Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz Sprinter Minibuses

Το νέο Sprinter Tourer της Mercedes-Benz αποτελεί τη βάση για μία καινούργια γενιά μικρών λεωφορείων που περιλαμβάνει τη σειρά μοντέλων City, Transfer, Mobility και Travel, ανάλογα με τη μεταφορική
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/02/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το μοντέλο Sprinter Transfer 35 με μήκος 6,967 χιλιοστά, πλάτος 2,020 χιλιοστά και ύψος 2,850 χιλιοστά.
Το μοντέλο Sprinter Transfer 35 με μήκος 6,967 χιλιοστά, πλάτος 2,020 χιλιοστά και ύψος 2,850 χιλιοστά.

Το νέο Sprinter Tourer της Mercedes-Benz αποτελεί τη βάση για μία καινούργια γενιά μικρών λεωφορείων που περιλαμβάνει τη σειρά μοντέλων City, Transfer, Mobility και Travel, ανάλογα με τη μεταφορική δραστηριότητα που προορίζονται. Βελτιωμένα είναι όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους, με αποδοτικότερους κινητήρες, προσεγμένη εξωτερική σχεδίαση, άνετους εσωτερικούς χώρους, προηγμένη τεχνολογία και συνδεσιμότητα. Στην κορυφή όλων τοποθετείται το Sprinter City 75 το οποίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 38 επιβάτες. Οδηγούμε στο Μάνχαϊμ το Mercedes-Benz Sprinter Mobility 23, για τη μεταφορά ατόμων με κινητικά προβλήματα, από το οποίο σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Εξωτερικές αλλαγές

To νέο Sprinter Tourer αντικατοπτρίζει πλήρως την μοντέρνα εικόνα της εταιρείας, με σημαντικές βελτιώσεις και τροποποιήσεις. Οι βασικότερες αλλαγές του εντοπίζονται στο μπροστινό μέρος του με το καπό να έχει ανέβει πιο ψηλά. Μια δεύτερη σημαντική αλλαγή αφορά στα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι πιο λεπτά και μια τρίτη τις πιο φαρδιές καμπύλες κάτω από τα πλαστικά προστατευτικά στα πλαϊνά του αμαξώματος.

Προσεγμένο εσωτερικό

Σε επίπεδο αισθητικής, υλικών και εξοπλισμού το νέο Sprinter ξεπερνάει κάθε προσδοκία του επαγγελματία. Σημείο αναφοράς αποτελεί η νέα σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας η οποία εφοδιάζεται με μεγάλο ανοιχτό χώρο αποθήκευσης και με οθόνη αφής 7 ή 10,5 ιντσών, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πολυμέσων της Mercedes-Benz.

Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη και είναι εύκολα στη χρήση. Γενικότερα η αναβαθμισμένη εργονομία προκύπτει από τα μεγάλα και σωστά ομαδοποιημένα κουμπιά, ο χειρισμός των οποίων γίνεται άμεσα από τον οδηγό. Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι κυρίως γκρι χρώματος και συνδυάζονται με μαύρες και αλουμινένιες επιφάνειες.

Από το δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών ενεργοποιείται και απενεργοποιείται το cruise control, το ηχοσύστημα καθώς και το σύστημα πολυμέσων. Η θέρμανση στο εσωτερικό εξασφαλίζεται από το κλιματιστικό ισχύος 7 ή 11 kw.

Το Sprinter Tourer προσφέρει την κατάλληλη γκάμα για τις διαφορετικές απαιτήσεις των επιβατών και χάρη στο σύστημα Easy Mounting επιτρέπει την εύκολη μετακίνηση και αφαίρεση των καθισμάτων. Βασικό χαρακτηριστικό των καθισμάτων είναι ότι ζυγίζουν λιγότερο από τα αντίστοιχα της προηγούμενης γενιάς και αφαιρούνται ή μετακινούνται πιο εύκολα. Όλα τα ενιαία καθίσματα διατίθενται προαιρετικά με ρυθμιζόμενες πλάτες και προσκέφαλα. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο μετακινούνται μέσα σε ράγες διασφαλίζοντας πως δεν θα γδαρθεί το δάπεδο.

Κινητήρας

Τη βάση των πετρελαιοκινητήρων διαμορφώνουν ένας 2,1 λίτρων και ένας 3,0 λίτρων. Ο 2,1 λίτρων είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις ισχύος, στους 114, 143 και 163 ίππους με μέγιστη ροπή στα 330, 360 και 400 Nm μεταξύ 1.400-2.400 σ.α.λ. Ο εξακύλινδρος κινητήρας των 3,0 λίτρων αποδίδει 190 ίππους και 440 Nm μέγιστη ροπή. Σύμφωνα με την εταιρεία μειώθηκαν οι τριβές στα κινούμενα μέρη του κινητήρα και τον ιμάντα χρονισμού, επιτυγχάνοντας μείωση της κατανάλωσης και αύξηση της ωφέλιμης ζωής του κινητήρα. Για να επιτευχθούν οι προδιαγραφές ρύπων Euro 6 χρησιμοποιείται η τεχνολογία SCR, με αύξηση της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ AdBlue στα 22 λίτρα.

Συστήματα ασφαλείας

Πλούσιος είναι ο κατάλογος των συστημάτων ασφαλείας του Mercedes-Benz Sprinter αυξάνοντας σημαντικά την ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται συστήματα όπως το Crosswind Assist το οποίο μεγιστοποιεί την ευστάθεια του οχήματος όταν κινείται με υψηλή ταχύτητα και δέχεται δυνατές ριπές ανέμου. Το σύστημα ελέγχει την πέδηση σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος ESP, διατηρώντας σταθερή την πορεία του οχήματος. Επιπλέον διαθέτει το σύστημα Active Distance Assist DISTRONIC το οποίο αξιοποιεί δεδομένα για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, διατηρώντας αυτόματα την προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα Active Brake Assist διακρίνει πεζούς και σταθερά εμπόδια και είναι ικανό να ακινητοποιήσει το Sprinter από οποιαδήποτε ταχύτητα και να αποτρέψει την σύγκρουση ακόμη και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει. Επιπρόσθετα, το σύστημα υποβοήθησης λωρίδας Active Lane Keeping Assist βοηθά να παραμένει το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό με παλμικές δονήσεις στο τιμόνι και αν δεν υπάρξει αντίδραση μπορεί να βοηθήσει στην επαναφορά του οχήματος στη λωρίδα μέσω επεμβάσεων στα φρένα.

Συνδεσιμότητα

Ένα από τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά του Sprinter είναι οι δικτυωμένες υπηρεσίες Mercedes Pro Connect σε συνδυασμό με τα καινούρια συστήματα πολυμέσων MBUX (Mercedes Benz User Experience). Το σύστημα συνδέεται με το κινητό ή το τάμπλετ του οδηγού και διαθέτει πλοήγηση με πληροφορίες για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, προγραμματίζει το καλύτερο δρομολόγιο και αποθηκεύει τις συνήθειες του οδηγού σε ειδικό προφίλ. Μέσω του Pro Connect παρέχεται πρόσβαση στον υπεύθυνο στόλου σε όλες τις πληροφορίες του οχήματος, όπως τοποθεσία, στάθμη καυσίμου, σέρβις του αυτοκινήτου.

Sprinter City 75

Το Spinter City 75 αποτελεί τη ναυαρχίδα των minibus της εταιρείας και χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του, με μήκος 8,5 μέτρα, πλάτος 2.020 χιλιοστά και μεταξόνιο 5.095 χιλιοστά κα-ταφέρνει να προσεγγίζει με ευκολία τουριστικές περιοχές και ιστορικά κέντρα πόλεων. Το συνολικό βάρος του οχήματος είναι 6,8 τόνοι, φέρει διπλά ελαστικά (215/75R 17,5) και ο πίσω άξονας εφοδιάζεται με αερανάρτηση. Επιπλέον, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επιβραδυντής Telma με ισχύ φρεναρίσμαος 350 Nm.

Η είσοδος των επιβατών γίνεται από μια δίφυλλη ηλεκτρική πόρτα που ανοίγει προς τα έξω και βρίσκεται πίσω από τον εμπρόσθιο άξονα ή μέσω μιας μονής πόρτας στο πίσω μέρος. Πλέον, δεν απαιτείται η λειτουργία επιγονάτισης καθώς το πάτωμα απέχει μόνο 270 χιλιοστά από το έδαφος. Από την αριστερή πλευρά υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης μέχρι πέντε πτυσσόμενων καθισμάτων και ακόμα δύο από την απέναντι πλευρά. Επιπλέον, υπάρχει πρόβλεψη χώρου για αναπηρικό αμαξίδιο. Στο πίσω μέρος του λεωφορείου βρίσκονται άλλα έντεκα καθίσματα τύπου City Star που είναι διαθέσιμα σε διαφορετικές εκδόσεις, ως προς τους σκελετούς και τα πλαστικά τους. Στην οροφή ενσωματώνονται εκτός από τους αεραγωγούς και φώτα Led. Η θέρμανση στο εσωτερικό επιτυγχάνεται γρήγορα από το ημιαυτόματο σύστημα κλιματισμού Tempatic, από ένα κλιματιστικό με ισχύ 11 Kw καθώς επίσης και από ένα βοηθητικό θερμαντήρα νερού με λειτουργία προθέρμανσης.

Spinter Transfer

Ιδανική για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών είναι η ευέλικτη σειρά Transfer η οποία διατίθεται σε τέσσερα μοντέλα. Συγκεκριμένα είναι διαθέσιμο το Spinter Transfer 23 με μήκος 5,9 μέτρα, το Sprinter Transfer 35 με μήκος 7 μέτρα, το Sprinter Transfer 45 με μήκος 7,4 μέτρα και το Sprinter Transfer 55 με μήκος 7,7 μέτρα. Το μικτό βάρος κυμαίνεται από 3,55 έως 5,5 τόνους και προσφέρει δυνατότητα μεταφοράς από 12 έως 22 επιβάτες.

Sprinter Mobility

Το μοντέλο Mobility είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις και είναι κατάλληλο για τη μεταφορά ατόμων με κινητικά προβλήματα και άρα ιδανικό για κέντρα αποκατάστασης, νοσοκομεία και κλινικές. Το μοντέλο Mobility 23 με μήκος 5,9 μέτρα, το οποίο το καθιστά ευέλικτο για την κίνησή του στην πόλη, έχει μικτό βάρος 3,5 τόνους. Στο εσωτερικό του φιλοξενούνται έως οκτώ επιβάτες ή έως και τέσσερις θέσεις αναπηρικών αμαξιδίων ή συνδυασμός αυτών. Η πρόσβαση γίνεται από μια πλαϊνή συρόμενη πόρτα και από μια διπλή πίσω πόρτα όπου μια ράμπα διευκολύνει την είσοδο ανθρώπων και αμαξιδίων.

Οι έξι διαφορετικές ράγες αλουμινίου που είναι ενσωματωμένες στο πάτωμα επιτρέπουν την ασφάλιση των αμαξιδίων αλλά και τη γρήγορη εναλλαγή των καθισμάτων. Για την ασφάλεια των επιβατών τα καθίσματά τους διαθέτουν ενσωματωμένη ζώνη ασφαλείας δύο ή τριών σημείων.

Μεγαλύτερο είναι το μοντέλο Mobility 45 που έχει μικτό βάρος 5 τόνους και χώρο για δεκαεννιά επιβάτες ή έως έξι αμαξίδια. Στο πάτωμα είναι τοποθετημένες οκτώ ράγες επιτρέποντας την όποια διαμόρφωση του εσωτερικού, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες. Στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται μια ράμπα δύο τεμαχίων μήκους 2,4 μέτρων και βάρους 30 κιλών. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ενός ελαφρού ανελκυστήρα αναπηρικών αμαξιδίων.

Στο δρόμο με το Sprinter Mobility 23

Τη μικτή διαδρομή των 40 χιλιομέτρων την καλύψαμε με το Mercedes-Benz Sprinter Mobility 23 με τον κινητήρα ΟΜ 671απόδοσης 163 ίππων και ροπής 360 Nm. Το πρώτο που έχουμε να σημειώσουμε είναι η απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς να περιορίζεται το οπτικό πεδίο από τις εμπρός κάθετες κολώνες.

Η εργονομία είναι υποδειγματική και αυτό που έχουμε να επισημάνουμε είναι η ευκολία μετακίνησης του οδηγού προς τη δεξιά πλευρά αλλά και προς τον χώρο των επιβατών. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πατώντας το κουμπί Start/Stop Engine, και ο θόρυβός του στο ρελαντί είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Ξεκινούμε με κατεύθυνση το κέντρο του Μάνχαϊμ και από τα πρώτα θετικά στοιχεία που εντοπίζουμε είναι η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων (Mercedes-Benz 7G Tronic).

Ομαλές εκκινήσεις χωρίς απότομες αυξομειώσεις στις στροφές του κινητήρα είναι ένα από τα βασικά-θετικά-γνωρίσματά του. Για παράδειγμα με πέμπτη σχέση και 3.750 σ.α.λ πήραμε το πόδι μας από το γκάζι και οι στροφές έπεσαν ομαλά στις 1.500. Επιπλέον, ακόμη και σε βίαιο πάτημα του γκαζιού, το κιβώτιο επιλέγει διαρκώς τη σωστή σχέση και οι στροφές ανεβαίνουν επίσης σταθερά. Σε ανηφόρα είχαμε την πέμπτη σχέση με 1.500 σ.α.λ και 70 χλμ/ώρα, με τη στιγμιαία κατανάλωση να είναι κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. και κάνοντας kick down, το κιβώτιο επέλεξε την τρίτη σχέση και σε εννιά δευτερόλεπτα έπιασε τα 100 χλμ/ώρα. Γενικότερα το κιβώτιο ικανοποιεί τόσο σε αίσθηση όσο και σε κλιμάκωση. Στον αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητα κοντά στα 120 χλμ/ώρα, παρατηρούμε ότι είναι σημαντικά αναβαθμισμένη η ποιότητα κύλισης και η κατευθυντικότητά του. Η ροπή γίνεται αισθητή από χαμηλές στροφές και ο κινητήρας διακρίνεται για τη δύναμή του σε μεγάλο εύρος στροφών.

Επίσης, εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωσή του χωρίς να περνούν έντονοι θόρυβοι στο εσωτερικό, (από τους καθρέφτες, τα ελαστικά και από τον κινητήρα) ακόμη και σε ταχύτητες άνω των 130 χλμ/ώρα. Αν και το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση έχει εξαιρετική αίσθηση, ωστόσο, μοναδικό σημείο κριτικής αποτελεί το γεγονός ότι θα θέλαμε το τιμόνι να είναι πιο βαρύ στις ψηλές ταχύτητες.

Στο δια ταύτα η μοντέρνα και αποδοτική με δυναμικά χαρακτηριστικά νέα γενιά του Mercedes-Benz Sprinter Tourer προσφέρει ελκυστικές λύσεις στο χώρο της επιβατικής μεταφοράς. Είτε προορίζεται για μεταφορά τουριστών ή για τακτική γραμμή ή για μεταφορά ατόμων με κινητικά προβλήματα, ο επαγγελματίας θα έχει στη διάθεσή του ένα αξιόπιστο εργαλείο δουλειάς το οποίο παράλληλα αναβαθμίζει και την εικόνα της επιχείρησής του.

Το μοντέλο Sprinter Mobility είναι κατάλληλο για τη μεταφορά ατόμων με κινητικά προβλήματα και χωρίζεται στο μοντέλο 23 με χωρητικότητα έως και οκτώ επιβάτες και στο μοντέλο 45 με χωρητικότητα έως και δεκαεννιά επιβάτες.

Στο ίδιο τεύχος #370

PreviousNext