Μετά από μήνες διαβουλεύσεων μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ευρωκοινοβουλίου, των 28 κρατών-μελών και αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοινώθηκαν τα νέα στάνταρ για την εκπομπή ρύπων (κυρίως CO2) για επαγγελματικά οχήματα.

Συνοπτικά, οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν τις εκπομπές CO2 των οχημάτων που κατασκευάζουν κατά 15% μέχρι το 2025 και 30% έως το 2030. Οι στόχοι είναι απολύτως δεσμευτικοί και οι κατασκευαστές θα πληρώνουν μεγάλα πρόστιμα για κάθε πιθανή υπέρβαση. Οι αντιδράσεις από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σφοδρές, με τον πρόεδρο της ένωσης των Ευρωπαίων κατασκευαστών (ACEA), κ. Erik Jonnaert να χαρακτηρίζει τις νέες προδιαγραφές «υπερφιλόδοξες και ομιχλώδεις».

Άμεσα, με τη χρήση του εξομοιωτή VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool, EC 2017/2400) θα γίνεται ακριβής υπολογισμός των εκπεμπόμενων ρύπων κάθε τύπου φορτηγού –για μονά φορτηγά, με τρέιλερ, ωφέλιμο φορτίο κ.ά.– και θα αποδίδονται ως «ετικέτα» οι εκπομπές CO2 (γρ./ τονοχιλιόμετρο) και ως λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. Επιπρόσθετα, μέσω on board ηλεκτρονικών θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η κατανάλωση κάθε φορτηγού.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Μαρτίου (371) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.