Μια νέα ειδικά διαμορφωμένη έκδοση του μοντέλου D-MAX είναι διαθέσιμη στη χώρα μας, με την ονομασία Hi-Lander, με έξτρα εξοπλισμό, πλήθος αξεσουάρ, ειδικές τροποποιήσεις για καλύτερη απόδοση εντός και εκτός δρόμου, και εμφάνιση που συναρπάζει. Η τιμή του μοντέλου με χειροκίνητο κιβώτιο είναι 42.900 ευρώ και η έκδοση με το εξατάχυτο αυτόματο/σειριακό κιβώτιο είναι 44.700 ευρώ. Το οδηγούμε από την Αθήνα στη Λάρισα, το δοκιμάζουμε στις πλαγιές του Κισσάβου, έπειτα το φορτώνουμε ξύλα στο Λιτόχωρο Πιερίας και το επιστρέφουμε στην Αθήνα καταγράφοντας συνολικά 1.100 χιλιόμετρα εντοπίζοντας τα-πολλά-πλεονεκτήματά του.
Σταθερό και ασφαλές στο δρόμο
Πώς συμπεριφέρεται στο δρόμο το Isuzu D-MAX Hi-Lander, ήταν η πιο συνηθισμένη ερώτηση που μας έκαναν αναγνώστες του περιοδικού όταν μας συναντούσαν με το αυτοκίνητο. Η απάντηση είναι θετική, καθώς επιδεικνύει εξαιρετική οδική συμπεριφορά στο δρόμο και αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Καταρχάς, η πρόσφυση των ελαστικών στο οδόστρωμα είναι καλή και σε συνδυασμό με τις τροποποιημένες αναρτήσεις δεν δημιουργεί ανεπιθύμητες κλίσεις στις στροφές. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε ότι στις πρώτες στροφές του Μπράλου, κατεβαίνοντας για Λαμία, κινηθήκαμε με 90 χλμ/ώρα και δεν αισθαν- θήκαμε σε κανένα σημείο την ανάγκη να ελαττώσουμε ταχύτητα καθώς το D-MAX πατούσε σταθερά στο δρόμο.
Βέβαια, αρκετοί μας ρώτησαν σχετικά με τον τύπο ελαστικών που φοράει, αν και κατά πόσο είναι κατάλληλος για χρήση σε αυτοκινητόδρομο. Σίγουρα, είναι ιδανικό για εκτός δρόμου διαδρομές, ωστόσο και στην καθημερινή μας χρήση στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο δεν παρατηρήσαμε έντονο ήχο τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ευστάθεια και καλή κατευθυντικότητα ακόμη και σε απότομους ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα.
Ευχαριστημένοι δηλώνουμε επίσης από την απόδοση του κινητήρα των 164 ίππων και τη συνεργασία του με το αυτόματο/ σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Οι αλλαγές που κάνει, είτε ανέβασμα, είτε κατέβασμα, είναι γρήγορες, και αυτό το αντιλαμβάνεται ο οδηγός του σε μία ανηφορική διαδρομή γεμάτη στροφές, όπως αυτή στους πρόποδες του Παρνασσού.
Βέβαια η συμπεριφορά του κιβωτίου εξαρτάται άμεσα από τη διάθεση του οδηγού και από το πώς θέλει να κινηθεί το όχημά του. Πατώντας ήπια το πόδι του στο γκάζι οι αλλαγές γίνονται περίπου στις 1.900 σ.α.λ ενώ αν θέλει το pick up να κινείται γρηγορότερα, αρκεί να πιέσει πιο δυνατά το γκάζι και τότε οι αλλαγές γίνονται κοντά στις 3.500 σ.α.λ. Αξίζει να τονίσουμε ότι ο κινητήρας είναι χαμηλόροπος και γίνεται ιδιαίτερα αποδοτικός από τις 1.400 σ.α.λ. Να αναφέρουμε επίσης ότι ένα πλεονέκτημα του κινητήρα RZ4E-TC Hi Power προδιαγραφών ρύπων Euro 6b, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, είναι ότι δεν απαιτεί πρόσθετο AdBlue, άρα και επιπλέον κόστος στις μετακινήσεις.
Καταδρομέας…εκτός δρόμου!
Ο υποψήφιος αγοραστής του Isuzu D-MAX Hi-Lander θα ήθελε προφανώς να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις εκτός δρόμου δυνατότητές του στις πιο δύσκολες και απαιτητικές διαδρομές, σε έναν τομέα δηλαδή που το αυτοκίνητο παίρνει άριστα. Καταρχάς, με το συγκεκριμένο προφίλ ελαστικού αυξάνεται η απόσταση του αμαξώματος στα 225 χιλιοστά που πρακτικά σημαίνει ότι είναι σε θέση να ξεπεράσει πολλά από τα εμπόδια που θα βρει μπροστά του.
Ακόμη, το συγκεκριμένο ελαστικό δεν κινδυνεύει να σκιστεί σε διαδρομές με αιχμηρές πέτρες. Επιπλέον, η ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ και ελατήρια εμπρός, και ο άκαμπτος άξονας με ελλειπτικά φύλλα σούστας και τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου πίσω, εξασφαλίζουν άνετες μετακινήσεις.
Αποδοτικό είναι και το σύστημα Hill Start Assist το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα σε ανηφόρες για να εμποδίσει το όχημα να κυλίσει προς τα πίσω ενώ το σύστημα Hill Descent Control επιτρέπει μια ομαλή κατάβαση με απόλυτο έλεγχο της ταχύτητας. Για παράδειγμα σε κατηφόρα με κλίση περίπου 14% ενεργοποιήσαμε το Hill Descent Control και το όχημα κατέβηκε με σταθερή ταχύτητα 3 χλμ./ώρα χωρίς να κάνουμε χρήση των φρένων. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε σχετικά με το σύστημα πέδησης ότι εμπρός φέρει αεριζόμενους δίσκους 300 χιλιοστών και πίσω ταμπούρα των 295 χιλιοστών.
Σίγουρα το δυνατό χαρτί του Isuzu D-MAX Hi-Lander ο οδηγός θα το εντοπίσει σε δύσκολες, εκτός δρόμου διαδρομές όπου το όχημα πρόκειται να ξεπεράσει διάφορα εμπόδια χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όπως προαναφέραμε, αλλά και στην καλή συνεργασία του κιβωτίου με τον κινητήρα. Ιδιαίτερα με τη χρήση του συστήματος της τετρακίνησης το αυτοκίνητο είναι ασταμάτητο, ακόμη και σε σαθρά ή αμμώδη εδάφη.
Φόρτωμα ξυλείας
Το κατώφλι φόρτωσης στα 820 χιλιοστά από το έδαφος διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση στην καρότσα η οποία φέρει σκληρή και ανθεκτική επένδυση. Επιπλέον, εφοδιάζεται με τέσσερις κρίκους πρόσδεσης φορτίου. Να τονίσουμε ακόμη ότι η καρότσα του έχει μήκος 1.552 χιλιοστά και ωφέλιμο πλάτος 1.530 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται στα 1.315 χιλιοστά στους θόλους των τροχών.
Πολλές τροποποιήσεις στην εμφάνιση
Η συγκεκριμένη έκδοση έχει δεχθεί πληθώρα επεμβάσεων έτσι ώστε να διαφέρει σημαντικά από το συμβατικό D-MAX και να ενισχύει περαιτέρω τον off road χαρακτήρα του. Οι σημαντικότερες προσθήκες είναι οι επενδύσεις μαύρης ματ απόχρωσης στη μάσκα, τα προστατευτικά των θόλων των τροχών, το χρώμιο γύρω από τα προβολάκια, οι προστατευτικές επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος, τα πλαϊνά σκαλοπάτια πόρτας και φυσικά οι ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών με ελαστικά Cooper Discoverer SST Pro σε διάσταση 275/65/R18. Επιπλέον νέας σχεδίασης είναι οι μαύρες μπάρες οροφής και το roll bar με προστατευτικό πλέγμα για το πίσω παράθυρο. Επάνω σε αυτό είναι τοποθετημένη μία συστοιχία 21 λυχνίων led, η ενεργοποίηση της οποίας γίνεται από δύο κουμπιά στο ταμπλό, με δύο διαθέσιμες επιλογές, να ανάβουν οι μισές ή όλες οι λάμπες. Να προσθέσουμε επίσης, ότι ο επαγγελματίας ή αυτός που αναζητά την πλήρη ελευθερία εκτός δρόμου θα έχει ένα σημαντικό βοήθημα στις βραδινές εργασίες του. Πρόκειται για το φως των λυχνιών που είναι έντονο και φτάνει σε μακρινή απόσταση. Τέλος, το HiLander διαθέτει και ειδικό συρόμενο κάλυμμα καρότσας.
Προσεγμένο και άνετο εσωτερικό
Η εξωτερική δυναμική εμφάνιση του Isuzu D-MAX Hi-Lander συνδυάζεται άριστα με το πολιτισμένο και προσεγμένο εσωτερικό του, το οποίο βασίζεται στο πακέτο εξοπλισμού Gravity. Σημείο αναφοράς αποτελούν τα αναπαυτικά καθίσματα που προσφέρουν αρκετό χώρο για τα πόδια και τους ώμους των επιβατών. Επιπλέον το υλικό επένδυσής τους είναι ευχάριστο χρωματικά και καθαρίζεται εύκολα. Στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένη η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων και στην κάτω πλευρά της τα χειριστήρια του κλιματισμού. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται και άλλα στοιχεία όπως οι πολλαπλοί αερόσακοι για την προστασία των επιβατών, οι ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες καθώς και η εκκίνηση του κινητήρα με κουμπί.
Συμπερασματικά, από την εμπειρία των 1.100 χιλιομέτρων πίσω από το τιμόνι του Isuzu D-MAX Hi-Lander θεωρούμε ότι ο υποψήφιος αγοραστής αξίζει να δαπανήσει κάποια επιπλέον χρήματα για να αποκτήσει τη συγκεκριμένη έκδοση, σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο, καθώς οι αναβαθμίσεις που έχουν γίνει σε αυτό το καθιστούν value for money επιλογή. Αφενός μεν διατηρεί πολιτισμένα χαρακτηριστικά εντός δρόμου, προσφέροντας όλες τις ανέσεις, αφετέρου δε, οι εκτός δρόμους δυνατότητές του το κάνουν πραγματικά ασυναγώνιστο.