Από τα τέλη Νοεμβρίου θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις panel van και chassis cab, το νέο Ford Transit που με μικτό βάρος 5.000 κιλών, προσφέρει ωφέλιμο φορτίο μέχρι 2.383 κιλά ως van ή 2.558 κιλά στην έκδοση με την εργοστασιακή καρότσα.

Πρόκειται για το αποδοτικότερο Transit που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ford και φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις στα μηχανικά του μέρη, προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και περισσότερες δυνατότητες. Σημειώνεται, πως προσφέροντας επιπλέον 300 κιλά ωφέλιμου συγκριτικά με την προηγούμενη ισχυρότερη έκδοσή του, το Transit των 5 τόνων φιλοδοξεί να προσελκύσει αγοραστές που επιθυμούν ένα όχημα μεγαλύτερου τονάζ για εξειδικευμένες μετατροπές, όπως ανατρεπόμενα (tippers), οχήματα με ανοιγόμενα πλαϊνά τμήματα (dropsides), ανοικτές πλατφόρμες, ασθενοφόρα, αστυνομικά van και mini-buses 19 θέσεων ή μεγαλύτερα.

Συγκεκριμένα, η Ford λανσάρει το 5τονο Transit chassis cab με τρία μεταξόνια και σε τέσσερα μήκη αμαξώματος -με μονή ή διπλή καμπίνα- και ικανότητα μεταφοράς μέχρι επτά ατόμων (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού). Η μέγιστη ικανότητα φορτίου του μοντέλου είναι 2.886 κιλά, με το καθαρό ωφέλιμο φορτίο να διαμορφώνεται στα 2.558 κιλά, όταν τοποθετείται η εργοστασιακή καρότσα.

Επιπλέον, το νέο Transit των 5 τόνων διατίθεται στην έκδοση L4 «Jumbo» van με ψηλή οροφή, με ωφέλιμο φορτίο έως 2.383 κιλά, με χώρο φόρτωσης όγκου 15,1 κ.μ. και δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 5 ευρωπαλετών. Τα νέα, ενισχυμένα πλαϊνά τμήματα υποστηρίζουν τη μεταφορά βαρύτερων φορτίων. Παράλληλα, η υπάρχουσα καρότσα, τα σημεία πρόσδεσης, το ενσωματωμένο σκαλοπάτι στον πίσω προφυλακτήρα και το μήκος της επιφάνειας φόρτωσης (4.217 χλστ.) παραμένουν, προκειμένου να διευκολύνουν τη φόρτωση και τη μεταφορά φορτίων τυποποιημένων διαστάσεων. Σημειώνεται, πως το Transit στην έκδοση panel van είναι επίσης κατάλληλο για βαρύτερες μετατροπές, όπως van της αστυνομίας, van υπηρεσιών κοινής ωφέλειας και οχήματα οικοδομικών εργασιών.

Τονίζεται, πως όλες οι εκδόσεις του νέου 5τονου Transit 5 διαθέτουν σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση με πλήρες φορτίο, καθώς και έναν heavy-duty κινητήρα της Ford. Λόγος γίνεται για τον γνωστό 2λιτρο EcoBlue ντίζελ κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 170 ίππους ισχύος, 390 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή -προαιρετικά- με το 10άρι αυτόματο κιβώτιο της Ford.

Αξίζει να αναφερθεί, πως το αυξημένο ωφέλιμο φορτίο του κορυφαίου Transit «απαίτησε» μια σειρά αναβαθμίσεων, ώστε να υποστηρίζονται οι πρόσθετες δυνατότητες της κατασκευής, χωρίς να διακυβεύεται η ευκολία χρήσης και συντήρησης. Έτσι, το πλαίσιο φέρει αναβαθμισμένα ακραξόνια, τροχούς και φαρδύτερα πίσω ελαστικά 205 χλστ., καθώς και νέα, αναβαθμισμένα φρένα στον πίσω άξονα. Ακόμα, το άνω τμήμα της δομής του πλαισίου των εκδόσεων panel van έχει ενισχυθεί και με τη συνδρομή βοηθητικών εξαρτημάτων, συμβάλλει στη μεταφορά βαρύτερων φορτίων.

Σημαντικό είναι, πως λανσάρεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη ένας αναβαθμισμένος πίσω άξονας 3.500 κιλών, που προέρχεται από τα μοντέλα της οικογένειας Transit της Β. Αμερικής. Επιπλέον, σε συνδυασμό με το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, προσφέρεται ένας νέος εμπρόσθιος άξονας 2.100 κιλών, ο οποίος προσφέρει πρόσθετη ικανότητα φόρτωσης 225 κιλών έναντι της βασικής έκδοσης.