματα από τις λακκούβες και στο εσωτερικό δεν ακούγεται κανένας τριγμός. Κατεβαίνοντας από το καταφύγιο χρησιμοποιούμε το σύστημα Downhill Speed Regulation το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα σε μεγάλες κατηφόρες, χωρίς να πατάει ο οδηγός το φρένο. Ενεργοποιώντας μάλιστα τη λειτουργία Low, από την τετρακίνηση 4MATIC, η κίνηση γίνεται με μόλις πέντε χιλιόμετρα/ώρα.

Φόρτωμα και μεταφορά τούβλων

Το φόρτωμα της καρότσας της X-Class περιλάμβανε μια παλέτα με τούβλα και τη μεταφορά της σε κοντινή περιοχή. Η φόρτωσή της γίνεται είτε από γερανό με απευθείας ξεφόρτωμά της επάνω στην καρότσα ή με κλαρκ από την πίσω πόρτα και μετακίνησή της στην εμπρός πλευρά. Με 750 κιλά φορτίο η συμπεριφορά της XClass στο δρόμο παραμένει σχεδόν ίδια.

Ο κινητήρας αποδίδει εξίσου γρήγορα, με τη διαθέσιμη ροπή να παραμένει υψηλή από τις χαμηλές στροφές, και στις 1.500 το άρπαγμά του είναι άμεσο. Να τονίσουμε όμως ότι το κιβώτιο κάνει τις αλλαγές σε υψηλότερο εύρος στροφών, περίπου στις 1.900 σ.α.λ., ανάλογα βέβαια με τη μορφολογία της διαδρομής που κινείται. Ακόμη και όταν είναι φορτωμένο το pick up, όταν ο οδηγός κάνει kick down το κιβώτιο ανταποκρίνεται άμεσα και οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται γρήγορα. Να τονίσουμε επίσης για το χώρο φόρτωσης ότι στο πάτωμα χωράνε συνολικά εννιά κλούβες διαστάσεων 0,53 εκ. μήκους, 0,33 εκ. ύψους και 0,35 εκ. πλάτους. Επιπλέον, το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται στα 854 χιλιοστά, το ύψος των πλαϊνών τοιχωμάτων βρίσκεται στα 431 χιλιοστά και η απόσταση ανάμεσα στους θόλους είναι 1.215 χιλιοστά.

Ακαταμάχητη γοητεία

Είτε οδηγήσεις την Χ-Class στο Κολωνάκι, είτε στο πιο απομακρυσμένο χωριό του νομού Λάρισας, ένα πράγμα είναι το μόνο σίγουρο, ότι τα μάτια των υπόλοιπων οδηγών πέφτουν πάντα επάνω της. Η πληθωρική και δυναμική παρουσία της σε κερδίζει από την πρώτη ματιά. Σε συνδυασμό μάλιστα με το κόκκινο χρώμα της και τις χρωμιωμένες προσθήκες της στη μάσκα, τις μπάρες στην καρότσα και τις σχάρες, το σύνολο γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό. Να αναφέρουμε ότι οι πλευρικές μπάρες από ανοξείδωτο χάλυβα έχουν διάμετρο 76 χιλιοστά, οι οποίες εκτός από την οπτική αναβάθμιση διευκολύνουν το ασφαλές πάτημα κατά την από/επιβίβαση των επιβατών.

Power και στο εσωτερικό

Η έκδοση Power είναι η πιο πλούσια από τις τρεις διαθέσιμες επιλογές, παρέχοντας όλες τις ανέσεις, όπως ψηφιακή τεχνολογία, δυνατότητες συνδεσιμότητας, διζωνικό κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης. Τα δυο μπροστινά καθίσματα είναι δερμάτινα και θερμαινόμενα και παρέχουν καλή πλευρική στήριξη στους επιβάτες. Επίσης, τα τρία πίσω καθίσματα είναι δερμάτινα, προσφέροντας παράλληλα αρκετά εκατοστά ελεύθερου χώρου για τα πόδια και τις πλάτες των επιβατών.

Η πρόσβαση τόσο των μπροστινών όσο και των πίσω επιβατών διευκολύνεται από τις χειρολαβές που είναι τοποθετημένες στις κολώνες.

Ακόμη, στο ταμπλό το υλικό είναι επίσης από δέρμα αναβαθμίζοντας σημαντικά την εικόνα του οχήματος. Χρησιμοποιώντας την οθόνη 7 ιντσών ο οδηγός αποκτά πρόσβαση στο ραδιόφωνο, το τηλέφωνο, στις λειτουργίες του αυτοκινήτου καθώς και στο Navigation.

Στο δια ταύτα η Mercedes-Benz X-Class ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη της. Η οδική συμπεριφορά του οχήματος είναι άψογη, ακόμη και με βαρύ φορτίο, και η απόδοση του κινητήρα και η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων υποδειγματική. Σε αυτό που θέλουμε επίσης να σταθούμε είναι η κατανάλωσή της η οποία διατηρείται χαμηλά συμβάλλοντας σε οικονομικές μετακινήσεις. Τέλος, σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές μετατρέπεται σε θηρίο ξεπερνώντας κάθε εμπόδιο.

PreviousNext