Τροχοί & TIR

SEVEL: Στα άδυτα του μεγαλύτερου εργοστασίου LCV

Κορυφαία στιγμή της δημοσιογραφικής παρουσίασης του ανανεωμένου Fiat Talento στην Atessa, υπήρξε η επίσκεψή μας στο εργοστάσιο SEVEL, το οποίο ιδρύθηκε πριν από 38 χρόνια με τη σύμπραξη της Fiat και
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Σάββατο 21/12/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Κάθε 48 δλ. πραγματοποιείται το λεγόμενο «πάντρεμα», δηλαδή το αμάξωμα έρχεται από ψηλά για να συναντήσει ευθυγραμμισμένα από κάτω τα μηχανικά του μέρη και το όχημα να συνεχίσει για την τελική του συναρμολόγηση
Κάθε 48 δλ. πραγματοποιείται το λεγόμενο «πάντρεμα», δηλαδή το αμάξωμα έρχεται από ψηλά για να συναντήσει ευθυγραμμισμένα από κάτω τα μηχανικά του μέρη και το όχημα να συνεχίσει για την τελική του συναρμολόγηση

Κορυφαία στιγμή της δημοσιογραφικής παρουσίασης του ανανεωμένου Fiat Talento στην Atessa, υπήρξε η επίσκεψή μας στο εργοστάσιο SEVEL, το οποίο ιδρύθηκε πριν από 38 χρόνια με τη σύμπραξη της Fiat και του γαλλικού ομίλου PSA.

Εκεί, περισσότερα από 1.170 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα παράγονται καθημερινά, κάτι που σημαίνει πως ανά 48 δλ. ένα νέο όχημα βγαίνει έτοιμο από τη γραμμή παραγωγής. Πέρυσι, κατασκευάστηκαν σχεδόν 297.000 οχήματα και γιορτάστηκε το ορόσημο παραγωγής των 6 εκ. οχημάτων από ιδρύσεως του εργοστασίου, το οποίο καταλαμβάνει έκταση 1.211.176 m2 και απασχολεί σήμερα περί τους 6.800 ανθρώπους.

Σημειώνεται πως στο SEVEL υπάρχει το μεγαλύτερο Body Shop που διαθέτει παγκοσμίως ο όμιλος FCA, καθώς εκεί «εργάζονται» 722 υπερσύγχρονα ρομπότ και 1.985 άνθρωποι. Στο βαφείο (Paint Shop), 836 εργαζόμενοι και 59 ρομπότ, εφαρμόζουν στα οχήματα τις 212 αποχρώσεις που διαθέτει σήμερα η παλέτα χρωμάτων της Fiat Professional. Από την άλλη, στο τμήμα συναρμολόγησης (Assembly Shop) κυρίαρχος είναι ο ανθρώπινος παράγοντας, καθώς εκεί τη δουλειά βγάζουν 2.808 τεχνικοί, ανάμεσά τους και 220 επικεφαλής ομάδων (Team Leaders), οι οποίοι εκπαιδεύονται στην ακαδημία (SEVEL Academy) που λειτουργεί εντός του εργοστασίου και στην οποία το προσωπικό ενημερώνεται και εξοικειώνεται με τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αξίζει να σημειωθεί, πως μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 167.000 εκπαιδευτικές ώρες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η επίσκεψή μας στο τμήμα αποσυναρμολόγησης (Teardown Area) του εργοστασίου, οι πόρτες του οποίου σε κανονικές συνθήκες είναι ερμητικά κλειστές. Εκεί, οι άνθρωποι της Fiat μελετούν πλήθος μερών των Volkswagen Crafter και Mercedes-Benz Sprinter, προκειμένου να διαπιστώσουν πού υπερτερεί και πού ενδεχομένως υστερεί το Ducato έναντι των ανταγωνιστών του.

Επιπλέον, εντυπωσιακές είναι και οι ροές logistics του εργοστασίου SEVEL, όπου απαιτείται να παραδοθούν 7.665 προϊοντικοί κωδικοί, προκειμένου να παραχθούν τα οχήματα, το 85% των οποίων εξάγεται από την Ιταλία. Για να γίνει αυτό, κάθε μέρα 500 φορτηγά και ένας σιδηροδρομικός συρμός εισέρχονται στο εργοστάσιο, ενώ 215 φορτηγά και 9 τρένα εξέρχονται από αυτό καθημερινά. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως στα τελευταία έξι χρόνια η παραγωγή του εργοστασίου έχει αυξηθεί κατά 45% και επιπλέον, από το 2016 και μετά, κάθε χρόνο επιτυγχάνεται και ένα νέο ρεκόρ παραγωγής, κάτι που όλα δείχνουν πως θα συμβεί και τη χρονιά που διανύουμε.

Στο ίδιο τεύχος #380

PreviousNext