Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Νέο κεφάλαιο Καινούργιο ξεκίνημα με θετικές προοπτικές σηματοδοτεί το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια που επρόκειτο να έχει ψηφιστεί μέχρι την κυκλοφορία του παρόντος τεύχους. Τα κυριότερα άρθρα του κ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 01/02/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Νέο κεφάλαιο

Καινούργιο ξεκίνημα με θετικές προοπτικές σηματοδοτεί το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια που επρόκειτο να έχει ψηφιστεί μέχρι την κυκλοφορία του παρόντος τεύχους. Τα κυριότερα άρθρα του και οι αλλαγές που επέρχονται δημοσιεύθηκαν ήδη στο προηγούμενο τεύχος, ενώ στις επόμενες σελίδες, δημοσιεύονται και πάλι επιγραμματικά οι κυριότερες ρυθμίσεις, αυτές που θεωρούμε ότι είναι κεφαλαιώδους σημασίας για το μέλλον των επιβατικών και των εμπορευματικών μεταφορών.

Οι μισθώσεις οχημάτων φορτηγών και λεωφορείων για δημόσια χρήση, αλλάζουν τα δεδομένα της αγοράς προς όφελος των αυτοκινητιστών, οι οποίοι αποκτούν μια ακόμη επιλογή για την εκτέλεση του μεταφορικού τους έργου και για το λόγο αυτό αναμένονται με ξεχωριστό ενδιαφέρον οι εφαρμοστικές αποφάσεις, όπως αυτή που θα καθορίζει τους όρους της σύμβασης μεταξύ εκμισθωτή και μισθωτή. Παράλληλα, η απαίτηση για νεότερα φορτηγά προς χορήγηση νέων αδειών, έρχεται σε μια χρονική στιγμή που οι τιμές των αυτοκινήτων Euro 5 έχουν κατρακυλίσει και προσφέρονται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Η σύμμαχος των μεταχειρισμένων

Εμφανής είναι η προσπάθεια του υπ. Υποδομών & Μεταφορών να βρει λύσεις στο κρίσιμο πρόβλημα της ανανέωσης του στόλου των πεπαλαιωμένων φορτηγών, είτε μέσω ενισχύσεων στο πλαίσιο δράσεων για την εφοδιαστική αλυσίδα, είτε έμμεσα με τις μισθώσεις ή τις νέες άδειες που θα πρέπει να χορηγούνται μόνο για νεότερα euro 5 και euro 6 φορτηγά. Καλές οι προσπάθειες, λείπει όμως μία, η σπουδαιότερη, αν και φαινομενικά τουλάχιστον δείχνει να είναι η ευκολότερη.

Μιλάμε κύριε υπουργέ, για την γραφειοκρατία που καλά κρατεί και είναι αυτή που λειτουργεί ανασταλτικά για την αγορά καινούργιων φορτηγών. Για ένα συνηθισμένο φορτηγό διανομών με το ψυγείο του, απαιτείται τουλάχιστον ένα δίμηνο για την ταξινόμησή του, ενώ σε άλλες περιπτώσεις οχημάτων με διαφορετικές υπερκατασκευές απαιτείται ακόμη μεγαλύτερος χρόνος, μέχρι και τρεις μήνες, για τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας του. Αυτή η καθυστέρηση αποβαίνει δραματική για τον υποψήφιο πελάτη που, έχοντας ανάγκη το φορτηγό, στρέφεται στη λύση του μεταχειρισμένου, το οποίο του προσφέρεται έτοιμο για δουλειά με την υπερκατασκευή που θέλει και, βέβαια με το δέλεαρ της κατά πολύ χαμηλότερης τιμής.

Ας μην υποτιμούμε λοιπόν τις συνέπειες της γραφειοκρατίας στην ανανέωση του στόλου μας και θα ήταν ωφέλιμο να δοθεί προτεραιότητα στη βελτίωση των χρόνων εγκρίσεων και ταξινομήσεων, διαδικασίες που δεν είδαμε να περιλαμβάνονται στην προγραμματική συμφωνία του υπ. Υποδομών και Μεταφορών και του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext