Το ΜΑΝ TGS είναι ένα ευέλικτο και σκληροτράχηλο φορτηγό ικανό να αναλάβει βαριές μεταφορές, να δεχτεί εξοπλισμούς για ειδικές χρήσεις μέσα σε εργοτάξια, σε λατομεία και στον κατασκευαστικό τομέα γενικότερα.

Διακρίνεται για το στιβαρό και ανθεκτικό σασί του, για τη σωστή διάταξη των αξόνων, την αξιοπιστία της γραμμής κίνησης, καθώς και τη συνολική απόδοσή του προς όφελος του ιδιοκτήτη του. Το TGS της παρουσίασής μας, ανήκει στη ΔΕΗ, αγοράστηκε από τη Helma Α.Ε. και το συναντούμε στα ορυχεία της Δυτικής Μακεδονίας, εν ώρα εργασίας. Εκεί συνομιλούμε με τον οδηγό του Νίκο Ανεστάκη ο οποίος μας καταθέτει την εμπειρία του από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Καμπίνα τύπου Μ

Το ΜΑΝ TGS προσαρμόζεται ακριβώς στις απαιτήσεις του πελάτη, με τρεις τύπους καμπίνας, την Μ, την L και την LX. To TGS της δοκιμής διαθέτει την καμπίνα Μ, αφήνοντας επαρκή χώρο πίσω για την έδραση και τη λειτουργία του γερανού. Διαθέτει 1+2 καθίσματα και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, κυρίως πίσω από τα καθίσματα. Η είσοδος στην καμπίνα γίνεται από τρία αντιολισθητικά σκαλοπάτια τα οποία απέχουν 310 χιλιοστά μεταξύ τους. Το πρώτο σκαλοπάτι διαθέτει μια ταλάντωση στη στήριξή του, ώστε να προστατεύεται σε περίπτωση πρόσκρουσης πάνω σε αιχμηρές επιφάνειες. Το εξωτερικό πλάτος της καμπίνας είναι 2.440 χιλιοστά ενώ το εσωτερικό 2.056 χιλιοστά και το εξωτερικό της μήκος της 1.880 χιλιοστά το οποίο εσωτερικά περιορίζεται στα 1.770 χιλιοστά. Η κατασκευή της καμπίνας είναι συμπαγής, δεν προκαλεί τριξίματα και χάρη στις σωστές αναρτήσεις αποφεύγεται το «βιράρισμα» πάνω στις στροφές, επιτρέποντας στον οδηγό να διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του οχήματος. Το ίδιο εύκολη είναι η δουλειά του οδηγού στο μανουβράρισμα και στους ελιγμούς ανάμεσα στα στενά περάσματα των ορυχείων ή των εργοταξίων και σε αυτό, βέβαια, βοηθά αποτελεσματικά το κόψιμο του τιμονιού, δηλαδή των κατευθυντήριων αξόνων, όπως επίσης και η επαρκής ορατότητα που παρέχουν οι καθρέπτες κατά την οπισθοπορεία. Εμφανής είναι, επίσης, και η εξωτερική θωράκιση της καμπίνας με ατσάλινη «ποδιά» κάτω από τον προφυλακτήρα για την προστασία του κάρτερ και άλλων μηχανικών σημείων, ατσάλινες μπάρες μπροστά από το ψυγείο με αντιολοσθητικό σκαλί για τον οδηγό (καθάρισμα παρμπρίζ) και προστασία των προβολέων με ατσάλινο πλέγμα – εύκολα ανοιγόμενο για τον καθαρισμό των φώτων.

Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση του MAN TGS 41.420 8x6 στο τεύχος Φεβρουαρίου (382) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.