Για όσους δεν γνωρίζουν τα Scania Μάμμος και Scania Αμπελάκιας από τη Μαγνησία ο τίτλος του θέματος ίσως να ακούγεται κάπως βαρύγδουπος. Για τους υπόλοιπους όμως, για την πλειοψηφία των επαγγελματιών που τα συναντούν στο δρόμο, είναι δικαιολογημένος.

Ιδιαίτερα βέβαια το Scania Αμπελάκιας, με οδηγό τον Γιάννη Αλιτζκόλη, είναι ένα πραγματικό πολυβόλο, που μετατρέπει σε ευθεία όλες τις ανηφόρες. Εκτός από δύναμη και γκάζια, οι δύο τράκτορες διαθέτουν και το δικό τους ξεχωριστό στυλ. Ας τους γνωρίσουμε…

Σάββατο πρωί και στο συνεργείο του Λάμπρου Μάμμου στον Αλμυρό γίνεται το αδιαχώρητο. Κάποια φορτηγά μπαίνουν στις εγκαταστάσεις, ορισμένα βγαίνουν και άλλα είναι στις ρεμίζες για συντήρηση. Ωστόσο, εμείς έχουμε πάει για συγκεκριμένο σκοπό και ανάμεσα στα υπόλοιπους τράκτορες αναζητούμε τον δικό μας στόχο.

Το μάτι μας θα πέσει αμέσως στα δύο τέρατα της Μαγνησίας, το R του Λάμπρου Μάμμου και το 164 της μεταφορικής Αμπελάκιας. Για το πρώτο δεν γνωρίζαμε πολλά στοιχεία, καθώς είναι ένα καινούργιο αυτοκίνητο στο χώρο, ενώ για το δεύτερο είχαμε προσωπική εμπειρία από τα παλιά. Άλλωστε, με τον οδηγό του, τον Γιάννη Αλιτζκόλη και τον αδερφό του Ηλία, μας συνδέει φιλία χρόνων και, το βασικότερο, πρόκειται για δύο από τους πιο γνωστούς και φανατικούς Σκανιάκηδες της χώρας μας.

Το κρύο χειμωνιάτικο σκηνικό ανέλαβαν να ζεστάνουν τα δύο Scania με πολλά ντουμάνια και κάπνες. Το συνεργείο κατακλύστηκε από κάπνες και πριν γίνουμε ανεπιθύμητοι, πήραμε το πόδι μας από το γκάζι, τα άλογα ηρέμησαν και ξεκινήσαμε για τη φωτογράφιση. Πού θα γίνει, αναρωτηθήκαμε; Ο οικοδεσπότης μας Λάμπρος Μάμμος, είχε διαλέξει το καλύτερο σημείο. Λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά, στους πρόποδες του όρους Όθρυς, σε μια καταπράσινη πλαγιά.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Φεβρουαρίου (370) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.