Το πρώτο ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο της Mercedes είναι πλέον τμήμα της μαζικής παραγωγής του κατασκευαστή –από το στάδιο του πρωτοτύπου, έως την τελική του «ωρίμανση» το eCitaro δείχνει πως μπορεί να διαθέτει ταυτόχρονα κορυφαία εκμετάλλευση, ευχρηστία και εχέγγυα συμβατότητας με τις μελλοντικές εξελίξεις σε μπαταρίες και ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης.

Με το νέο eCitaro, η Mercedes, ο κυρίαρχος της ευρωπαϊκής αγοράς λεωφορείου, εισέρχεται με κάθε επισημότητα στην αγορά των 100% ηλεκτρικών οχημάτων. Το eCitaro, το πρώτο ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο της εταιρείας, παρουσιάστηκε το 2018, και ήδη σημειώνει αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία, με αρκετές παραγγελίες. Για τα δεδομένα της κατηγορίας, η πρόσφατη παραγγελία για 56 μονάδες από τον δήμο του Βισμπάντεν για παράδειγμα, είναι τεράστια. Η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ στη Γερμανία για αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία για την ακρίβεια. Σε αυτό το πνεύμα, ένας μικρός στόλος eCitaro βρίσκεται ήδη διάσπαρτος σε διάφορες πόλεις ανά την Ευρώπη για να δώσει την ευκαιρία στα στελέχη των κατά τόπους εταιρειών αστικών συγκοινωνιών να το δοκιμάσουν στην πράξη, αλλά και να εκπαιδευθούν στη σωστή χρήση των οχημάτων και την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών. Βρεθήκαμε στην έδρα του τμήματος λεωφορείων του κατασκευαστή, στο Μανχάιμ, για να δούμε από κοντά την πλήρη ενσωμάτωση του eCitaro στην υπόλοιπη γκάμα, και τη γενικότερη ευχρηστία του ως οδικού μεταφορέα επιβατών.

Έτοιμο για δουλειά

Συνήθως, τα λεωφορεία όλων των εταιρειών είναι τεχνολογικά, αλλά και από άποψη σχεδιασμού, ένα «κλικ» πιο πίσω από τα φορτηγά τους. Με το eCitaro συνέβη το αντίθετο. Πρόκειται για το πρώτο βαρύ επαγγελματικό όχημα του κατασκευαστή, του οποίου το ντιζάιν και το αμάξωμα διαφοροποιούνται πλήρως από το συμβατικό, πετρελαιοκίνητο μοντέλο, όντας πιο «προχωρημένα» σε σύλληψη κι εκτέλεση. Στα φορτηγά της Mercedes, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ακόμη, καθώς το eActros δείχνει πανομοιότυπο με τα συμβατικά μοντέλα. Το eCitaro είναι δηλαδή, προάγγελος των όσων θα δούμε μελλοντικά –τουλάχιστον σε επίπεδο αισθητικής– και στην επόμενη γενιά ηλεκτρικών φορτηγών της εταιρείας. Μέσα σε όλη αυτή την οπτική καινοτομία, το όχημα διατηρεί αυτούσιες μόνο τη δομή και διάταξη του πλαισίου του συμβατικού Citaro, για προφανείς λόγους. Σε περίπτωση κάποιας μικροσύγκρουσης, θα πρέπει το κόστος αντικατάστασης να συγκρατηθεί σε λογικά πλαίσια: το παρμπρίζ λ.χ., προέρχεται από το Citaro Ü, οπότε ο κωδικός ανταλλακτικού είναι κοινός. Όσο για το ρείθρο στα άκρα της οροφής, είναι το μόνο κομμάτι που είναι αποκλειστικό για το eCitaro, αλλά καθώς αποτελείται από κάμποσα μικρότερα κομμάτια, δεν συνιστά λόγο ανησυχίας.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.