Με αυτονομία κοντά στα 200 χιλιόμετρα και ωφέλιμο φορτίο σχεδόν ενός τόνου, το ηλεκτροκίνητο Maxus EV80 της κινέζικης SAIC Motor νιώθει -και δικαίως- πως το μέλλον του ανήκει.

Οι πόλεις, όχι μόνο της Ευρώπης αλλά σε ολόκληρο τον ανεπτυγμένο κόσμο, λαμβάνουν δραστικά μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και σε αυτό το πλαίσιο δημιουργούν η μία μετά την άλλη ζώνες χαμηλών και πολύ χαμηλών ρύπων (LEZ και ULEZ αντίστοιχα), απαγορεύοντας την είσοδο σε αυτές των ρυπογόνων οχημάτων. Η απάντηση σε αυτό το πρόβλημα είναι τα οχήματα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα και κυρίως τα ηλεκτροκίνητα, τα οποία εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους. Ήδη τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν αρχίσει να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος στην πίτα των ευρωπαϊκών πωλήσεων και επιπλέον διαρκώς πληθαίνουν οι προτάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, όχι μόνο στα Ι.Χ. επιβατικά, αλλά και στα ηλεκτρικά κινούμενα ελαφρά και μεσαία επαγγελματικά οχήματα.

Μία από τις πρώτες προτάσεις του χώρου στον τομέα των ηλεκτροκίνητων βαν, είναι το EV80 της κινέζικης SAIC Motor. Αν ωστόσο η καταγωγή του οχήματος σας προκαλεί κάποιον προβληματισμό, σημειώστε πως ο εν λόγω όμιλος –με ενοποιημένες πωλήσεις 136,39 δισ. δολαρίων το 2018– κατετάγη 39ος στη φετινή λίστα «Fortune Global 500 Companies», καταλαμβάνοντας την 7η θέση ανάμεσα σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη και την 1η στης Κίνας (10η κινέζικη εταιρεία συνολικά). Σημειώστε, επιπλέον, πως η SAIC –αντίθετα με τις περισσότερες μάρκες που έχουν εμπλακεί τον τελευταίο καιρό στην «περιπέτεια» της ηλεκτροκίνησης– έχει ήδη σχεδόν έτοιμες τις επόμενες γενιές των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Με αυτές τις σκέψεις κατά νου, επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, η οποία εισάγει στη χώρα μας το Maxus EV80, προκειμένου να δοκιμάσουμε στην πράξη το ηλεκτρικό βαν των 3,5 τόνων, το οποίο διατίθεται ως βαν με δύο ύψη οροφής και σε έκδοση σασί. Στα χέρια μας πήραμε το βαν μεσαίας οροφής (Mid Roof) και με μια πρώτη ματιά η αισθητική του αμαξώματος δεν εντυπωσιάζει, αλλά δεν σε απογοητεύει κιόλας, καθώς το αυτοκίνητο υιοθετεί απλές σχεδιαστικές γραμμές που το κάνουν εύκολα αποδεκτό από τους περισσότερους πιθανούς αγοραστές ανά τον κόσμο.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του ηλεκτροκίνητου Maxus EV80, στο τεύχος Νοεμβρίου (379) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.