Τροχοί & TIR

Ford: Πρώτη στην Ελλάδα για 3η συνεχή χρονιά

Το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο σπάει η Ford στην Ελλάδα, όπου το 2018 -όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια κατέλαβε την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις καινούργιων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Σ
Παρασκευή 01/02/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
H Ford πρώτη σε Ελλάδα και Ευρώπη: Με 380.900 πωλήσεις στην Ευρώπη των 20 κρατών, η Ford σημείωσε πέρυσι επίδοση-ρεκόρ στα LCV από το 1993. Πρωτιά και για την Ελλάδα για 3η συνεχή χρονιά με 1.312 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 19,0%.
H Ford πρώτη σε Ελλάδα και Ευρώπη: Με 380.900 πωλήσεις στην Ευρώπη των 20 κρατών, η Ford σημείωσε πέρυσι επίδοση-ρεκόρ στα LCV από το 1993. Πρωτιά και για την Ελλάδα για 3η συνεχή χρονιά με 1.312 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 19,0%.

Το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο σπάει η Ford στην Ελλάδα, όπου το 2018 -όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια κατέλαβε την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις καινούργιων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Συγκεκριμένα, η «μπλε οβάλ» εταιρεία ταξινόμησε πέρυσι στη χώρα μας 1.312 οχήματα, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 19,0% (σύνολο πωλήσεων LCV: 6.905 μονάδες) και έχοντας σημαντική διαφορά από τη δεύτερη σε πωλήσεις εταιρεία.

Μάλιστα, η Ford στην Ελλάδα σημείωσε επίδοση ακόμα καλύτερη από ότι στην Ευρώπη, όπου πέρσι κατέλαβε για 4η συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στις πωλήσεις, έχοντας στα LCV μερίδιο αγοράς 14,1% (+0,6 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το 2017) το οποίο είναι και το υψηλότερο που έχει επιδείξει η μάρκα από το 1995.

Συγκεκριμένα, η Ford παρέδωσε στην Ευρώπη των 20 κρατών 380.900 μονάδες LCV, έχοντας αύξηση κατά 8,1% σε σχέση με το 2017 και πραγματοποιώντας την καλύτερή της εμπορική επίδοση της τελευταίας 25ετίας. Ευρωπαϊκή πρωτιά και για το Ford Ranger πέρυσι στην κατηγορία των pick-up με 51.500 πωλήσεις (+15,7% από το 2017), με την τετραμελή οικογένεια Transit (Transit, Transit Custom, Transit Connect, Transit Courier) να πουλάει συνολικά 308.800 μονάδες.

Νέα ευρωπαϊκή στρατηγική η Ford

Στο μεταξύ, νέα στρατηγική καταστρώνει η Ford στην Ευρώπη, θέλοντας να βελτιώσει τη βραχυπρόθεσμη κερδοφορία της, αλλά και να τονώσει τη μελλοντική της ανταγωνιστικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζει να παράξει μοντέλα που θα είναι καλύτερα συνδεδεμένα με τις ανάγκες των πελατών της, εστιάζοντας σε πιο επικερδή οχήματα και εγκαταλείποντας τα λιγότερο δημοφιλή. Παράλληλα, επιχειρείται μια δομική αναδιάρθρωση, με έμφαση στον περιορισμό του κόστους, κάτι που μεταφράζεται και σε απολύσεις πλεονάζοντος προσωπικού και σε κλείσιμο εργοστασίων, όπως αυτό στο Μπορντώ της Γαλλίας, όπου μετά το τέλος Αυγούστου του 2019 θα σταματήσουν να παράγονται αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Επιπλέον, η Ford καθιερώνει τρεις επιχειρηματικές ομάδες στη Γηραιά Ήπειρο: τα Επαγγελματικά Οχήματα, τα Επιβατικά Οχήματα και τις Εισαγωγές. Σε ό,τι αφορά στα επαγγελματικά οχήματα, η Ford θέλει να συνεχίσει να ενισχύει την ηγετική θέση των μοντέλων της στην Ευρώπη (όπου το 1 στα 4 Ford που πωλούνται είναι επαγγελματικό μοντέλο), με μια ολοκληρωμένη προσφορά έξυπνων οχημάτων, υπηρεσιών και συνεργασιών. Η εταιρεία θέλει να αξιοποιήσει περαιτέρω υφιστάμενες κοινοπραξίες, όπως η επιτυχής Ford Otosan, αλλά και να επανεξετάσει άλλες, όπως η ρώσικη Ford Sollers, προκειμένου να ενισχύσει την ανάπτυξή της.

Συμμαχία με Volkswagen

Σε αυτό το πλαίσιο, οριστικοποιήθηκε η συμμαχία μεταξύ των Ford Motor Company και Volkswagen AG (όπως πριν από 6 μήνες είχε γράψει το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤIR Αυγούστου 2018) η οποία θα διοικείται από μία κοινή επιτροπή, επικεφαλής της οποίας θα είναι ο CEO της Ford, Jim Hackett και ο CEO της Volkswagen, Dr. Herbert Diess. Η συνεργασία αποσκοπεί στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και στη βελτίωση της αποδοτικότητας, επιτρέποντας στις δύο εταιρείες να μοιραστούν τα κόστη εξέλιξης νέων αρχιτεκτονικών για τα μελλοντικά οχήματά τους.

Αρχή θα γίνει το 2022, με το παγκόσμιο εμπορικό λανσάρισμα ενός pick-up μοντέλου νέας γενιάς, το οποίο θα εξελίξει και θα κατασκευάσει η Ford για λογαριασμό και των δύο εταιρειών. Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο van, πάλι δια χειρός Ford, το οποίο θα προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά, με τη Volkswagen να αναλαμβάνει το μικρότερο van της κοινής γκάμας. Οι υπεύθυνοι των δύο εταιρειών εκτιμούν πως η συνεργασία τους πάνω στα ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα - τα οποία υπόσχονται πως θα διαφέρουν, διατηρώντας την εταιρική τους ταυτότητα - θα αποφέρει καρπούς ήδη από το 2023, όταν και φιλοδοξούν να εμφανίσουν βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα.

Αξίζει να τονιστεί πως με αυτή τους την κίνηση, οι δύο μάρκες δημιουργούν την ισχυρότερη συμμαχία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όρους όγκου παραγωγής οχημάτων LCV, καθώς η Ford και η Volkswagen, πούλησαν πέρσι από κοινού, σχεδόν 1,2 εκ. ελαφρά επαγγελματικά οχήματα παγκοσμίως. Επιπλέον, οι δύο εταιρείες υπέγραψαν μνημόνιο προκειμένου να διερευνήσουν τη συνεργασία τους στους τομείς των αυτόνομων οχημάτων, στις υπηρεσίες κινητικότητας και στα ηλεκτρικά οχήματα. Παράλληλα, οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι είναι ανοικτές να εξετάσουν και άλλα προγράμματα οχημάτων στο μέλλον.

Σημειώνεται, κλείνοντας, πως στους κόλπους της Ford Motor Ελλάς A.E.B.E. επικρατεί αισιοδοξία και για τη φετινή εμπορική επίδοση, με τις εκτιμήσεις των ιθυνόντων της εταιρείας να κάνουν λόγο για συνέχιση της επιτυχίας για 4η συνεχή χρονιά. Το παραπάνω πηγάζει από το γεγονός πως η γκάμα της εταιρείας εμπλουτίζεται με νέα μοντέλα, όπως το «καυτό» Ranger Raptor των 213 ίππων με το 10άρι αυτόματο κιβώτιο, το μεγάλο Transit 2T των δύο τόνων, αλλά και το καινοτόμο Transit Custom PHEV, ένα υβριδικό βαν που φορτίζει τις μπαταρίες του στην πρίζα.

Το 2018 η οικογένεια Ford Transit πούλησε συνολικά στην Ευρώπη 308.800 μονάδες (στη φωτό το νέο Transit 2T). Λόγω της μακράς εμπειρίας της στο χώρο, η Ford θα εξελίξει το επόμενης γενιάς βαν της Volkswagen.
PreviousNext