Η βέλγικη Van Hool, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές λεωφορείων και οχημάτων για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, με δύο εργοστάσια στο Βέλγιο, ένα στην πόλη των Σκοπίων και ένα ακόμη το οποίο πρόκειται να λειτουργήσει σύντομα στο Μοριστάουν του Τένεσι των Η.Π.Α.

Το προσωπικό της αποτελείται από 4.899 εργαζόμενους και η δυναμικότητα των εργοστασίων φτάνει τα 1.500 πούλμαν το χρόνο και τα 3.500 οχήματα μεταφοράς επιβατών (τρόλεϊ, αστικά λεωφορεία) και εμπορευμάτων (τρέιλερ, βυτία, κονεξάδικα). Τα προϊόντα της κατασκευάζονται επάνω στο τρίπτυχο, αξιοπιστία, ποιότητα, λειτουργικότητα και αυτός είναι ο βασικός λόγος της αύξησης των πωλήσεών τους.

Πρόσφατα η Van Hool συμπλήρωσε την γκάμα της επιτυχημένης σειράς ΕΧ (Extremely Efficient) με την προσθήκη ενός ακόμη μοντέλου, του ΕΧ11 (L,H) το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί στην ιδιαίτερη φύση της κάθε μεταφοράς, χωρίς κανένα συμβιβασμό σε ό, τι αφορά την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση. Οδηγούμε σε πίστα το νέο μοντέλο και στο δρόμο τα νέα λεωφορεία της εταιρείας τα οποία φέρουν πλέον το σύστημα Mirror cam, απ’ όπου και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Το νέο Van Hool 11 σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στην έδρα της εταιρείας στο Βέλγιο (Koningsooikt). Η ομάδα σχεδιασμού ανέλυσε τις ανάγκες του τομέα των μεταφορών, άκουσε τους πελάτες της και στη βάση αυτή σχεδίασε το συγκεκριμένο μοντέλο. Όλα αυτά συνδυάζονται φυσικά με τις δοκιμασμένες τεχνικές και την τεχνολογία της Van Hool που είναι αποτέλεσμα της πολυετούς έρευνας και εμπειρίας. Με το EX11 η εταιρεία ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς, προσφέροντας ένα καλά εξοπλισμένο και άνετο λεωφορείο στην κατηγορία των 11 μέτρων. Το μήκος του είναι 10.700 χιλιοστά και είναι διαθέσιμο σε δύο ύψη, στα 3.545 χιλιοστά και στα 3.805 χιλιοστά. Ανάλογα με το μοντέλο μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 47 επιβάτες. Οι χώροι αποσκευών έχουν μέγιστο όγκο 4.14 κ.μ (ΕΧ11L) και 7.20 κ.μ (ΕΧ11Η). Εάν ο πελάτης το επιθυμεί, μπορούν να παραγγελθούν και με τουαλέτα.

Van Hool EX 11

Το νέο Van Hool 11 σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στην έδρα της εταιρείας στο Βέλγιο (Koningsooikt). Η ομάδα σχεδιασμού ανέλυσε τις ανάγκες του τομέα των μεταφορών, άκουσε τους πελάτες της και στη βάση αυτή σχεδίασε το συγκεκριμένο μοντέλο. Όλα αυτά συνδυάζονται φυσικά με τις δοκιμασμένες τεχνικές και την τεχνολογία της Van Hool που είναι αποτέλεσμα της πολυετούς έρευνας και εμπειρίας. Με το EX11 η εταιρεία ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς, προσφέροντας ένα καλά εξοπλισμένο και άνετο λεωφορείο στην κατηγορία των 11 μέτρων. Το μήκος του είναι 10.700 χιλιοστά και είναι διαθέσιμο σε δύο ύψη, στα 3.545 χιλιοστά και στα 3.805 χιλιοστά. Ανάλογα με το μοντέλο μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 47 επιβάτες. Οι χώροι αποσκευών έχουν μέγιστο όγκο 4.14 κ.μ (ΕΧ11L) και 7.20 κ.μ (ΕΧ11Η). Εάν ο πελάτης το επιθυμεί, μπορούν να παραγγελθούν και με τουαλέτα.

Το μοντέλο ΕΧ11 L στην στάνταρ έκδοση εξοπλίζεται με τον εξακύλινδρο κινητήρα DAF Euro 6 NG, MX 11, ο οποίος αποδίδει 341 ίππους και 1.500 Nm ροπής. Διαθέσιμη είναι και η έκδοση των 367 ίππων και 1.900 Nm ροπής, καθώς και η πιο ισχυρή 408 ίππων και 2.100 Nm ροπής. Συνδυάζεται με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο Daimler GO 230 ή αυτόματο ZF Ecolife ή ZF Traxon δώδεκα σχέσεων. Διαθέτει σύστημα ψεκασμού Common rail καθώς και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας.

Συστήματα ασφαλείας

Το νέο Van Hool 11 φέρει τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, τα οποία διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό. Το σύστημα EBS3 (Electronic Brake System 3) το οποίο εξασφαλίζει αποτελεσματικό και άμεσο φρενάρισμα με το όχημα να παραμένει σταθερό στην πορεία του.

Το σύστημα ΑΕΒS (Advanced Electronic Brake System) το οποίο επιδρά αυτόματα στο σύστημα πέδησης του λεωφορείου όταν διαπιστώσει πως επίκειται σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα. Με το ESC (Electronic Stability Control) βελτιώνεται η ευστάθεια του λεωφορείου κατά την οδήγηση, όταν κινείται σε ολισθηρό οδόστρωμα ή εξαιτίας κάποιου απότομου ελιγμού. Το σύστημα ABS (Anti-Lock Braking System) εμποδίζει τους τροχούς από το να μπλοκάρουν κατά το φρενάρισμα.

Τα αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης FSD (Frequency Selective Damping) είναι ειδικά σχεδιασμένα για να συνδυάζεται το απόλυτο κράτημα και η καλύτερη άνεση. Παράλληλα διαθέτει προηγμένη πίσω ανάρτηση με σύστημα αυτόματης αυξομείωσης της απόστασης του οχήματος από το έδαφος.

Ελκυστική σχεδίαση-Άνετο εσωτερικά

Το νέο EX11 ακολουθεί τη σχεδίαση των λεωφορείων της υπόλοιπης σειράς με μοντέρνα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Οι γραμμές που διατρέχουν την εξωτερική πλευρά είναι λιτές ενώ στο πίσω τμήμα του ξεχωρίζουν τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα τύπου led. Τα μπροστινά φώτα είναι στρογγυλά και τα τζάμια του πούλμαν είναι φιμέ.

Όσον αφορά το εσωτερικό, το περιμετρικό οπτικό πεδίο από όλες τις θέσεις είναι ευρύτατο, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες οι οποίες παράλληλα δημιουργούν ένα φωτεινό, ευχάριστο περιβάλλον. Το χαμηλό δάπεδο στο εσωτερικό εξασφαλίζει την εύκολη μετακίνηση των επιβατών καθώς επίσης και ατόμων με κινητικά προβλήματα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και ικανά να αντέξουν στο χρόνο. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ακροφύσια κλιματισμού, ατομικό τραπεζάκι, δίχτυ για μικροαντικείμενα καθώς και υποπόδιο. Ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, το λεωφορείο μπορεί να εφοδιαστεί με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό, δερμάτινα καθίσματα, μπαρ, τραπεζάκια, ώστε να είναι κατάλληλο και για V.I.P μεταφορές. Επιπλέον το λειτουργικό ταμπλό καθώς και το νέο κάθισμα του οδηγού, προσφέρουν καλύτερη εργονομία στον ίδιο.

Οδηγούμε τα Van Hool EX 11 και ΕΧ 16

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το μοντέλο ΕΧ 11 με τον κινητήρα των 408 ίππων καθώς και το ΕΧ 16 Μ με την ίδια ιπποδύναμη. Ο χειρισμός του αυτόματου κιβωτίου ZF Ecolife δώδεκα σχέσεων γίνεται από περιστροφικό διακόπτη ο οποίος είναι τοποθετημένος δίπλα από το κάθισμα του οδηγού ή στην κεντρική κονσόλα. Οι αλλαγές του κιβωτίου μας άρεσαν, τόσο στις χαμηλές όσο και στις ψηλές σχέσεις, οι οποίες γίνονται γρήγορα και χωρίς σκορτσαρίσματα ακόμη και όταν οι στροφές πέσουν κάτω από τις 1.250. Σε υψηλές ταχύτητες το λεωφορείο πατάει σταθερά και έχει καλό βήμα.

Επίσης ένα άλλο στοιχείο που μας άρεσε είναι η καλή απόδοση των φρένων, καθώς σε φρενάρισμα πανικού με 80 χλ./ώρα, χρειάστηκε λίγα μέτρα για την πλήρη ακινητοποίησή του χωρίς να παρεκκλίνει της πορείας του. Καλή δουλειά έχει γίνει επίσης στην ηχομόνωση περιορίζοντας σημαντικά τους θορύβους καθώς επίσης και στο δέσιμο των καναλιών χωρίς να ακούγονται τριγμοί. Για να τονίσουν μάλιστα την καλή συναρμογή, οι υπεύθυνοι της Van Hool μας ζήτησαν να περάσουμε μέσα από πλακόστρωτο, με αρκετά χιλιόμετρα και πράγματι δεν ακούσαμε το παραμικρό τρίξιμο. Η ανάρτηση των λεωφορείων επίσης είναι μαλακή προσφέροντας άνετο και ποιοτικό ταξίδι στους επιβάτες.

Van Hool χωρίς καθρέφτες

Μια από τις νέες καινοτομίες στα λεωφορεία του Βέλγου κατασκευαστή είναι η αντικατάσταση των καθρεφτών από το σύστημα καμερών mirror cam. Στις δυο μπροστινές κάθετες κολώνες είναι τοποθετημένες οθόνες 15 ιντσών οι οποίες προβάλλουν με εξαιρετική ευκρίνεια το δρόμο και τα οχήματα που κινούνται γύρω από το λεωφορείο. Η φωτεινότητα και η γωνία λήψης τους ρυθμίζονται από τον οδηγό μέσω διακοπτών, έτσι ώστε να βρει την κατάλληλη θέση που τον βολεύει.

Το βράδυ η φωτεινότητα ρυθμίζεται αυτόματα για να μην ενοχλεί τον οδηγό το έντονο φως. Τα οφέλη του συστήματος Mirror cam είναι πολλαπλά. Καταρχάς το οπτικό πεδίο είναι μεγαλύτερο τόσο την ημέρα όσο και το βράδυ. Επίσης, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εξαιτίας των καθρεφτών δεν υφίστανται πλέον. Ακόμη, χάρη στο σύστημα Mirror cam καταφέραμε να στρίψουμε σε στενό σημείο με το διώροφο TDX27 Astromega χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε την παραμικρή μανούβρα. Αντίθετα στο συμβατικό με τους καθρέφτες έπρεπε να πραγματοποιήσουμε μανούβρες καθώς μας εμπόδιζαν τα μπράτσα των καθρεφτών τα οποία προεξέχουν αρκετά.

Van Hool ΕX 15,16,17

Οι πωλήσεις της σειράς ΕΧ ξεκίνησαν το 2015 και όλα αυτά τα χρόνια έχει καταγραφεί σημαντικός αριθμός πωλήσεων. Το μοντέλο ΕΧ15 (L,M,H) έχει μήκος 12.480 χιλιοστά, ύψος από 3.545 έως 3.805 χιλιοστά, και πλάτος 2.550 χιλιοστά. Έχει 55+1+1 καθίσματα και χωρητικότητα αποσκευών από 7.50 έως 10.13 κ.μ. Το μεταξόνιο είναι 6.130 χιλιοστά, ο μπροστινός πρόβολος 2.890 χιλιοστά και ο πίσω πρόβολος 3.460 χιλιοστά.

Το μοντέλοΕΧ16 (L,M,H) έχει μήκος από 13.260 χιλιοστά μέχρι 13.385 χιλιοστά, ύψος από 3.545 χιλιοστά μέχρι 3.805 χιλιοστά και πλάτος 2.550 χιλιοστά. Τα μοντέλα L και Μ έχουν 63+1+1 θέσεις και το Η 59+1+1 και χωρητικότητα αποσκευών από 8.97 κ.μ έως 13.16 κ.μ. Το μεταξόνιο του L και του Μ είναι 6.190 χιλιοστά και του Η 6.160 χιλιοστά (πρώτος-δεύτερος) και 1.300 χιλιοστά (δεύτερος-τρίτος). Ο μπροστινός πρόβολος είναι 2.890 χιλιοστά και ο πίσω πρόβολος 3.460 χιλιοστά (L,M) και για το μοντέλο Η είναι 3.035 χιλιοστά.

Το μοντέλο ΕΧ17Η έχει μήκος 14.220 χιλιοστά, ύψος 3.805 χιλιοστά και πλάτος 2.550 χιλιοστά. Έχει 65+1+1 καθίσματα και χωρητικότητα αποσκευών 14.58 κ.μ. Το μεταξόνιο είναι 6.700 χιλιοστά (πρώτος-δεύτερος) και 1.300 χιλιοστά (δεύτερος-τρίτος). Ο μπροστινός πρόβολος είναι 2.890 χιλιοστά και ο πίσω πρόβολος 3.300 χιλιοστά.

Εργοστάσιο στην Αμερική

Οι πωλήσεις της Van Hool πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο, ο κατάλογος παραγγελιών αυξάνει, οπότε ήταν μονόδρομος για την εταιρεία η δημιουργία ενός ακόμη εργοστασίου, στο Μοριστάουν του Τένεσι των Η.Π.Α σε μια σημαντική επένδυση ύψους 47 εκατομμυρίων δολαρίων. Στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή 400 οχημάτων ετησίως και η απασχόληση 600 ατόμων. Η λειτουργία του θα ξεκινήσει τους προσεχείς μήνες.

Στο δια ταύτα το νέο ΕΧ11 ήρθε για να καλύψει ένα σημαντικό κενό της εταιρείας σε μια κατηγορία η οποία παρουσιάζει αυξητικές τάσεις σε όλη την Ευρώπη. Το λεωφορείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα ευρύ φάσμα της επιβατικής μεταφοράς από όχημα ΚΤΕΛ για δυσπρόσιτες περιοχές μέχρι όχημα μεταφοράς VIP. Σε κάθε περίπτωση είναι αποτέλεσμα ποιοτικής δουλειάς, την οποία απολαμβάνει ο οδηγός και οι επιβάτες του.

horis_titlo_3_0.png