Στη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας και του περιορισμού των μετακινήσεων, λίγος φρέσκος αέρας έξω από το σπίτι είναι ό,τι καλύτερο. Αρκεί να μη φοβάσαι να πατήσεις το γκάζι και να έχουν δεθεί σφιχτά οι ζώνες τεσσάρων σημείων στο θηριώδες Tatra της ξακουστής τσέχικης ομάδας Buggyra, που έχει να επιδείξει πολλές πρωτιές εντός και εκτός πίστας.

Όταν ξέρεις πως τα πληρώματα και τα οχήματα που συμμετείχαν στο φετινό Ράλι Ντακάρ επιστρέφουν με φέρι μποτ στη Μασσαλία, δεν θέλει και πολλή σκέψη για να σταματήσεις ό,τι έκανες και να ξεκινήσεις από το γραφείο σου στην Τουλούζη. Με τη βοήθεια των στελεχών της γνωστής από τα Γκραν Πρι φορτηγών τσεχικής επαγγελματικής ομάδας Buggyra, παραλάβαμε κατευθείαν από το πλοίο ένα αγωνιστικό για δοκιμή. Η Buggyra είναι η μία από τις δύο εργοστασιακές συμμετοχές των Γκραν Πρι φορτηγού, αλλά στο αγωνιστικό της καλεντάρι περιλαμβάνονται και ράλι raid, με πρώτο και καλύτερο το Ράλι Ντακάρ.

Ο «παιδότοπος» που επιλέξαμε ήταν στο Fontjoncouse, του οποίου οι εγκαταστάσεις είναι κάτι παραπάνω από μία συνηθισμένη χωμάτινη πίστα –πρόκειται για τη Μέκκα του off-roading. Εδώ έρχονται όλες οι κορυφαίες ομάδες του πλανήτη για δοκιμές εξέλιξης, από τα θηρία του WRC και μοτοσικλέτες, μέχρι φορτηγά. Ο Laurent Rey, επικεφαλής της Corbières Développement εταιρείας που διαχειρίζεται την πίστα είναι ο γκουρού της προετοιμασίας ενός εκτός δρόμου αγωνιστικού, και μπορεί να προετοιμάσει κάθε μέρος της πίστας ανάλογα με τις επιθυμίες των (πολύ απαιτητικών πελατών). Σε ό,τι αφορά τα φορτηγά, όπως το Tatra που φέραμε εδώ, όλο το «στήσιμο» και η προσπάθεια εξέλιξης ενός καλού αγωνιστικού εργαλείου επικεντρώνεται γύρω από την ανάρτηση, η οποία είναι το πιο κρίσιμο εξάρτημα που καλείται να διαχειριστεί βαρύτατες καταπονήσεις στα πιο κακοτράχαλα τερέν του πλανήτη. Με λίγα λόγια, δεν κρατιόμαστε να ξεκινήσουμε τη δοκιμή μας.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του αγωνιστικού Tatra, στο τεύχος Μαΐου (385) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.