Σε κορυφαίο επίπεδο αυτοματοποίησης παγκοσμίως, έφτασε πρόσφατα ο τερματικός σταθμός του λιμανιού του Τιεντσίν της Κίνας, καθώς 25 μη επανδρωμένα ηλεκτρικά φορτηγά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατάφεραν να διαχειριστούν πλήρως τις ανάγκες φορτοεκφόρτωσης ενός πλοίου, δημιουργώντας κατά τα λεγόμενά τους το «κινεζικό μοντέλο» για την έξυπνη αναβάθμιση των λιμένων.
Τα συγκεκριμένα φορτηγά ανήκουν στη σειρά HOWO της SINOTRUK, με τη μάρκα από το Χονγκ Κονγκ να συνεργάζεται με την κινέζικη εταιρεία τεχνολογίας TRUNK, η οποία ειδικεύεται στη δημιουργία hardware και software για τα αυτόνομα κινούμενα φορτηγά. Τα εν λόγω φορτηγά έχουν ολοκληρώσει μέχρι και 30.000 ώρες πιλοτικής λειτουργίας στο λιμάνι του Τιεντσίν, διακινώντας εμπορευματοκιβώτια μέχρι και 8.000 φορές. Τα SINOTRUK που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, εξοπλίζονται με καινοτόμες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, το λεγόμενο «Internet of Vehicles», η αποστολή δεδομένων στο cloud κ.α.
Σημειώνεται, πως η εταιρεία TRUNK τράβηξε το ενδιαφέρον των ανθρώπων της Bosch, με τον γερμανικό κολοσσό να επενδύει τελικά στην start-up εταιρεία από την Κίνα. Αξίζει να αναφερθεί, πως στα τελευταία δύο χρόνια τα αυτόνομα οχήματα επέτρεψαν στο κινέζικο λιμάνι να αυξήσει την αποδοτικότητα και να μειώσει το κόστος λειτουργίας και τις δαπάνες ενέργειας κατά 25% και 50% αντίστοιχα. «Το 2020, ο λιμένας θα επιταχύνει την κατασκευή του ευφυούς λιμανιού, προωθώντας την εφαρμογή τεχνολογιών όπως η συνδεσιμότητα 5G», δήλωσε ο πρόεδρος του λιμανιού, Chu Bin.