Με γνώμονα τη δραστική μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, η PepsiCo στρέφεται στη λύση του φυσικού αερίου, αποκτώντας πιλοτικά τα πρώτα βαν που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), πέντε ολοκαίνουργια IVECO Daily. Παράλληλα, βασικό μέλημα της εταιρείας αποτελεί η βέλτιστη και συνεχής εκπαίδευση καθώς και η ασφάλεια των οδηγών της, ενώ ταυτόχρονα με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων ελέγχου και προγραμματισμού, εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία του στόλου της.

Η PepsiCo Ελλάδας αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην ελληνική αγορά των αλμυρών σνακ και αναψυκτικών με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει μερικές από τις πιο γνωστές μάρκες του χώρου. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 930 εργαζομένους και εδρεύει στον Αγ. Στέφανο Αττικής, όπου διαθέτει μια υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και διανομής των προϊόντων, ενώ διατηρεί γραφεία και στη Θεσσαλονίκη για την υποστήριξη των πωλήσεων στη Β. Ελλάδα.

Με αφορμή την πρόσφατη πιλοτική απόκτηση πέντε μονάδων του IVECO Daily, οι οποίες κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), επισκεφθήκαμε την έδρα της εταιρείας προκειμένου να συνομιλήσουμε με τον κ. Άγγελο Τόλια, Fleet & EHS (Environment, Health & Safety) Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο.

Ο στόλος της εταιρείας

Η εταιρεία διαθέτει έναν ιδιόκτητο στόλο που αποτελείται από 66 βαν με τονάζ γύρω στους 4 τόνους (όλα άνω των 3,5 τόνων), τα οποία κάνουν κυρίως πώληση «ex-van», δηλαδή επιπλέον των διανομών κάνουν ταυτόχρονα και πώληση. Υπάρχουν ακόμα 10 μεγαλύτερα φορτηγά, οκτώ των 7,5 τόνων για το λιανεμπόριο της Αθήνας (σούπερ μάρκετ), αλλά και δύο συρόμενα φορτηγά (Volvo FH12 και IVECO Stralis). Πρόκειται για δύο jumbo truck με χωρητικότητα 90 κ.μ., τα οποία εξυπηρετούν τους συνεργάτες της εταιρείας στη Β. Ελλάδα. Με σκοπό τη βέλτιστη αξιοποίησή τους, αναλαμβάνουν και πρόσθετες μεταφορές, όπως επιστροφές παλετών και μεταφορά πρώτων υλών, με στόχο να μην επιστρέφει ποτέ άδειο το όχημα στη βάση του.

Τα πέντε νέα IVECO Daily αντικατέστησαν παλαιότερα οχήματα και επιχειρούν μέσα στο κέντρο της Αθήνας. Στόχος της εταιρείας είναι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου να μην ξεπερνάει τα 10 έτη, ενώ σχεδιάζεται ένα πιο «επιθετικό» πλάνο αντικαταστάσεων για το μέλλον. «Υπάρχει σχέδιο αντικατάστασης, σύμφωνα με το οποίο θα αλλάζουμε 5-6 οχήματα κάθε χρόνο. Αυτό που κάνουμε τώρα αποτελεί πιλότο, στον οποίο θα στηριχθούν οι μελλοντικές μας αποφάσεις, λαμβάνοντας υπ' όψιν μας όλους τους περιορισμούς. Θέματα που χρήζουν προσοχής είναι το αυξημένο βάρος του οχήματος, άρα και η μείωση του ωφέλιμου φορτίου, αλλά και το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου που είναι ακόμη περιορισμένο. Παράλληλα, θεωρούμε ότι είναι χρέος μας να πάρουμε πολύ σοβαρά την κλιματική αλλαγή και εξετάζουμε προσεκτικά όλες τις παραμέτρους, ώστε τα όποια εμπόδια να καμφθούν και να καθιερώσουμε το φυσικό αέριο για το στόλο της Αττικής, δηλαδή για τα City Logistics», δήλωσε ο κ. Άγγελος Τόλιας.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Ιουνίου (374) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.