Κατάλληλο για VIP μεταφορές επιβατών, προσωπική χρήση ή δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου το Ford Tourneo Custom, με 7+1 θέσεις, εξασφαλίζει άνετες και πολυτελείς μετακινήσεις στους επιβάτες του. Με μία σειρά καινοτόμων χαρακτηριστικών και έξυπνων τεχνολογιών, με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ανώτερα επίπεδα σχεδίασης, το ταξίδι μετατρέπεται σε πραγματική απόλαυση με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Οδηγούμε την έκδοση Titanium από την Αθήνα στην Καλαμπάκα και απαντούμε στα βασικότερα ερωτήματα των αναγνωστών μας. Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του, πώς είναι η οδική του συμπεριφορά, ποια είναι η απόδοση των βοηθητικών συστημάτων ασφαλείας και εν τέλει ποιοι λόγοι θα οδηγήσουν τον υποψήφιο αγοραστή στην επιλογή του; Καθίστε αναπαυτικά στα δερμάτινα καθίσματα και ταξιδέψτε Business Class σε ένα ταξίδι εκατοντάδων χιλιομέτρων.

Οδήγηση στην πόλη

Το Tourneo Custom διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά που προσφέρουν άριστη ταξιδιωτική εμπειρία. Καταρχάς το ηλεκτρικό θερμαινόμενο κάθισμα και το δερμάτινο τιμόνι δέχονται αρκετές ρυθμίσεις έτσι ώστε να βρει ο οδηγός την κατάλληλη θέση οδήγησης. Επίσης, η ορατότητα είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις ακόμαι και σε κλειστές στροφές. Όσον αφορά το καθαρά οδηγικό κομμάτι ξεκινώντας από τη Λ. Κηφισού προς την Ακρόπολη εστιάζουμε κυρίως στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου Selectshift έξι σχέσεων το οποίο εκκινεί ομαλά το όχημα. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται από τις 1.600 έως τις 2.200 σ.α.λ., ενώ όταν απομακρύναμε απότομα το πόδι μας από το γκάζι οι στροφές του κινητήρα έπεφταν προοδευτικά.

Κυκλοφορώντας στους στενούς δρόμους γύρω από την Ακρόπολη παρατηρούμε ότι το τιμόνι έχει καλό κόψιμο και γρήγορη επαναφορά. Εν συνεχεία στις ανηφόρες προς το Λυκαβηττό δοκιμάζουμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος υποβοήθησης εκκίνησης, το οποίο διατηρεί την πίεση στο φρένο για τρία επιπλέον δευτερόλεπτα από τη στιγμή που ο οδηγός θα απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ, ξεκινώντας έτσι πιο ομαλά το αυτοκίνητο. Ένα σημαντικό βοήθημα για την οδήγηση σε στενούς δρόμους, όπως στα Κάτω Πατήσια, προσφέρουν οι περιμετρικοί αισθητήρες από το σύστημα Cross Traffic Allert, οι οποίοι ηχούν κάθε φορά που το αυτοκίνητο προσεγγίζει κάποιο αντικείμενο.

Επιπλέον, το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων σαρώνει την αριστερή και δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, ενεργοποιώντας ένα πορτοκαλί φωτάκι στον πλαϊνό καθρέφτη όταν πλησιάζει κάποιο όχημα. Ακόμη, χάρη στην κάμερα οπισθοπορείας το παρκάρισμα γίνεται πιο εύκολα καθώς προβάλλεται στην κεντρική οθόνη όλος ο χώρος πίσω από το αυτοκίνητο. Τέλος, το σύστημα Auto-Start-Stop μπορεί να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 10% (αστικός κύκλος), σβήνοντας αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο στο φανάρι ή σε άλλο σημείο.

Αθήνα – Καλαμπάκα: Γρήγορο και σταθερό στο δρόμο

Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο αποφασίζουμε να οδηγήσουμε το Tourneo Custom γρήγορα παρατηρώντας έτσι την απόδοση του κινητήρα των 170 ίππων και τη συνεργασία του με το αυτόματο/σειριακό εξάρι κιβώτιο.

Ασκώντας δυνατή πίεση στο γκάζι οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται από τις 2.900 έως τις 3.800 σ.α.λ και σε ανηφορικό τμήμα διαδρομής, όπως αυτό από τη Λαμία μέχρι την Αγία Αικατερίνη, παρατηρούμε ότι το κιβώτιο περιορίζεται σε δύο εναλλαγές στις σχέσεις, μεταξύ τρίτης και τέταρτης. Σίγουρα, ο κινητήρας δεν κινδυνεύει να «κρεμάσει», αφού οι στροφές θα πρέπει να πέσουν κάτω από τις 1.350 σ.α.λ, ωστόσο, κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να γίνει καθώς το κιβώτιο αναλαμβάνει να κάνει γρήγορα τις απαραίτητες αλλαγές.

Στις στροφές μετά την Κάζα με κατεύθυνση την Οινόη, οδηγούσαμε με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, ωστόσο, πολύ συχνά ενεργοποιείτο το σύστημα ελέγχου κατανομής της ροπής, το οποίο εξισορροπεί την ισχύ ανάμεσα στους δύο μπροστινούς τροχούς. Έτσι, αυξανόταν το κράτημα και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου γινόταν πιο ακριβής. Αναμφίβολα από τα σημαντικότερα βοηθήματα κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, είναι το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ταχύτητας το οποίο ενεργοποιείται με το cruise control διατηρώντας σταθερή την ταχύτητα και παράλληλα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει πόσα μέτρα θέλει να είναι η απόσταση αυτή, περίπου εκατό μέτρα το ανώτερο, και στην περίπτωση που το μπροστινό όχημα κινείται με μικρότερη ταχύτητα τότε αυτόματα το Tourneo Custom επιβραδύνει και, όταν απελευθερωθεί ο δρόμος, επανέρχεται στην προεπιλεγμένη ταχύτητα. Η χρησιμότητά του φάνηκε στο χωριό Ερυθρές: Στην πρώτη παρατεταμένη δεξιά στροφή με κατεύθυνση τη Θήβα, κινούμαστε βράδυ και πριν δούμε το προπορευόμενο αυτοκίνητο το οποίο δεν είχε καλό φωτισμό, το σύστημα το είχε ήδη εντοπίσει και ελάττωσε άμεσα ταχύτητα. Ακόμη το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας δονεί το τιμόνι και προβάλλει ένα οπτικό μήνυμα στην οθόνη κάθε φορά που το αυτοκίνητο ξεφεύγει από την πορεία. Βέβαια, θα θέλαμε η δόνηση να είναι ακόμη πιο έντονη για να την αισθάνεται καλύτερα ο οδηγός στα χέρια του. Χρήσιμη, επίσης, εφαρμογή είναι η προβολή στον πίνακα οργάνων των οδικών σημάτων, ενημερώνοντας σχετικά τον οδηγό για να μην κάνει παράβαση π.χ. λόγω υπέρβασης ορίου ταχύτητας.

Αξίζει να αναφέρουμε, ότι με την πίσω ανάρτηση αέρα το σύστημα ρυθμίζεται αυτόματα ώστε να διατηρεί ένα συνεχές ύψος ελατηρίων, ανεξάρτητα από το βάρος του φορτίου του. Στην πράξη ακόμη και σε οδόστρωμα με πολλές λακκούβες, όπως στο τμήμα από το Νέο Μοναστήρι μέχρι τα Φάρσαλα, η οδήγηση είναι πιο σταθερή, χωρίς αναπηδήσεις στην πίσω πλευρά. Να αναφέρουμε, επίσης, ότι ο αντιθαμβωτικός προβολέας μεγάλης σκάλας προσαρμόζεται αυτόματα για να μην θαμπώνει τους οδηγούς από την απέναντι πλευρά και επίσης τα προβολάκια «ακολουθούν» το τιμόνι, όταν στρίβει.

Ακόμη, ο βασικός εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει ένα πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC) με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) και έκτακτη υποβοήθηση πέδησης (EBA).

Ασύγκριτη ομορφιά

Η πρώτη επαφή του κοινού με το συγκεκριμένο μοντέλο έγινε στην Έκθεση Transport Show 2018 της Αθήνας, όπου απέσπασε θετικές κριτικές για την ομολογουμένως εντυπωσιακή του εμφάνιση και όχι άδικα βέβαια. Άλλωστε η γοητεία του Tourneo Custom σε καθηλώνει από την πρώτη ματιά καθώς το μαύρο χρώμα του σε συνδυασμό με τη χρωμιωμένη μάσκα πέντε ράβδων και το περίβλημα γύρω από τα προβολάκια τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του. Επιπλέον τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, τα οποία περιβάλλονται από τα φώτα ημέρας τύπου λεντ, το ανασηκωμένο καπό και οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών συμπληρώνουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Σημείο αναφοράς αποτελούν οι καλοσχεδιασμένες 17άρες ζάντες οι οποίες συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 235/55 R17. Ακόμη, το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο να προσφέρει στους επιβαίνοντες όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια χάρη στην κατασκευή του από χάλυβα υψηλής αντοχής.

Εσωτερικό με όλες τις ανέσεις

Για μεγαλύτερη ευκολία πρόσβασης στο εσωτερικό υπάρχουν συρόμενες πόρτες και στις δύο πλευρές καθώς επίσης διατίθεται σκαλοπάτι και χειρολαβή. Οι επιβάτες απολαμβάνουν μια εξαιρετική εμπειρία ταξιδιού σε όποια σειρά και αν κάθονται, με καλή ορατότητα προς τα έξω χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Τα ευέλικτα έξι πίσω καθίσματα προσφέρουν πολλές πιθανές διαμορφώσεις θέσεων, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες, τα οποία μπορούν να διπλωθούν ή και να αφαιρεθούν, αυξάνοντας το χώρο των αποσκευών.

Στο όχημα της δοκιμής τα καθίσματα των πίσω σειρών είναι στραμμένα αντικριστά το ένα στο άλλο. Πλούσιος είναι ο εξοπλισμός όπου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ατομικά ακροφύσια κλιματισμού με ανεξάρτητα περιστροφικά χειριστήρια για το a/c, περιμετρικό φωτισμό, θύρες usb για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών, ποτηροθήκες και κρεμάστρες. Επιπλέον, τα φιμέ τζάμια φέρουν ενσωματωμένα σκιάδια στα παράθυρα της δεύτερης και τρίτης σειράς και αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι ανοιγόμενα προς τα έξω.

Το επίπεδο εξοπλισμού στο χώρο οδήγησης παραμένει επίσης υψηλό με έναν ποιοτικό και σωστά σχεδιασμένο χώρο. Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένο το σύγχρονο σύστημα Ford SYNC 3 με οθόνη αφής 8 ιντσών από το οποίο ο οδηγός ελέγχει το τηλέφωνο, τη μουσική και το σύστημα πλοήγησης ακόμη και με τη χρήση φωνητικών εντολών. Διαθέτει αρκετές αποθηκευτικές λύσεις, στο ταμπλό και στην πλευρά του συνοδηγού, καθώς και ποτηροθήκες και θήκες για μπουκάλια. Επιπλέον, διατίθεται μία πρίζα 12 V, μία θύρα usb, καθώς επίσης μία πρίζα 240 V, δίπλα από το χειρόφρενο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού υπάρχει αρκετός ελεύθερος χώρος όπου μπορεί να τοποθετηθεί ένα μικρό ψυγείο.

Συμπερασματικά, το Ford Tourneo Custom διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που πρόκειται να αναβαθμίσουν σημαντικά την εικόνα μιας επιχείρησης προσφέροντας στους πελάτες ένα ποιοτικό όχημα με όλες τις ανέσεις για ξεκούραστα ταξίδια. Τέλος, η άριστη οδική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τον αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα του αποτελούν τον καλύτερο συνοδηγό του επαγγελματία.

 

Εξοπλισμός βασικής έκδοσης

• Αυτόματο κιβώτιο Powershift 6 σχέσεων

• Δερμάτινα καθίσματα (Θερμαινόμενα εμπρός)

• Air Condition εμπρός & πίσω

• Σύστημα SUNC III με οθόνη αφής 8 ιντσών & Σύστημα Πλοήγησης

• Προβολείς Xenon

• Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών

• Δύο πλαϊνές πόρτες επιβίβασης με σκαλοπάτι

• Υψηλής ευελιξίας διάταξη καθισμάτων με ανεξάρτητα καθίσματα στην 2η και 3η σειρά

• Φιμέ τζάμια με ενσωματωμένα σκιάδια στα παράθυρα της 2ης & της 3ης σειράς

• Φώτα ημέρας LED

• Προβολείς ομίχλης

• Περιμετρικός συναγερμός

• Σύστημα Tyre Pressure Monitor System

• Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες εμπρός & αυτόματοι προβολείς

• Πλευρικά προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος

• Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος

• Δερμάτινο τιμόνι και μοχλός ταχυτήτων

• Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός