Επενδύοντας στην περαιτέρω διάδοση των υδρογονοκίνητων οχημάτων και στην εξέλιξη των τεχνολογιών κυψελών καυσίμου, η Hyundai Motor Company παρουσίασε πρόσφατα δύο πρωτότυπα οχήματα, τον φουτουριστικό τράκτορα «HDC-6 NEPTUNE Concept» και το οικολογικό ψυχόμενο τρέιλερ «HT Nitro ThermoTech» της θυγατρικής της εταιρείας, Hyundai Translead.

Αναλυτικότερα, το HDC-6 NEPTUNE Concept είναι ένα βαρύ φορτηγό, του οποίου η σχεδίαση αντλεί έμπνευση από τα αεροδυναμικά τρένα που λειτουργούσαν στις ΗΠΑ από το 1936 ως το 1959 και ξεχώριζαν από την Art Deco αισθητική τους. «Οι κυψέλες καυσίμου μας έδωσαν τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσουμε την κλασική αρχιτεκτονική του φορτηγού», δήλωσε για το concept ο αρχισχεδιαστής του κορεάτικου ομίλου, Luc Donckerwolke.

381_foto_23-2_0.jpg

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι η γρίλια της μάσκας του HDC-6 NEPTUNE, η οποία εκτείνεται σε όλο το κάτω τμήμα του οχήματος, προκειμένου να μεγιστοποιείται η ροή του αέρα και να εξυπηρετούνται αποτελεσματικότερα οι ανάγκες ψύξης του φορτηγού. Επιπλέον, στην πλευρική γρίλια «κρύβονται» και τα ανασυρόμενα σκαλοπάτια εισόδου στην καμπίνα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το επικαθήμενο τρέιλερ HT Nitro ThermoTech, αυτό προορίζεται για τη μεταφορά προϊόντων της ψυχρής εφοδιαστικής αλυσίδας. Η εταιρεία ισχυρίζεται πως –σε σχέση με έναν συμβατικό ψυχόμενο θάλαμο– οι θερμοκρασίες μειώνονται πιο γρήγορα και διατηρούνται στο επιθυμητό επίπεδο με μεγαλύτερη ακρίβεια. Το έξυπνο σύστημα ελέγχου και η ανεξάρτητη ισχύς ψύξης μεγιστοποιούν τη θερμική απόδοση, με το τρέιλερ να μην επηρεάζεται από τις εξωτερικές θερμοκρασίες. Η μέγιστη ισχύς είναι πάντα διαθέσιμη, ακόμη και όταν ο κινητήρας του οχήματος είναι εκτός λειτουργίας ή βρίσκεται στο ρελαντί. Η μονάδα ψύξης είναι ουσιαστικά αθόρυβη, γεγονός που αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τις νυχτερινές παραδόσεις σε αστικές περιοχές.

381_foto_23-3_0.jpg

Επιπλέον, το τρέιλερ διαθέτει νέα βελτιωμένα δομικά χαρακτηριστικά, με το πλευρικό τοίχωμα, το μπροστινό τοίχωμα και την οροφή να αποτελούν ένα ενιαίο κομμάτι και να είναι κατασκευασμένα από ένα αφρώδες ενισχυμένο πολυμερές (Fiber Reinforced Polymer - FRP). Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους και την αύξηση της αντοχής του τρέιλερ, βελτιώνοντας παράλληλα και τη θερμική απόδοση, δίχως να μειωθεί ο διαθέσιμος εσωτερικά όγκος του τρέιλερ.

Συνεργασία με Cummins

Στο μεταξύ, ένα μνημόνιο συμφωνίας (MOU) υπέγραψαν πρόσφατα οι όμιλοι Hyundai Motor Company και Cummins Inc., προκειμένου να αξιολογήσουν από κοινού τις ευκαιρίες ανάπτυξης και εμπορίας ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων γραμμών κίνησης. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, θα συνδυαστούν οι κυψέλες καυσίμου της Hyundai με τους ηλεκτροκινητήρες, τις μπαταρίες και τα συστήματα ελέγχου της Cummins. Αρχικά, οι γραμμές κίνησης που θα προκύψουν θα λανσαριστούν στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων της Β. Αμερικής. Απώτερος στόχος είναι οι δύο εταιρείες να δουλέψουν μαζί στην εξέλιξη των κυψελών καυσίμου νέας γενιάς.

hyundai-cummins_mou_2_0.jpg