Τα πούλμαν της Temsa είναι εδώ και χρόνια καθιερωμένα στη συνείδηση των επαγγελματιών ως ποιοτικά, και αξιόπιστα οχήματα για όποιον θέλει όχι μόνο να κάνει γρήγορη απόσβεση της επένδυσής του, αλλά και να δουλεύει άνετα. Στην τελευταία του εκδοχή, το HD 12 αποτελεί το μοντέλο που αναδεικνύει την εταιρεία ηγέτη στο ολιγομελές κλαμπ των ανεξάρτητων κατασκευαστών της αγοράς.

Το πάρκο των Temsa στη χώρα μας μεγαλώνει αδιάκοπα, κι αυτό κάτι λέει. Σε μία από τις πιο ώριμες αλλά και συντηρητικές αγορές λεωφορείου της Ευρώπης, δηλαδή την Ελλάδα, το να μπεις σφήνα ανάμεσα στους εγνωσμένης αξίας και κύρους κατασκευαστές, είναι σημαντικό επίτευγμα. Κι όμως, η Temsa τα κατάφερε. Είναι δύσκολο πλέον να κάνεις μεγάλο ταξίδι στο οδικό μας δίκτυο χωρίς να δεις κάποιο Temsa. Κανείς άλλος ανεξάρτητος κατασκευαστής –πλην των γνωστών από Γερμανία, Σουηδία, Ιταλία και Ολλανδία- δεν το έχει πετύχει αυτό στο παρελθόν. Κι όχι μόνο εδώ.

Η Temsa πουλάει τα προϊόντα της σε 70 χώρες, με την παρουσία της μόνο συμβολική να μην είναι. Σε Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία, Ιταλία και ΗΠΑ η εταιρεία έχει μερίδια αγοράς κοντά στην κορυφαία τριάδα των ταξινομήσεων. Η γκάμα πάντα είχε μεγάλο «βάθος» και τώρα είναι υπερπλήρης. Τα Temsa HD 12 που παραδόθηκαν στο ΚΤΕΛ Ν. Αχαΐας είναι από τα πλέον πρόσφατα μοντέλα της εταιρείας που κυκλοφόρησαν σε ελληνικούς δρόμους. Βρεθήκαμε λοιπόν στην αχαϊκή πρωτεύουσα για να δούμε από κοντά τα νέα πούλμαν και να μιλήσουμε με τους οδηγούς.

Λιτό, όμορφο και «δεμένο»

Το HD 12 προορίζεται για ΚΤΕΛ και τουριστικά γραφεία που δίνουν μεγάλη σημασία στην αποδοτικότητα. Για VIP τουρισμό, η Temsa έχει άλλο πούλμαν, τη ναυαρχίδα της γκάμας, το επιβλητικό Maraton. Έτσι κι αλλιώς, το HD 12 έχει ένα πολύ ενδιαφέρον αμάξωμα (12.276 χιλιοστά συνολικό μήκος και ύψος 3.664 χιλιοστών με το A/C) το οποίο σχεδιαστικά, είναι η αποθέωση της απλότητας. Καταφέρνει να είναι κλασικό και μοντέρνο ταυτόχρονα, με το οικογενειακό DNA να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο. Τα μόνα σημεία όπου οι σχεδιαστής επέτρεψε στον εαυτό του να «παίξει» λίγο, είναι στην ουρά του οχήματος και στα πλαϊνά, στο εμπρός ένα πέμπτο του αμαξώματος.

Και όπως κάθε καλό ντιζάιν, όσο πλησιάζεις, τόσο ανακαλύπτεις λεπτομέρειες που σε προκαλούν να κοιτάξεις και δεύτερη φορά –δείτε λ.χ., τις γρίλιες στο κάλυμμα του κινητήρα και τις καμπύλες γύρω από τα φώτα όγκου. Θεωρούμε ότι, πρόκειται για ένα από τα πιο ωραία πούλμαν που κυκλοφορούν, και κάτι μας λέει πως θα δείχνει επίκαιρο και σε αρκετά χρόνια από τώρα. Ως προς την εκμετάλλευση, τα 9 έως 11 κυβικά μέτρα στις μπαγκαζιέρες υπερκαλύπτουν με άνεση τη χρήση του οχήματος ως υπεραστικό λεωφορείο.

Το σαλόνι, 50+1+1 θέσεων, έχει διάκοσμο σε ζεστούς τόνους, και άψογο φινίρισμα ενώ η συναρμογή είναι αψεγάδιαστη. Ο κεντρικός διάδρομος είναι φαρδύς, σε βαθμό που σε εντυπωσιάζει. Τα φώτα είναι LED παντού, ακόμη και στα σκαλοπάτια εισόδου. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους καθίσματα με έδρανα μεγάλων διαστάσεων και πλούσιο αφρώδες, και, όπως συμβαίνει και (σχεδόν) σε όλα τα οχήματα του ανταγωνισμού, μόνο τα καθίσματα στη δεξιά πλευρά –μπροστά από τη δεύτερη είσοδο, έχουν λιγότερο «αέρα».

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Ιουνίου (374) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.