Η Mitsubishi λέει πως το νέο L200 είναι πιο σκληροτράχηλο κι ανθεκτικό από ποτέ, αλλά το ιαπωνικό pick-up πάντα ήταν πραγματικό «εργαλείο» -άκρως επιθετική εμφάνιση, νέο αυτόματο κιβώτιο, εξελιγμένη τετρακίνηση και πανδαισία ηλεκτρονικών, κάνουν την έκτη γενιά του μοντέλου πιο ικανή από ποτέ.

Η τελευταία γενιά του Mitsubishi L200 μοιάζει να λανσαρίστηκε χθες, έχουν περάσει όμως ήδη τρία χρόνια από την παρουσίασή της. Ένα χρονικό διάστημα κατά το οποίο η κατηγορία όχι μόνο έγινε σημαντικά πιο πολυπληθής με νέους παίκτες να διεκδικούν μερίδια αγοράς, αλλά και εμφανώς πιο πολυτελής ως προς τον εξοπλισμό των οχημάτων, με τους πελάτες να απαιτούν σχεδόν πρωτοφανείς ανέσεις για οχήματα που κάποτε ήταν, θα λέγαμε, σπαρτιάτικα. Προκειμένου να απαντήσει στις απαιτήσεις της εποχής και με αφορμή τα 40 χρόνια από το πρώτο L200, η Mitsubishi μόλις παρουσίασε λοιπόν, την έκτη γενιά του μοντέλου.

Πρωταρχικό μέλημα ήταν ο εκτεταμένος ανασχεδιασμός του αμαξώματος. Το λουκ της υφιστάμενης γενιάς έδειχνε πλέον κάπως άτολμο και ιδιαίτερα χαμηλών τόνων, και τα σχεδιαστικά ήθη της εποχής επιτάσσουν πολύ πιο δυναμικό χαρακτήρα, με τεράστια μάσκα που παραπέμπει στα τελευταίας εσοδείας SUV της φίρμας. Ακολούθως, το νέο μοντέλο προικίστηκε με νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, κι ένα καινούργιο αυτόματο κιβώτιο. Κοντολογίς, αυτές είναι και συνολικά όλες οι αλλαγές που έχουν σημασία για τον επαγγελματία. Μπορεί να μην ακούγονται πολλές, αλλά 2.400 τμήματα του οχήματος είναι καινούργια –διόλου άσχημα, αν σκεφτεί κανείς πως ένα pick-up συνήθως μένει ίδιο κι απαράλλαχτο στην αγορά εφτά με οχτώ χρόνια, και η Mitsubishi τα έκανε όλα αυτά μετά την πάροδο μόλις τριών ετών.

«Άγριες διαθέσεις»

Οπτικά, η κύρια αλλαγή είναι το εμπρός μέρος του οχήματος με τη μάσκα να δείχνει άγριες διαθέσεις. Καταφέρνει να εντάσσεται πλήρως στη μόδα των ημερών με τις υπερμεγέθεις γρίλιες και τη γυμνασμένη παρουσία. Η μεγαλύτερη διαφορά, και αυτή που ξεχωρίζει ουσιαστικά, το νέο μοντέλο από το προηγούμενο, είναι η νέα θέση των φωτιστικών σωμάτων: είναι τώρα τοποθετημένα 100 χιλιοστά πιο ψηλά, απέχοντας συνολικά από το έδαφος 700 χιλιοστά. Αυτό δεν έγινε αποκλειστικά και μόνο για αισθητικούς λόγους για να δείχνει πιο δεμένο το αυτοκίνητο αλλά γιατί διασχίζοντας υψηλά υδάτινα εμπόδια ή ποτάμι, τα φώτα παραμένουν έξω από το νερό κάνοντας τη δουλειά τους, να φωτίζουν δηλαδή, το δρόμο εμπρός.

Νέας σχεδίασης είναι τα πλαϊνά και πίσω πάνελ του αμαξώματος, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι ιδιαίτερα ευμεγέθη. Συνολικά, είναι δύσκολο να μη γυρίσεις να χαζέψεις το νέο μοντέλο –η φυσική του παρουσία «φωνάζει» από μακριά, σε πλήρη αντίθεση με τη συγκρατημένη φιγούρα του προηγούμενου. Αναλογιζόμενοι το πόσο γρήγορα προχώρησε η Mitsubishi στην αντικατάσταση του L200, μία έξυπνη κίνηση ήταν να κρατήσει την καρότσα ίδια κι απαράλλαχτη σε διαστάσεις και εκμετάλλευση, καθώς όλα τα αξεσουάρ του προηγούμενου μοντέλου ταιριάζουν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο καινούργιο. Βάρη, διαστάσεις παραμένουν ως είχαν: το μέγιστο απόβαρο είναι στα 1.040 κιλά για διπλοκάμπινο L200, το μέγιστο ωφέλιμο μήκος φόρτωσης στα 1.520 χιλιοστά, ενώ ως προς το ωφέλιμο πλάτος, μια ευρωπαλέτα χωράει άνετα.

Διαβάστε περισσότερα στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.